Honda TRX 250r - Full Rebuild - Voorlopig Klaar
Honda TRX 250r - Full Rebuild - Voorlopig Klaar
Nu mijn Yamaha Tri-Z volledig af is wil ik de volgende quad of trike uit mijn collectie onder handen nemen.
Ik heb besloten om de TRX 250R volledig te vernieuwen, want dat is nodig.
Het motorblok is perfect in orde, maar het frame moet op een paar plaatsen hersteld worden, en er komen tal van nieuwe onderdelen op zoals oa:
- Laegers +2" a-armen
- Durablue Achteras +2"
- Ohlins veren
- Lonestar stuurstang +1"
- LRD Uitlaat met CT Racing demper
- Nieuw stuurtje
- Duimgas
- Blingstar bumper
- Nerfbars
- Stickerset
- Racecut van de fenders
- Douglas velgen
En nog tal van kleinigheden die ik nu wellicht vergeet.
Op een aantal dingen ga ik voorlopig moeten besparen daar ik pas een huis heb gekocht en binnenkort met de verbouwingen ga beginnen. Anders kwam er gelijk ook een andere achterbrug op, en liefst een ander frame (aftermarket), maar dat laatste is spijtig genoeg niet te vinden, of toch niet binnen redelijke afstand om af te halen .
Anyway. Zo stond de quad erbij:
Eerst ben ik begonnen met de kappen er af te halen, dan ziet die er direct een stuk minder uit:
En na wat verder sleutelen ben ik hier gestopt voor vandaag:
Morgen gaat hij verder uit mekaar, dan moet alles tot de laatste bout en moer uit mekaar zijn en uitgesorteerd zijn om te poederlakken, polieren, opspuiten, ....
Het frame gaat dus hersteld worden en verstevigd worden met een gussetkit.
Tenzij ik last minute toch nog een ander frame kan vinden (hoop nog steeds een laegers, lonestar, jp racing, ... op de kop te kunnen tikken )
Ik heb besloten om de TRX 250R volledig te vernieuwen, want dat is nodig.
Het motorblok is perfect in orde, maar het frame moet op een paar plaatsen hersteld worden, en er komen tal van nieuwe onderdelen op zoals oa:
- Laegers +2" a-armen
- Durablue Achteras +2"
- Ohlins veren
- Lonestar stuurstang +1"
- LRD Uitlaat met CT Racing demper
- Nieuw stuurtje
- Duimgas
- Blingstar bumper
- Nerfbars
- Stickerset
- Racecut van de fenders
- Douglas velgen
En nog tal van kleinigheden die ik nu wellicht vergeet.
Op een aantal dingen ga ik voorlopig moeten besparen daar ik pas een huis heb gekocht en binnenkort met de verbouwingen ga beginnen. Anders kwam er gelijk ook een andere achterbrug op, en liefst een ander frame (aftermarket), maar dat laatste is spijtig genoeg niet te vinden, of toch niet binnen redelijke afstand om af te halen .
Anyway. Zo stond de quad erbij:
Eerst ben ik begonnen met de kappen er af te halen, dan ziet die er direct een stuk minder uit:
En na wat verder sleutelen ben ik hier gestopt voor vandaag:
Morgen gaat hij verder uit mekaar, dan moet alles tot de laatste bout en moer uit mekaar zijn en uitgesorteerd zijn om te poederlakken, polieren, opspuiten, ....
Het frame gaat dus hersteld worden en verstevigd worden met een gussetkit.
Tenzij ik last minute toch nog een ander frame kan vinden (hoop nog steeds een laegers, lonestar, jp racing, ... op de kop te kunnen tikken )
Laatst gewijzigd door JohnBeton op zo 12 jun, 2011 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Honda TRX 250r - Full Rebuild
veel sleutelplezier!
maar jou kennende komt da wel goe!
hij is verbreed vooraan ga je dat laten of ga je dat eraf doen?
maar jou kennende komt da wel goe!
hij is verbreed vooraan ga je dat laten of ga je dat eraf doen?
leuk ding , mooi rode frame
Al is het nacht zo donker , een Quad zie je toch nooit lopen
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Contacteer:
mooi volgende project garage stond aardig voel toen kijke kwam nemen is dat nog steeds zoo ??:P
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Suzuki my way of life
die garage staat nog even vol ja . De blaster is weg, en in de plaats is nog een quadzilla erbij gekomen.
Die verbreding vooraan die gaat weg en ik ga bredere a-armen van Laegers steken, dan komt hij ongeveer even breed en dat is estetisch ook wat mooier
Die verbreding vooraan die gaat weg en ik ga bredere a-armen van Laegers steken, dan komt hij ongeveer even breed en dat is estetisch ook wat mooier
-
- Quadrunner
Welke kleuren gaat hij krijgen?
trx480r
lonestar/laeger's pro-trax
ah das goe want ik vindt da idd niet zo estetisch
ik ben benieuwd!!
ik ben benieuwd!!
Rood met voornamelijk zwart. De plastic blijft rood, en voor het frame heb ik lang zitten twijfelen zwart of rood, maar denk dat ik voor rood ga gaan.Quadzillaboy schreef:Welke kleuren gaat hij krijgen?
Iets in deze stijl:
ja als je hem zo maakt is hij zalig!!
Vandaag heb ik verder gedaan aan de trx. Hij ligt nu volledig uit mekaar, enkel moet ik nog een moer loskrijgen van de voorste wielspindel, die wil met geen stokken los (niet met luchttol, verwarmen, ...). Morgen grotere middelen gebruiken
Hier enkele foto's van het verder demonteren van de quad:
En nu heb ik een kader, een hoop onderdelen en een motorblok:
De achterbrug heb ik eens goed bekeken, ik weet niet of ik deze ga houden, die hebben ze ooit verstevigd met extra platen ertegen te lassen. Op zich is ze wel recht en stevig, als ik een voor een prijsje een andere vind, steek ik een ander, anders houd ik deze en werk ik de lasnaden wat bij en wordt deze gepoederlakt:
Nu is het eerste en belangrijkste werk het frame terug in orde zetten.
Volgend weekend ga ik de verbreding eraf slijpen en terug mooi afwerken.
En dan eens kijken wie het frame kan lassen, er zijn een paar kleine scheurtjes op de bekende punten (de meeste trx frames hebben dat, en allemaal op dezelfde plaatsen).
De motorsteun vanonder is ook aan een kant slecht en de achterste is aan een kant wat los.
Als dat allemaal in orde gezet is komt er een gusset kitje in om alles goed te verstevigen zodat het terug tegen het hardere crosswerk kan
Hier enkele foto's van het verder demonteren van de quad:
En nu heb ik een kader, een hoop onderdelen en een motorblok:
De achterbrug heb ik eens goed bekeken, ik weet niet of ik deze ga houden, die hebben ze ooit verstevigd met extra platen ertegen te lassen. Op zich is ze wel recht en stevig, als ik een voor een prijsje een andere vind, steek ik een ander, anders houd ik deze en werk ik de lasnaden wat bij en wordt deze gepoederlakt:
Nu is het eerste en belangrijkste werk het frame terug in orde zetten.
Volgend weekend ga ik de verbreding eraf slijpen en terug mooi afwerken.
En dan eens kijken wie het frame kan lassen, er zijn een paar kleine scheurtjes op de bekende punten (de meeste trx frames hebben dat, en allemaal op dezelfde plaatsen).
De motorsteun vanonder is ook aan een kant slecht en de achterste is aan een kant wat los.
Als dat allemaal in orde gezet is komt er een gusset kitje in om alles goed te verstevigen zodat het terug tegen het hardere crosswerk kan
-
- Quadrunner
"het hardere crosswerk" dan ga je meegaan naar Genk?
Wat ga je met de velgen doen? zwart poederlakken en kleine bandjes?
trx480r
Altijd dikke respect van mij voor et werk dat je levert
Zal weer met plezier dit project van je volgen
Zal weer met plezier dit project van je volgen
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Contacteer:
mwa of die euro quad weekend haalt weet ik nog niet , denk haas wel van niet , maarjha je weet maar nooit bij johnbeton
Suzuki my way of life
Suzuki my way of life
Ja, ik wil graag eens in genk gaan rijden, ga ik zeker doen als hij klaar is.Quadzillaboy schreef:"het hardere crosswerk" dan ga je meegaan naar Genk?
De velgen gaan waarschijnlijk voorlopig Douglas red labels worden en achterna misschien een setje zwarte velgen met beadlocks... Ik heb nl. nog 3 volledige sets nagenoeg nieuwe douglas liggen en door de verbouwingen van mijn huis ga ik hier en daar even moeten besparen op de quads
Dan zou hij toch klaar moeten zijn (hoop ik).sjmallie94 schreef:mwa of die euro quad weekend haalt weet ik nog niet , denk haas wel van niet , maarjha je weet maar nooit bij johnbeton
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Contacteer:
zoo lang er geen vertraging komt op je onderdelen zal aan de krappe kant worden
Suzuki my way of life
Suzuki my way of life