Pagina 1 van 2

Pakking Warrior 350

Geplaatst: vr 04 jun, 2010 12:43
door YannickC
Ik heb sinds enkele maanden een yamaha warrior yfm 350x van 2002.
Tot hier toe al veel plezier mee gehad.
Alleen lekt hij een beetje. Hij staat altijd op dezelfde plaats in de garage en daar onder zijn enkel druppels te zien.
Dus veel lekken doet hij zeker niet...

Voor de rest merk ik totaal geen problemen aan de motor.
Start altijd meteen , klinkt goed, sputtert niet...
Zou ik dan best de pakking vervangen? of kan het niet veel kwaad zo lang het bij een druppel blijft?

Indien pakking vervangen, wat kan dit kosten?
Ik wil dit uiteraard zelf doen, maar is dit veel werk?
Zijn er dan dingen waar ik rekening moet mee houden?
Moet dan heel de blok eruit gehaald worden?

Bedankt voor de hulp al :)

Re: Pakking Warrior 350

Geplaatst: vr 04 jun, 2010 12:46
door Haagje
Waarvan de pakking vervangen?

Lekt hij niet gewoon een beetje benzine uit de caburateur via de slang?

Re: Pakking Warrior 350

Geplaatst: vr 04 jun, 2010 14:56
door manchairred
ja idd.. kzou niet alleen maar de druppels op je vloer bekijken..
waar vandaan lekt die?

Re: Pakking Warrior 350

Geplaatst: vr 04 jun, 2010 16:02
door YannickC
Nee het is echt wel olie. Ik zal anders eens een paar foto's maken voor de duidelijkheid ;-)

Re: Pakking Warrior 350

Geplaatst: vr 04 jun, 2010 21:34
door yamahakoppel
als hij lekt tussen uw carters dan moet hij open en als hij open ligt dan krijg je al bijna een kleine revisie want lagers 2 maal op de as persen is ook niet ideaal
dus zolang het bij een paar druppen blijft zou ik er niet veel aan doen kost u meer dan het waard is :|

Re: Pakking Warrior 350

Geplaatst: do 24 jun, 2010 22:23
door YannickC
Voila nu de examens gedaan zijn had ik eindelijk de tijd om er naar te kijken.
Wat bleek, de olie komt van tussen mijn startmotor en motorblok.
Deze is onlangs vervangen en ik denk dat de want misschien beschadigt is waardoor de rubber niet mooi afsluit.

Nu heb ik zo'n tubbe locktite gekocht (blauw silicoon achtig iets) en er mooi tussen gesmeerd.
Toen was hij een dag of 2 droog maar toch niet 100%.
Nu is het al beperk tot een klein druppeltje dus opzich geen groot probleem.
Moest iemand een andere goedkope oplossing weten, altijd welkom :D

Verder komt er ook een beetje olie van de carterbout.
Die koperen ring is volgens mij nog niet mee vervangen wat dus nu tot een lekje leid.
Hier is het ook niet veel, maar bij de volgende olieververing steek ik wel zo'n nieuwe ring.
Over olie gesproken, welke olie raden jullie aan voor mijn warrior 350?

Ik ben dus al blij dat het niet mijn pakking blijkt te zijn :)

Re: Pakking Warrior 350

Geplaatst: zo 27 jun, 2010 19:42
door hardcorechaam
10w40, standaard olie :wink:

Re: Pakking Warrior 350

Geplaatst: vr 09 jul, 2010 14:02
door YannickC
Ondertussen heb ik de olie vervangen een een nieuwe carterbout gestoken.
Na een hele nacht in de garage te staan geen 1 druppel! :)
Enkel nog een beetje tussen blok en startmotor, maar daar maak ik mij geen zorgen om, niets is 100% perfect :D

Re: Pakking Warrior 350

Geplaatst: vr 09 jul, 2010 15:25
door hardcorechaam
nobody is perfect, i'm nobody :mrgreen:

Re: Pakking Warrior 350

Geplaatst: zo 18 jul, 2010 23:17
door YannickC
hardcorechaam schreef:10w40, standaard olie :wink:
Sinds ik nieuwe olie heb (10w40 voor auto's) slipt mijn koppeling.
Niet veel , enkel bij volgas tijdens accelereren een beetje.
Kan dit aan de olie liggen?

Re: Pakking Warrior 350

Geplaatst: zo 18 jul, 2010 23:33
door mobydirk
nieuwe olie er in doen
10w40 voor motoren
niet te lang mee wachten anders kan je je koppelijng ook vervangen

Re: Pakking Warrior 350

Geplaatst: zo 18 jul, 2010 23:33
door mobydirk
nieuwe olie er in doen
10w40 voor motoren
niet te lang mee wachten anders kan je je koppelijng ook vervangen

Re: Pakking Warrior 350

Geplaatst: zo 18 jul, 2010 23:38
door tjobbie
YannickC schreef:
hardcorechaam schreef:10w40, standaard olie :wink:
Sinds ik nieuwe olie heb (10w40 voor auto's) slipt mijn koppeling.
Niet veel , enkel bij volgas tijdens accelereren een beetje.
Kan dit aan de olie liggen?
logisch, er mag ook helemaal geen 10w40 voor auto,s in! :roll:
dit ligt idd. aan de olie. je moet gewoon de olie kopen die erin hoort, dus waarschijnlijk yamahalube 10w40 of andere MOTORolieen, dit heeft ermee temaken dat je olie van de motor ook je koppeling smeert(anders als bij een auto) vandaar dat je ook specifieke olie nodig hebt.
eruithalen die zooi, en goeie olie kopen :wink:

Re: Pakking Warrior 350

Geplaatst: zo 18 jul, 2010 23:40
door tjobbie
hardcorechaam schreef:10w40, standaard olie :wink:
even op de vingers tikken :verymad:
:D

Re: Pakking Warrior 350

Geplaatst: ma 19 jul, 2010 07:34
door YannickC
ok dat was vrij duidelijk :D
Aangezien mijn stator net naar de zak is moet alle olie er toch terug af, dus het moment om goede olie te steken.
Bedankt voor het advies :)