Pagina 1 van 3

hoe schakelen

Geplaatst: do 27 mei, 2010 17:53
door Rapr700SE
ik vroeg me af hoe jullie doen schakelen,,
trekken jullie m lang door inde versnelling,, of juist heel kort bv. 12345 of 1een 2ee 3eee 4eeee.

alvast bedankt

Re: hoe schakelen

Geplaatst: do 27 mei, 2010 18:05
door Haagje
2e 3eeeeeeeeee 4eeeeeeee 5eeeeeeeee :P

Re: hoe schakelen

Geplaatst: do 27 mei, 2010 19:12
door Rapr700SE
gebruik je de 1ste versnelling dan niet ,ofwat?

Re: hoe schakelen

Geplaatst: do 27 mei, 2010 19:16
door Kev006
ligt eerder aan de omstandigheden.

Als ge aan't crossen zijt trekt ge meestal lang door, want schakelen is dan meestal nie het handigste.
Zijt ge opt gemakske aant cruisen, dan kort schakelen eh. de 1e 2e 3e kunt ge vrij snel nemen en dan heeft hij nog genoeg kracht. In de 4e en 5e is dit wat minder en trek ik sowieso iets langer door.

Re: hoe schakelen

Geplaatst: do 27 mei, 2010 22:51
door Haagje
voor op de baan sla ik indd de 1 over. 1x op het gas drukken en hij zit dik in overtoeren in de 1. Dus dat schiet niet op :lol:

Re: hoe schakelen

Geplaatst: vr 28 mei, 2010 08:04
door Boncari
Het ligt bij mij eraan of ik rustig aan het toeren ben of dat ik stevig doorrijd.
Maar met wegrijden gebruik ik altijd wel de 1e versnelling, tenminste als het geen wedstrijd is...
Ik trek m in de weg niet heel ver door, dat is best wel slecht voor het blok....

Re: hoe schakelen

Geplaatst: vr 28 mei, 2010 13:07
door Rapr700SE
als je m inde 2 zet en dan optrekt,,,kan dit geen kwaad?

Re: hoe schakelen

Geplaatst: vr 28 mei, 2010 13:15
door Haagje
Moet natuurlijk niet zo zijn dat je motor dan raar begint te lopen ofzo.
Dat hij het niet getrokken krijgt.

Re: hoe schakelen

Geplaatst: vr 28 mei, 2010 21:08
door yamahakoppel
hoe schakelen hangt van quad tot quad af en welke tandwiel verhouding maar de 1 is enkel om te vertrekken dus na 1m zit ik al in zijn 2de en begin pas hoger in toeren te gaan in zijn 3de :) tijdens een rit kom ik zelden nog in zijn 2de dus straten in draaien doe ik veel in zijn 3de en en tegen 60 of 70 zit ik meestal al in zijn 5de

mijn warrior is dag en nacht verschil :mrgreen: schakel om de 2 sec bijna :p tegen 60 zit ik al in 6de en deze trekt dan nog vlot door tot 100

Re: hoe schakelen

Geplaatst: vr 28 mei, 2010 21:20
door Rapr700SE
straten indraaien in de 3de versnelling,met koppeling ingehouden of niet??

Re: hoe schakelen

Geplaatst: vr 28 mei, 2010 21:26
door yamahakoppel
neen wie houd nu zijn koppeling in, in een draai :x doe ik zelfs nooit met de auto het schakelen moet je voelen kun je niet zeggen zo of zo. Vergelijk het bij een auto dat heb je ook moeten leren

Re: hoe schakelen

Geplaatst: vr 28 mei, 2010 21:31
door Rapr700SE
straten indraaien doe ik zelf meestal in de 2de versnelling

Re: hoe schakelen

Geplaatst: vr 28 mei, 2010 21:53
door Rapr700SE
yamahakoppel..

bedankt , ben zeker een stukke wijzer geworden.
heb zeker 14jaar geen schakel gereden, behalve auto dan.

Re: hoe schakelen

Geplaatst: za 29 mei, 2010 16:17
door Ardjuh
Rapr700SE schreef:straten indraaien in de 3de versnelling,met koppeling ingehouden of niet??
Versnelling terug trappen, naast je quad gaan hangen, insturen en vol gas :buig: Zo neem je een bocht :lol:

Is je rubber wel binnen een week weg...

Ik geef ook pas gas nadat ik de koppeling volledig los gelaten heb, soms in zijn 1 om op te trekken wat bij...

Enigste waar je koppeling tijdens het rijden voor ik kan knijpen is een noodstop, waarbij je ipv je voor rem ook
je achterrem erbij gaat pakken. Voor de rest tijden het rijden zo min mogelijk aan je koppeling zitten.

Re: hoe schakelen

Geplaatst: zo 30 mei, 2010 13:02
door YannickC
Als ik op de baan rijd met mijn warrior 350 vertrek ik meestal vanuit 2de. Dan schakel ik vrij snel door naar 6de. Ik probeer vooral in de bebouwde kom het rustig aan te doen aangezien vandaag veel mensen tegen een quad zijn :chagarijn:
Dan lijkt mij het nie slim om gelijk een gek door te trekken tot 50 per uur en in 2de te blijven rijden. Dus ik rijd altijd in een zo laag mogelijke versnelling om het geluid binnen de perken te houden :)

Verder lijkt mij het ook niet gezond om altijd hoge toeren te maken. Ik wil de motor graag nog wat heel houden.
Maar als ik alleen op de kleine baantjes rij tussen de velden durf ik wel eens voluit gaan. :evil:
Dan trek ik redelijk door, maar ook niet overdreven...