zou evve met wat sproeiertjes rommelen, denk dat je wat groter moet...
wees niet bang je het stukmaakt, als je sproeier maten niet teveel afwijken, dus nooit van een 300 naar een 100, maar in stappen, grof pak je ongeveer per 10, dan ga je per 4, dan per 2, per 1...althans dat deed ik...
zorg dat je voor het afstellen de juiste gasnaald heb, en hou die in het midden als je gaat stellen, anders word de hele boel vertekent...
en zorg dat je mengstelschroef (niet alle caburateurs hebben dit) in de gemiddelde stand staat. het ligt er een beetje aan wat voor systeem ze gebruiken dus dat zal je zelf evve uit moeten zoeken...
verder is het een kwestie van luisteren, voelen, timen, dus luister hoe die door z'n toeren heen gaat, voel of je vermogenskromme is zoals het hoort, en time je optrekken naar top, eventueel onder belasting, tevens pakte ik altijd een heuvel in de buurt en timede de rit omhoog, en hoever die kwam, hoeverder in kortere tijd hoe meer vermogen je dus behaalt...(was automaat blok, schakel timen is wat lastiger omdat je wel elke keer op hetzelfe toerental moet schakelen)
anders laten doen op de dynojet, dan heb je het meest accurate afstelling, daarbij is afstellen een kunst die veel mensen niet kunnen...maarja das mijn visie
echt goed afstellen ben je gewoon lang mee bezig (ivm warm / koud, korte en lange ritten)
daarbij heb je trouwens een zomer en winter afstelling omdat in de winter de lucht kouder is en er dus meer massa per volume gaat, 1m3 lucht in de winter bevat dus meer zuurstofmoleculen als in de zomer, injectie regelt bij, caberateurs niet, in praktijk merk je hier echter weinig van, maar het is wel te merken
maar even buiten dat, reed hij altijd al zo of is er iets gebeurt dat hij opeens stottert bij volgas?