gast deze shit is echt focking simpel...
begin: 1 zoek een zandvlakte met losse korrel zoals duinzand/boszand, geen klei geneuzel...gras mag ook is zelfs beter...
1.5: zorg dat je naar voren blijft leunen, mocht het verkeerd gaan dan heb je nog wat gewicht voor ipv je gelijk op je rug licht.
2: ga stil staan, en trek op, probeer dit een beetje vlot te doen, als het goed is merk je dat je achterwielen slippen...
3: doe dit nog een keer maar geef nu redelijk wat gas en laat je koppeling zsm opkomen/knallen...je merkt nu dat vanuit stilstand je achterwielen bijna gelijk beginnen te spinnen
4: doe hetzelfde maar hou je voorrem zachtjes in...je merkt nu dat je langzaamrijdenen je achterwielen spinnen, dit kan je dus ook doen als je stilstaat...
5: leer je voorrem doseren en je gas, draai af en toe een beetje met je stuur, je merkt vanzelf welke kant die op wil.
6: probeer 8tjes te draaien, leer het gevoel kennen om de bochten in te flowen
7: als je denkt dat je klaar bent voor asfalt, pak een zo glad mogelijk (vaak zwart asfalt) stuk asfalt bij voorkeur als het regent/geregend heeft, het hele verhaal kan je vanaf begin op de weg herhalen...
8: kan je nat asfalt, zoek een bouwterrein met asfalt, hier ligt vaak zand op het asfalt dit verminderd je grip dus net evve wat makkelijker als droog asfalt
9: ready-set-go je bent klaar voor droog asfalt...
te simpel je hebt het zo door...
10: terug naar t zand/gras, 8tjes vloeien weet je nog?
10.5op een recht stuk met los zand, probeer eens de achterkant naar buiten te drukken door je gewicht te verplaatsen, dus neit door te sturen maar puur op gewicht/evenwicht, op deze manier voel je vanzelf de flow
11: zoek een 90 graden bocht of ietsjes flauwer.
12: zorg dat je staat, kom de bocht breed in en stuur naar binnen.
13: ga schuin staan, is de bocht links, dan sta je links, is de bocht rechts dan sta je rechts.
14: op het moment dat je naderd, rem meer af als gebruikelijk, als je de bocht ingaat rem achter lichtjes en dan vol het gas erop...
15: hou je gewicht zo schuin mogelijk en druk de quad achter naar buiten, zorg dat je het gas erop houd, speel een beetje (met het gas) en probeer je grip aan te voelen.
16: zorg dat je optijd tegenstuurt, de achterkant wil naar buiten, met je gewicht, sturen en gas doseren bepaal je zelf hoe schuin je gaat.
17: oefen dit gewoon op lekker los zand, je merkt vanzelf dat je gewicht ontzettend bepalend is. als je het goed gedaan hebt dan heb je jouw eerste drift gemaakt, als het een beetje lukt maak je ze vanzelf langer en harder.
en bovenal let op jouw eigen veiligheid en die van andere, oefen dit lekker op een afgesloten terrein of terrein waar niemand komt. zorg ervoor dat als je op een terrein bent waar niemand komt je minimaal een mobiel hebt, het liefst een maatje wat meegaat...
zorg dat je de juiste beschermkleding draagt, je leeft maar 1x
euh...steph...ik denk dat het eerder een gebrek aan kennis dan gebrek aan respect is, beter dat hij richtlijnen krijgt dan dat hij zelf ergens gaat zitten stunten...