Welkom op het forum!,
Dat onderhoud klopt alleen niet voor de ltz 400 en de ltz 450 bestaat niet.. dat is de ltr 450

, verder heeft vrijwel elke 450 meer onderhoud nodig. omdat deze vooral voor wedstrijden zijn gemaakt en standaard meer "opgejut" zijn. denk dan aan vaak olie vervangen, olie filter, zuiger, en revisie aan het blok... ( Echte wedstrijd rijders doen dit wel heel vaak als je niet zo intensief rijd hoeft het niet zo vaak maar toch wel meer als een "normale" quad..)
De Raptor 700R is goed te doen qua onderhoud :
- zorgen dat ketting altijd vet is
- olie vervangen op zijn tijd ( ligt er aan hoe vaak, hoelang, en hoe je rijd. maar is minder dan een 450.)
- luchtfilter invetten
- vet-nippels invetten
Zuiger vervangen hoeft bij deze quad niet... heb nog nooit iemand voorbij zien komen die dit heeft gedaan ( tenzij het blok is stuk gelopen natuurlijk..) revisie is ook niet echt nodig zoals bij de 450, een motor kan natuurlijk altijd een kwaal hebben waardoor het wel nodig is, maar als jij een goede ( bijna ) nieuwe raptor koopt hoef je er niet van uit te gaan dat een revisie na 2 jaar rijden nodig is.
Verschil tussen een raptor 700R en een 660R is dat de 660 carburateur is en de 700 injectie ( dus meer power ) ook vinden sommige de 700 mooier en is de 660 ouder ( wordt al een tijdje niet meer gemaakt )
Ik hoop dat ik je zo een heel eind heb geholpen! Succes
