warrior 350 bigbore + tune
Geplaatst: zo 02 mei, 2010 14:39
zie topic http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... =8&t=31853" onclick="window.open(this.href);return false; omtrent de aankomende revisatie.
mocht het dus in eigen beheer gebeuren, dan word het blok ietsjes gekieteld.
zit zelf te denken aan big bore, ander pijpje, 10.5/10.75 compressie afhankelijk van kit.
word wel een "eec" pijpje gezien het fijne feit dat ik een kamer huur, en bij een "luide" pijp een andere kamer mag gaan zoeken...
Wie heeft suggesties qua kit, graag wat voor en nadelen bij specifieke kit. Zoek iets wat wel redelijk betrouwbaar blijft, zoek dus richting een 366 of 382 kit.
Waar zou die het beste te bestellen zijn? En dient mijn originele cilinder+kop opgestuurd te worden?
Hoe zit het met b.v. athena kits?
Waar dient tijdens de revisatie en opbouw rekening meegehouden te worden? Is b.v. de olieflow voldoende? Dient er nog aandacht besteed te worden aan andere lagers voor interne delen als standaard? Ik roep maar wat, daar ik geen ervaring heb met 4t blokjes reviseren, wel 2t blokjes, dus vandaar...
Nou mensen, roep maar, alle suggesties en tips zijn welkom, ik ben benieuwd
2010-06-29
Update:
Blok is uitgebouwd...2 grotere problemen tegen gekomen (viel nog mee).
Nokkenaskettingtandwiel muuurvast, met 2 man en hefboom los gekregen.
Olieaftapplug...zelfde verhaal muurvast, met de centerpunt zelfs niet los te krijgen...slagschroevendraaier werd afgeraden ivm scheuren carter. uiteindelijk toch geprobeerd, een gedoseerde klap was genoeg...als ik dat eerder had geweten had het me uren en uren gescheeld.
kop is geflowd, poorten zijn bewerkt, kleppen ingeslepen, cilinder gehoont naar 83,5 (dus geen overmaat).
dit is door http://www.mannessen.nl/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; gedaan
ander pijpje (hmf) staat in de planning, met jet kitje, openbouw luchtfilter (dus zo'n schuimframe ipv deksel), maar das nog even uitzoeken.
complete bovenwerk kop is vervangen incl alle lagers, veren afdichtringen, bouten, moeren e.d.
nu moeten nog de spanbladen nokkenasketting vervangen worden, en de koppelingsplaten en veren.
daarna blok weer in elkaar en alles afgestelt + ingereden...
dr zit een snelle nokkenas in, volgens http://www.mannessen.nl/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; moet die straks als de brandweer gaan
zodra ik een complete lijst gespendeerde onderdelen heb dan zal ik die vernoemen.
ik zal eens kijken of ik tijdens de verdere opbouw nog foto's van interne delen kan maken, tis er tot nu toe een beetje bij ingeschoten
2010-07-08
Foto's
(beetje wazig, telefoon)
Cilinder gehoond 83.5mm

Cilinder:

Geflowde inlaatpoort:

Detail twister gefreesd in klep/klepsteel (eigenlijk niet te zien...fijn zo'n telefoon)

Detail twister in klepkop:

Kop bovenaanzicht:

Helaas zijn de twisters in de klep/klepstelen eigenlijk niet te zien, er zit ook een twister op de inlaatklep aan de buitenkant, maar ook weer zo goed als niet te zien
Last but not least:

mocht het dus in eigen beheer gebeuren, dan word het blok ietsjes gekieteld.
zit zelf te denken aan big bore, ander pijpje, 10.5/10.75 compressie afhankelijk van kit.
word wel een "eec" pijpje gezien het fijne feit dat ik een kamer huur, en bij een "luide" pijp een andere kamer mag gaan zoeken...
Wie heeft suggesties qua kit, graag wat voor en nadelen bij specifieke kit. Zoek iets wat wel redelijk betrouwbaar blijft, zoek dus richting een 366 of 382 kit.
Waar zou die het beste te bestellen zijn? En dient mijn originele cilinder+kop opgestuurd te worden?
Hoe zit het met b.v. athena kits?
Waar dient tijdens de revisatie en opbouw rekening meegehouden te worden? Is b.v. de olieflow voldoende? Dient er nog aandacht besteed te worden aan andere lagers voor interne delen als standaard? Ik roep maar wat, daar ik geen ervaring heb met 4t blokjes reviseren, wel 2t blokjes, dus vandaar...
Nou mensen, roep maar, alle suggesties en tips zijn welkom, ik ben benieuwd
2010-06-29
Update:
Blok is uitgebouwd...2 grotere problemen tegen gekomen (viel nog mee).
Nokkenaskettingtandwiel muuurvast, met 2 man en hefboom los gekregen.
Olieaftapplug...zelfde verhaal muurvast, met de centerpunt zelfs niet los te krijgen...slagschroevendraaier werd afgeraden ivm scheuren carter. uiteindelijk toch geprobeerd, een gedoseerde klap was genoeg...als ik dat eerder had geweten had het me uren en uren gescheeld.
kop is geflowd, poorten zijn bewerkt, kleppen ingeslepen, cilinder gehoont naar 83,5 (dus geen overmaat).
dit is door http://www.mannessen.nl/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; gedaan
ander pijpje (hmf) staat in de planning, met jet kitje, openbouw luchtfilter (dus zo'n schuimframe ipv deksel), maar das nog even uitzoeken.
complete bovenwerk kop is vervangen incl alle lagers, veren afdichtringen, bouten, moeren e.d.
nu moeten nog de spanbladen nokkenasketting vervangen worden, en de koppelingsplaten en veren.
daarna blok weer in elkaar en alles afgestelt + ingereden...
dr zit een snelle nokkenas in, volgens http://www.mannessen.nl/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; moet die straks als de brandweer gaan
zodra ik een complete lijst gespendeerde onderdelen heb dan zal ik die vernoemen.
ik zal eens kijken of ik tijdens de verdere opbouw nog foto's van interne delen kan maken, tis er tot nu toe een beetje bij ingeschoten
2010-07-08
Foto's
Cilinder gehoond 83.5mm

Cilinder:

Geflowde inlaatpoort:

Detail twister gefreesd in klep/klepsteel (eigenlijk niet te zien...fijn zo'n telefoon)

Detail twister in klepkop:

Kop bovenaanzicht:

Helaas zijn de twisters in de klep/klepstelen eigenlijk niet te zien, er zit ook een twister op de inlaatklep aan de buitenkant, maar ook weer zo goed als niet te zien
Last but not least:
