Pagina 1 van 2

SMC 250cc

Geplaatst: wo 16 jun, 2010 15:29
door TheLegend_
Hallo

Ik zou graag een quad kopen, men ouders zijn tegen zware modellen, dus zag ik onlangs een SMC 250cc staan voor 1000€ wat me toch wel bijzonder weinig lijk. Hij heeft +-4500km.
Maar nu is mijn vraag, is dit een goed merk? en heeft iemand er ervaring mee?

mvg

Re: SMC 250cc

Geplaatst: wo 16 jun, 2010 15:35
door tjobbie
heb er niet zoveel kaas van gegeten maar smc is dat geen barossa?
als het een barrossa is, is het een redelijk goed merk.

Re: SMC 250cc

Geplaatst: wo 16 jun, 2010 16:14
door TheLegend_
denk dat het een smc ram 250CC is

Re: SMC 250cc

Geplaatst: wo 16 jun, 2010 18:11
door tjobbie
dan zou ik het niet weten sorry :)

Re: SMC 250cc

Geplaatst: wo 16 jun, 2010 20:16
door Jazzy
Die is gelijk aan een Barossa 250, zoek maar eens op 'Barossa' op dit forum. Korte samenvatting: niet al te groot, hoge topsnelheid, betrouwbaar. :)

Re: SMC 250cc

Geplaatst: wo 16 jun, 2010 21:01
door andre verzijl
een nieuwe barossa quarterback model 2010 kost 2400 euro op marktplaats .

Re: SMC 250cc

Geplaatst: wo 16 jun, 2010 23:46
door bravoure
Ik heb zelf een SMC 250cc xtreme gehad
en heb daar niets anders dan problemen mee gekregen

deze had last van scheuren in het frame, schroefjes en bouten die zomaar verdwijnen, scheur in de cylinder, tandwielen van de schakelbak helemaal kaal
en dit was binnen 3 weken van aanschaf (nieuw)
daarna heb ik woorden gekregen met de verkoper en heeft mijn quad 2 jaar stil gestaan
daarna heb ik er zelf een honda blok onder gezet (van een honda rebel 250cc die past precies :lol: )
nu heb ik een yamaha raptor 660 uit eind 2004 en dat is toch echt wel andere kwaliteit

Maar ik heb ook andere mensen gesproken die met smc rijden en die hebben nooit problemen dus het is erg verschillend en na mijn idee niet echt betrouwbaar

Re: SMC 250cc

Geplaatst: do 17 jun, 2010 18:32
door fretje-pitbull
kheb ook nog een smc ram250 gekocht (voor 350euro :D ) met een tikje in z'n 2de versnelling
kheb daar zeker 4maand dagelijks (woonwerk) mee gereden en in modder, op de kemmelberg, katsberg rode berg,.... overals rond mee gekrost 8) op het laatste kwam m'n olieradiator niet meer warm (hij bleef rijden :lol: ) tot ik wilde schakelen van 1ste naar 2de zonder koppeling (anders kun je dat probleemloos van 2-3-4-5) maar kwas neutraal vergeten die tssn de 1 en 2 zat
motor blok toe, een beetje achteruit geduwd en hij draaide weer maar de eerste 3 versnellingen waren "weg"
verder een goed quadje :bier: enkel het 2cilinder geluid vond ik niet zo "quad-achtig"
en indd dezelfde motor als honda rebel niet als honda cb250 :verymad:

Re: SMC 250cc

Geplaatst: do 17 jun, 2010 21:40
door iaccaloco
Blokken zijn vrijwel identiek aan de CB250/Rebel250.

Voor betrouwbaarheid kun je het beste ook zo'n motorblok eronder zetten.
Is goed te doen, ook als je niet zo'n sleutelheld bent.

De motoren zijn gelijk, bij mij CPI XS250 heb ik alleen de 2 voorste boutgaten moeten opboren van M8 naar M10.

De rest past gewoon, ook de ontstekings-stekker was bij m'n CPI hetzelfde...!

Maarreh, ik vind Barossa's niet echt mooi, is het niet leuker om een CPI XS250 te zoeken?

Leuke degelijke quad, maar is wel lichterlijk ondergemotoriseerd met z'n 16(!!!!) pk's....!

De motorblokken van de Honda FT500 en/of CB400 schijnen te passen, van de FT weet ik het niet zeker(is een 1cyl. 500) maar van de CB400 weet ik het bijna zeker dat hij zonder aanpassingen moet passen.

Heb ik een keer gelezen op een motorforum.

Hoe dan ook, succes met je keuze!;)

Re: SMC 250cc

Geplaatst: do 17 jun, 2010 23:54
door andre verzijl
je kunt er van alles in hangen alleen vervalt dan de type goedkeuring van je quad als ze je dan pakken nemen ze je kenteken in.tip koop gewoon een goede quad als je even goed zoekt vind je best een goede quad voor een leuke prijs.

Re: SMC 250cc

Geplaatst: vr 18 jun, 2010 19:53
door iaccaloco
Als je er iets groters inhangt wel ja....

Houd je het echter bij het CB250blok dan verandert er helemaal niets, dus geen problemen met de typegoedkeuring!

Re: SMC 250cc

Geplaatst: vr 18 jun, 2010 20:50
door Jazzy
iaccaloco schreef:Als je er iets groters inhangt wel ja....

Houd je het echter bij het CB250blok dan verandert er helemaal niets, dus geen problemen met de typegoedkeuring!
Maar waarom zou je dat doen dan? Die SMC/Barossa blokken staan juist als heel betrouwbaar bekend.

Re: SMC 250cc

Geplaatst: vr 18 jun, 2010 21:06
door iaccaloco
Ja.....Mijnes ging na 3 dagen stuk, terwijl ie nog geen 2000km(ofzo) gelopen had.

Maat van me(R1aptor) heeft 1 & al ellende gehad met een vergelijkbaar blok.

Er staat een reactie van bravoure die er ook niet echt over te spreken is....

Blok van de Barossa MOET! een oliekoeler hebben, mijn CPI heeft door weer & wind gereden zonder oliekoeler.

Wat ik wil zeggen is, de Barossa/Kymco/Derbi/CPI enz. die allemaal dit CB-kloon blokkie hebben wordt gewoon 200% betrouwbaarder door het Hondablok eronder te lepelen.

Middaggie sleutelen, ff 200 euri in je gedachten houden en je vindt zéker een blok!

Plus dat, mocht er iets kapot gaan je eerder parts voor de CBblokken vinden zult dan voor het originele blok....
(En hij is i.m.o. ook 1000x mooier dan dat vieze half chromen gebakkie wat standaard onder die dingen hangt!)

Re: SMC 250cc

Geplaatst: vr 18 jun, 2010 21:35
door Jazzy
iaccaloco schreef:Wat ik wil zeggen is, de Barossa/Kymco/Derbi/CPI enz. die allemaal dit CB-kloon blokkie hebben wordt gewoon 200% betrouwbaarder door het Hondablok eronder te lepelen.
Tja, ik geloof jullie ervaringen wel maar het is voor het eerst dat ik dit lees hier op het forum. Ik blijf er bij dat die Barossa 250 blokken hardstikke betrouwbaar zijn, dat is trouwens ook mijn eigen ervaring.

Re: SMC 250cc

Geplaatst: vr 18 jun, 2010 23:44
door tjobbie
ik zeg, waarom swappen als het niet nodig is.
ok als blokkie de geest heeft gegeven kun je altijd nog swappen maar heb zelf toch ook gehoordt dat ze betrouwbaar zijn :?
ach ja, de topic starter hoor je ook niet meer so who cares?