Pagina 1 van 3

help!... wie heeft er verstand van cdi's

Geplaatst: zo 16 mei, 2010 00:26
door mike04011977
ik wil graag meer uit mijn yfz 450 halen qua power
nou heb ik al een paar x ziten kijken naar een andere cdi box.
maar ik heb werkelijk geen idee welke ik moet nemen en hoe het werk en of het ubehoud wel wat is

hier een paar die ik wel interessant vind
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/PROCOM-C ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/YFZ-450- ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-YAMA ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: help!... wie heeft er verstand van cdi's

Geplaatst: zo 16 mei, 2010 00:40
door tjobbie
ik dacht dat dynateq wel goed was.

en cdi verzorgt je ontsteking. en door er een een andere cdi in te steken zorg je ervoor afhankelijk van het type ontstekingmodule dat het ontstekingstijdstip wordt vervroegd/verlaat zodat je meer power krijgt en de rev limit stijgt
met ong. 1000 toeren.

Re: help!... wie heeft er verstand van cdi's

Geplaatst: zo 16 mei, 2010 09:35
door mx jake
de dynatek is idd de beste

maar verwacht er geen wonderen van
bij de meeste cdi´s schuift de rev limiter gewoon 1000 rpm op, zodat je meer toeren kan draaien
gevolg daarvan is wel, dat je grotere kans loopt op motor schade (zeker bij een straat quad)

heb je de cam mod al gedaan
hogedrukzuiger
kop flowen
nokassen

of go extreem
bigbore
stroker

Re: help!... wie heeft er verstand van cdi's

Geplaatst: zo 16 mei, 2010 14:08
door mike04011977
mx jake schreef:de dynatek is idd de beste

maar verwacht er geen wonderen van
bij de meeste cdi´s schuift de rev limiter gewoon 1000 rpm op, zodat je meer toeren kan draaien
gevolg daarvan is wel, dat je grotere kans loopt op motor schade (zeker bij een straat quad)

heb je de cam mod al gedaan
hogedrukzuiger
kop flowen
nokassen

of go extreem
bigbore
stroker

:? geen van alle
ik heb wel zitten kijken voor die cam mod maar ik heb er totaal geen verstand van.
zou niet weten hoe ik ze erin moet zetten. heb helemaal geen idee van 4 takt :?
ik weet wel dat wil v/d laan iets heeft gedaan waar door ie iets meer power heeft, maar vraag me niet wat :? geen dure aanpassingen in iedere val

en btw wat is rev limiter

enne ik wil ook niet te extrem gaan, gaat veelste veel kosten

Re: help!... wie heeft er verstand van cdi's

Geplaatst: zo 16 mei, 2010 21:13
door tjobbie
rev limiter staat voor toeren begrenzer.
oftewel de toerenbegrenzer wordt met 1000 toeren extra pas aangesproken, maar zoals mxjake al zegt vind je blokkie dit niet echt leuk :D

cam is voor in/uitlaat tijd van de kleppen te vergroten.
stroker is voor compressie te verhogen.
zelfde geld voor hc. piston.
flowen van de kop is de in/uitlaatpoorten bewerken zodat deze perfect matchen met het geheel zodat deze een betere "flow"
krijgt.
dan heb je nog de bigborekit en dit is een grotere cilinder/zuigerkit waardoor je meer cc krijgt en de rest raad je wel. :wink:
kan zijn dat ik ergens een 'fuotje' heb gemaakt maar dan zal iemand mij vast wel corrigeren :p

Re: help!... wie heeft er verstand van cdi's

Geplaatst: zo 16 mei, 2010 21:23
door mx jake
v/d laan zal die cam mod wel gedaan hebben
dit is een kwestie van je nokkenas 1 tand verdraaien, dat zijn gratis pk´s van yamaha :lol:
daar hoef je ook niks voor te kopen

Re: help!... wie heeft er verstand van cdi's

Geplaatst: zo 16 mei, 2010 21:27
door tjobbie
mx jake schreef:v/d laan zal die cam mod wel gedaan hebben
dit is een kwestie van je nokkenas 1 tand verdraaien, dat zijn gratis pk´s van yamaha :lol:
daar hoef je ook niks voor te kopen
hihi, nouja als het werkt why not?! :p

Re: help!... wie heeft er verstand van cdi's

Geplaatst: zo 16 mei, 2010 21:37
door mike04011977
dus als ik het allemaal kort samenvat, kan je er beter niets aanveranderen
tenzij ik er een paar ruggen tegenaan gooi

Re: help!... wie heeft er verstand van cdi's

Geplaatst: zo 16 mei, 2010 21:41
door tjobbie
tja, paar 100eurie ben je al gauw kwijt ja, maar een cammetje en een hc. piston valt opzich wel mee, en hierdoor
heb je al aardig wat vermogensverschil alleen moet je wel iemand vinden die het nog in kan bouwen
want daar zit meestal het geld in.

Re: help!... wie heeft er verstand van cdi's

Geplaatst: zo 16 mei, 2010 21:56
door mike04011977
dat laatste is nou net het probleem
als ik het zelf had kunnen doen, had ik het zeker gedaan.

Re: help!... wie heeft er verstand van cdi's

Geplaatst: zo 16 mei, 2010 22:10
door tjobbie
hoezo, je hebt toch gasten zat in jou buurt waar je mee rijd die er verstand van hebben?
en BTW. je kan meer als je zelf denkt hoor, je moet er alleen rustig de tijd voor nemen om te leren, te experimenteren, en te proberen.

Re: help!... wie heeft er verstand van cdi's

Geplaatst: zo 16 mei, 2010 22:25
door mike04011977
nee man ken er geen 1 die een 4 takt in en uit elkaar kan halen.
wss zou ik het wel kunnen, heb het nog nooit gedaan en ik vind het een beetje te kostbaar om het te gaan proberen met het risico dat ik het blok in elkaar draai

Re: help!... wie heeft er verstand van cdi's

Geplaatst: zo 16 mei, 2010 22:28
door tjobbie
mike04011977 schreef:nee man ken er geen 1 die een 4 takt in en uit elkaar kan halen.
wss zou ik het wel kunnen, heb het nog nooit gedaan en ik vind het een beetje te kostbaar om het te gaan proberen met het risico dat ik het blok in elkaar draai
ken je 2 takt wel goed?

Re: help!... wie heeft er verstand van cdi's

Geplaatst: zo 16 mei, 2010 22:34
door mike04011977
dat is geen probleem, zo in en uit elkaar

Re: help!... wie heeft er verstand van cdi's

Geplaatst: zo 16 mei, 2010 22:43
door tjobbie
mike04011977 schreef:dat is geen probleem, zo in en uit elkaar
als je dat principe goed kan dan kun je ook het 4takt leren.
ik heb er ook weinig verstand van(ben maar een elek.)maar door logisch na te denken en goed onderzoek
te doen is het me ook gelukt.
het principe blijft hetzelfde alleen de toe/afvoer van lucht/brandstoffen is anders
ook deze motors hebben gewoon lucht, brandstof en onsteking nodig.
er komt alleen iets meer bij kijken zoals de kleppen timing en speling.
nogmaals ik heb ook weinig verstand van dit soort zaken maar als je rustig alles bestudeerd valt alles op z,n plek
en kun je toch meer als je denkt. :wink: