Pagina 1 van 2
A-arm
Geplaatst: za 17 jul, 2010 22:44
door micky010
goeie avond
ik heb een vraag ik zoek een goed setje verbreede a-armen voor een goeie prijs kwalitijds verhouding
mijn vraag is wat is julli ervaring en mening
alvast bedankt
Re: A-arm
Geplaatst: do 22 jul, 2010 08:41
door dommelsch
omni competition die zijn redelijk van prijs
Re: A-arm
Geplaatst: do 22 jul, 2010 08:46
door Ardjuh
Ton Maessen
Keuze tussen Long travel of normale travel, of je kan hem met normale travel eenvoudig verlagen.
Re: A-arm
Geplaatst: do 22 jul, 2010 09:49
door Haagje
Fullflight als je alleen baan doet. Rest is gewoon te duur. ( vooral als je niet aan cross doet )
En cross: Zie reacties van vorige
Re: A-arm
Geplaatst: do 22 jul, 2010 10:14
door Ardjuh
quad-racerrr schreef:Fullflight als je alleen baan doet. Rest is gewoon te duur. ( vooral als je niet aan cross doet )
En cross: Zie reacties van vorige
"te duur" is ook maar relatief, ze zijn wat duurder... maar kwaliteitief 10x beter (geen 10x duurder!), dit zie je ook terug op het moment dat je ze weer verkoopt... of gaat gebruiken waarvoor ze gemaakt zijn.
Moet je er wel bij vermelden dat alleen baan... ook echt alleen droge schone baan is.
Joint's zijn niet afgeschermd
van full flight dus bij minste geringste aan vuil gaan ze al heel hard van je af.
Volgens mij is het ook mogelijk om std YFZ a-armen onder een raptor te gooien, die kunnen ook al breder zijn als normal raptor a-armen (mijn TM a-armen passen namelijk ook onder een YFZ(r) ). Wellicht dat je daar goedkoper aan kunt komen, maar die zijn zeker sterker als Fullflight.
Re: A-arm
Geplaatst: do 22 jul, 2010 12:35
door Haagje
Heb je zel al eens in je handen gehad van fullflight? :Wink:
Prijs/kwalijteit is het dus volledig waard
( meer dan waard zelfs )
@ TS Als de dollar/euro leuk staat heb je voor relatief weinig geld een net setje A-armen +2 ( of breeder )
Reken op zoon 300 a 350 euro. ( afhankelijk van de set die je pakt )
Ze zijn op 6 of 7 punten te verstellen. ( wat niet bij alle kan
)
En ja wat moet ik er verder over vertellen?
Ze zijn gewoon goed voor op de baan en soms eens een bospad ofzo.
Weet niet of je nog iets wilt weten eroveR?
Re: A-arm
Geplaatst: do 22 jul, 2010 13:06
door Ardjuh
quad-racerrr schreef:Heb je zel al eens in je handen gehad van fullflight? :Wink:
Prijs/kwalijteit is het dus volledig waard
( meer dan waard zelfs )
Ze zijn op 6 of 7 punten te verstellen. ( wat niet bij alle kan
)
6 of 7 punten verstellen, betekend 6 of 7 zwakke punten die los kunnen trillen en verkeerd kunnen staan en slijten hé...
En je hebt maar 1 verstelpunt nodig als je goede a-armen hebt.
Prijs kwaliteit is het alleen waard als je er zeker van bent dat je er geen bagger op krijgt, anders
moet je er niet aan beginnen aan die dingen.
Nee heb ze niet in me handen gehad, alleen gezien... Kan je mijn a-armen wel keer op gooien, dan weet
je waar je bij FF niet voor betaald hebt.
Maar goed, zijn gelijk 2 meningen....
- 1 van iemand die er kart van maakt
- 1 van iemand die quad gebruikt waar die voor gemaakt is
Keuze moet die zelf maar maken.
Re: A-arm
Geplaatst: do 22 jul, 2010 13:25
door Haagje
Damn bijdehandje dat je bent ^^
1. Het enigste dat echt kan slijten dat zijn de bussen van de A armen ( zelfde als bij OEM A armen dus )
2. Ik weet niet of je wel vaker sleutelt. ( lijkt er niet op ) Maar voor het lostrillen wordt Loctite gebruikt
( overigens niet meegeleverd )
3. Door een keer een product alleen te zien kun je niet gouw iets erover zeggen. Ik heb tot nu toe nog geen slechte verhalen erover gehoord. Jij bent nu de enigste die zonder ook maar enige ervaringen met het product te hebben gehad het hier zit weer te geven als ''troep''
Dit terwijl ik gewoon netjes aangeef. voor de baan, en een bospad even te pakken zijn ze goed.
Voor het grotere werk. Dus niet het karten in jou ogen. Verwees ik hem door naar de grotere merken.
Laat ik het zo zeggen.
Voor ons SM rijders, is dit een super oplossing.
goede kwaliteit/ goede uitstraling/ goed afgewerkt/ en wat nog het beste is, dat is dat het een goede prijs heeft.
Maar zoals gezegt. Voor een SM quad
Re: A-arm
Geplaatst: do 22 jul, 2010 14:08
door Ardjuh
quad-racerrr schreef:Damn bijdehandje dat je bent ^^
Dit terwijl ik gewoon netjes aangeef. voor de baan, en een bospad even te pakken zijn ze goed.
Voor het grotere werk. Dus niet het karten in jou ogen. Verwees ik hem door naar de grotere merken.
Laat ik het zo zeggen.
Voor ons SM rijders, is dit een super oplossing.
goede kwaliteit/ goede uitstraling/ goed afgewerkt/ en wat nog het beste is, dat is dat het een goede prijs heeft.
Maar zoals gezegt. Voor een SM quad
4x fout...
Verschil in denken tussen MX en SM (karten)!!
Re: A-arm
Geplaatst: do 22 jul, 2010 21:57
door mx jake
wat is duur
ik moet er niet aan denken dat er een a-arm afbreekt
dan maar iets meer uitgeven
als je ze alleen op straat kan gebruiken heb ik mijn vraagtekens er bij
als je opt forum een foto post dat je zonder helm op je quad rijd, spreekt iedereen er schande van
en als je een paar pisbakkenijzer A-armen koopt heb je een supergoeie deal gemaakt
zelfs op een chinees zit een betere construktie
Re: A-arm
Geplaatst: do 22 jul, 2010 23:01
door Haagje
Naja wat jullie willen he
Ik ben iig een Fullflight A-arm gebruiker en ik ben er zeer over te spreken.
Ben zelf geen crosser dus kan ook niet de bevindingen erover vertellen hoe het is om ermee te crossen.
Vandaar dat ik ook alleen advies geef voor de straat. En eens wat bospaden of een grind bak.
Ik kan moeilijk gaan zeggen van ze zijn ook super om te crossen. ( terwijl ze misschien net dat beetje missen, of misschien helemaal niet onder doen aan de andere A arm merken. )
Re: A-arm
Geplaatst: vr 23 jul, 2010 14:17
door Ardjuh
quad-racerrr schreef:Heb je zel al eens in je handen gehad van fullflight? :Wink:
Prijs/kwalijteit is het dus volledig waard
( meer dan waard zelfs )
Geen extra zwakke punten en goede kwaliteit...... soms hoef je niet iets in je
handen gehad te hebben om er oordeel over te kunnen vellen.
En dat is 1....
Grizzly700 schreef:Gielen_24 schreef:egt nice
wa hebben die a-armen gekost??
en hoe veel + zijn ze ??
Fullflight armen +2 per kant met spoorverbreders voor.
Maar ben er zeke niet content mee
kogels zat al speling op vanaf dag 1, stuurstangen zijn van alu.
Nehh vindt de omni comp of armadillo stukken beter spul..
Die extra verstelpunten zijn overigens om als je gecrashed bent en je frame is scheef, dan kun je dat
corrigeren met die verstelpunten.....
Re: A-arm
Geplaatst: vr 23 jul, 2010 15:54
door yamahakoppel
6 à 7 verstelpunten is veel gezegt
maar het caster en camber verstellen is een pluspunt als je van plan bent om er ooit een kart van te maken gelijk Ardjuh zegt
ik zelf heb american stars zijn wel duurder maar denk dat het in kwaliteit dan ook beter is alleen de ball-joint zijn open op die van mijn raptor 700 (van mijn warrior zijn afgesloten) maar kan deze gemakkelijk vervangen door afgesloten exemplaren als ze ooit vervangen moeten worden
Re: A-arm
Geplaatst: vr 23 jul, 2010 16:16
door Ardjuh
yamahakoppel schreef:6 à 7 verstelpunten is veel gezegt
maar het caster en camber verstellen is een pluspunt als je van plan bent om er ooit een kart van te maken gelijk Ardjuh zegt
ik zelf heb american stars zijn wel duurder maar denk dat het in kwaliteit dan ook beter is alleen de ball-joint zijn open op die van mijn raptor 700 (van mijn warrior zijn afgesloten) maar kan deze gemakkelijk vervangen door afgesloten exemplaren als ze ooit vervangen moeten worden
Caster vs camber zit op alle aftermarket a-armen, daar ontkom je bijna niet aan als je breder gaat. Maar gaat om de rest van de verstel mogelijkheden op die a-armen.
Re: A-arm
Geplaatst: vr 23 jul, 2010 16:22
door yamahakoppel
het caster kun je niet op alle aftermarket A-armen verstellen