ik ben nieuw op dit forum sinds enkele minuten. Na wat te hebben rondgelezen denk ik meer en meer dat ik hier aan het juiste adres ben!
Ik ben (bijna) 21 jaar en zou me nu wel eens graag 'n quad aanschaffen. Enige probleem: een grotere newbie kan je je onmogelijk inbeelden.

Ik heb al vanalles gelezen over eerste quads, maar het probleem is dat ik niet zoveel budget "kan" uitgeven aan een quad. Vooral uit schrik dat ik hem snel beu zal zijn.. (Hierbij steek ik waarschijnlijk 'n mes recht in jullie hart)
Ik ben op het internet 'n Yamaha Raptor 350 tegengekomen, met 2460km erop en voor maar €1000 (nieuw van 2007).
Anderzijds kwam ik een Yamaha Raptor 700 tegen voor maar €700 (!) maar hier is wel al 20.000km - 30.000km mee gereden.
En dan is er nog deze; http://www.2dehands.be/brommers-scooter ... 88374.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu vraag ik mij af wat jullie mij aanraden? Ik heb er echt geen idee van, dus reken ik op jullie expertise.

Ik ben van Kapellen (binnenkort Kalmthout) en heb ook totaal geen idee of het hier toegelaten is (in de bossen) te rijden met een quad. Mogelijk dit na te zien? En om ermee de baan op te mogen moet hij blijkbaar gehomologeerd zijn. Is dit mogelijk voor elke quad? En wat is de procedure hier voor? De Yamaha Raptor 350 is gehomologeerd, maar wel in Frankrijk.. En kan ik zomaar 'n motorwinkel binnenstappen en zeggen; "Ey, onderhoud, nu!" of moet je naar speciale dealers ofzo?
De quad zal voornamelijk gebruikt worden voor in militaire domeinen, bossen en kleine weggetjes te cruisen. (En de korte weg op de baan daar naartoe) Of het legaal is betwijfel ik ook ten zeerste, maar ik zou niet weten waar anders..
En als laatste eis zou ik ook graag een serieuze topsnelheid willen behalen.

Sorry voor de grote uitleg, en alvast hartelijk bedankt!
Kristiaan.