Pagina 1 van 4

Warrior 350 : ontsteking probleem OPGELOST!

Geplaatst: vr 06 aug, 2010 16:04
door YannickC
Ik zie het even niet meer zitten met mijn warrior 350 van 2002. :(

Overlaatst ging mijn stator kapot.
Nu had ik een nieuwe (geriviseerde) besteld bij HPI.
Die is vandaag toegekomen en toen ben ik meteen aan de slag gegaan

- olie aflaten
- deksel er mooi afhalen waar stator zit.
- oude stator er uit halen.
- deksel mooi opkuisen (pakking resten)
- nieuwe stator erin
- alles dicht maken
- olie erin


En ja hij starte ! :D
Maar helaas niet voor lang. Toen viel hij uit en sindsdien krijg ik hem niet meer gestart :x
Ik krijg geen vonk aan de bougie.

Er was wel een probleem.
De stator die ze geleverd hebben was eigenlijk niet voor mijn type.
Het waren iets andere connectoren. Nu heb ik mijn originele connectoren er mooi op gesoldeerd (langs buiten).
Ik denk niet dat dit een probleem kan zijn, want waarom zou hij anders starten?
Bij een meting heb ik ontdekt tijdens het starten dat er 50V AC naar de CDI loopt. Is dit normaal?

Ik heb even wat hier en daar gemeten en alles lijkt in orde te zijn van bedrading.
Even een schema erbij : http://www.moddedraptor.com/library/WAR ... MANUAL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; (laatste pg)

Graag hulp :) Ik hoop echt dat mijn CDI niet opgeblazen is ofzo?
Dat zou een duur grapje worden anders :shock:

Re: Warrior 350 start niet (nieuwe stator)

Geplaatst: vr 06 aug, 2010 20:22
door YannickC
Ben net bij een vriend geweest met een warrior 350.
Ik heb eens die zelfde contacten gemeten. Maar bij hem ging er helemaal geen 50v naar zijn cdi?
Kan hier sprake zijn van een slechte stator?
Ik denk dat ik mijn cdi wel al kan vergeten? :shock:

Re: Warrior 350 start niet (nieuwe stator)

Geplaatst: vr 06 aug, 2010 20:57
door Jazzy
Dat voltage moet naar je regelaar lopen denk ik, niet naar de CDI.

Re: Warrior 350 start niet (nieuwe stator)

Geplaatst: za 07 aug, 2010 09:09
door YannickC
Jazzy schreef:Dat voltage moet naar je regelaar lopen denk ik, niet naar de CDI.
Ik dacht ook zo iets :shock:
Bij mijn vriend zijn warrior lopen 3 witte draden naar de regelaar en daar zit overal 30v AC tussen tijdens het draaien.
Kan hier sprake zijn van een fout gewikkelde stator door HPI? 50v AC tijdens het starten is toch extreem om naar de CDI te sturen? In dat geval, is HPI verzekerd voor zo'n dingen? Want ik denk dat ik met heel wat kosten zit nu :(

Re: Warrior 350 start niet (nieuwe stator)

Geplaatst: za 07 aug, 2010 21:20
door YannickC
Ik heb ondertussen wat gemaild met HPI.
Volgens HPI zou die 50v AC heel normaal zijn?

Zijn er mensen die zich geroepen voelen met een warrior 350 om deze spanning even voor mij te meten?
Ik kan dit dus nergens terug vinden, ik heb mij al dood gezocht :shock:

Re: Warrior 350 start niet (nieuwe stator)

Geplaatst: zo 08 aug, 2010 12:30
door mobydirk
ik heb anders nog wel een cdi voor je om te proberen
ik weet niet waar je van daan komt ik woon in amsterdam

Re: Warrior 350 start niet (nieuwe stator)

Geplaatst: zo 08 aug, 2010 16:30
door YannickC
mobydirk schreef:ik heb anders nog wel een cdi voor je om te proberen
ik weet niet waar je van daan komt ik woon in amsterdam
Ik ben van Sint-Niklaas , dat is helaas een heel eind. :(
Maar ik waardeer je hulp :wink:

Als je wil mag je altijd eens meten welke spanning jij daar hebt bij het starten.
Dat zou mij echt een stuk vooruit helpen om 100% zeker te zijn of mijn cdi nu te veel spanning kreeg of niet :)

Re: Warrior 350 start niet (nieuwe stator)

Geplaatst: zo 08 aug, 2010 22:21
door mobydirk
ik zou het best voor je willen meten
maar ik heb tegenwoordig een iets andere motor er in :p
suzuki 1000 weet je nog?????? :lol:

Re: Warrior 350 start niet (nieuwe stator)

Geplaatst: ma 09 aug, 2010 09:02
door YannickC
mobydirk schreef:ik zou het best voor je willen meten
maar ik heb tegenwoordig een iets andere motor er in :p
suzuki 1000 weet je nog?????? :lol:
Juist, nu je het zegt :D
Maar heb je je oude motor nog ?
Kan je daar anders even meten hoeveel weerstand die spoelen hebben? :)

Re: Warrior 350 start niet (nieuwe stator)

Geplaatst: vr 13 aug, 2010 10:12
door YannickC
Ondertussen is duidelijk dat HPI een ander type stator geleverd heeft.
Ik zou deze wel nog kunnen gebruiken als ik de "bronspoel" niet mee aansluit.
Maar nu moet ik nog altijd een andere CDI hebben. :roll:

Re: Warrior 350 start niet (nieuwe stator)

Geplaatst: do 26 aug, 2010 18:18
door YannickC
Ondertussen staat mijn quad nog altijd stil.
Ik ben er ondertussen ook eens mee naar Limburg gerede naar HPI.
Daar stelden ze vast dat het een probleem was met de pickup sensor die niet goed werkte.
We hebben dan gewoon door de speling van de schroeven van de sensor iets dichter gezet.

Uiteindelijk als ik thuis was heb ik alles dicht geschroeft olie erin en jawel hij draaide ! :D
Maaaaaaar de vreugde was weer niet voor lang.
Hij draait alles behalve goed, stationair gaat het redelijk maar zodra ik gas geef versnelt de motor niet en komen er alleen meer ploffen en zwarte rook uit... :(

Het lijkt er dus op dat de pickup sensor niet goed meet.
Ik heb even de originele sensor terug gestoken en dit was ook zonder resultaat.
Het komt er dus op neer dat de sensor de meeste toeren gewoon over slaagt !
Of soms werkt hij ook helemaal niet, ik wordt er echt gek van :o

Vandaag heb ik een volledige schelp met stator, pickup (alles origineel) kunnen testen op mijn quad en ook zonder resultaat.
Ik heb ondertussen wat liggen spelen met de afstand van de sensor naar het vliegwiel toe maar dat blijkt ook niet veel te helpen. Hij staat nu op 0,3 mm afstand.

Ik hoop dat er hier een pro is die mij kan helpen want ik snap echt niet wat er mis kan zijn :?
Ook heb ik een nieuwe bougie gekocht dus daar ligt het ook zeker niet aan.
Verder werkt de sensor altijd als ik gewoon met mijn schroevendraaier voorbij ga...

Re: Warrior 350 : Pulser / pickup probleem

Geplaatst: za 28 aug, 2010 16:33
door NillesGilles
Hoe staat het met je handrem begrenzer? heb je die al bekeken?

Re: Warrior 350 : Pulser / pickup probleem

Geplaatst: vr 17 sep, 2010 23:27
door YannickC
NillesGilles schreef:Hoe staat het met je handrem begrenzer? heb je die al bekeken?
Was het maar zo simpel ... maar toch bedankt voor de hulp. :)
Na nog veel prutsen en zoek heb ik besloten hem toch binnen te doen bij deliegequads.

Ze hebben er naar gekeken en blijkt dat het asje waar de piston op drukt (dus asje vast aan krukas) een beetje verkeerd zit.
Dit is blijkbaar een appart stukje en dit moet vervangen worden. Door dat deze wat scheef zit draaide mijn vliegwiel ook niet meer zo mooi in center en daardoor kreeg ik dus een heleboel problemen met mijn pickup die de weg kwijt was.

Daardoor moet de motor opengedaan worden en is er wel wat werk aan.
Hier ga ik zelf niet aan beginnen aangezien ik het materiaal en de kennis er niet voor heb om het goed en juist te doen.
Ondertussen gaan ze ook preventief mijn distruketting vervangen en eventueel de piston moest die ver versleten zijn.

Aangezien hij veel raptor 350's heeft staan heb ik wel vertrouwen in deliegequads dat ze het tot een goed eind brengen.
Het zal een heel prijskaartje worden maar achteraf zal de motor dus weer goed in orde staan voor nog veel plezier. :crosser:

Ik laat iets weten als hij hersteld is.
Het zal tijd worden dat hij terug werkt want ondertussen zit ik al een maand zonder quad :shock:

Re: Warrior 350 : Pulser / pickup probleem

Geplaatst: za 18 sep, 2010 01:21
door fretje-pitbull
dat asje bedoel je de zuigerpen?
of bedoel je het spietje (tussen krukas en vliegwiel) als ik zo de rest lees van je verhaal?

Re: Warrior 350 : Pulser / pickup probleem

Geplaatst: za 18 sep, 2010 07:26
door Jazzy
Mmm, ik heb een vergelijkbare reparatie gehad aan mijn Raptor 350 (drijfstang, lagers persen, cylinder honen, zuiger, diverse pakkingen en lagers, etc.) en was meer dan 1000 euro kwijt. Weet je zeker dat je Warrior dat nog waard is? Is het niet goedkoper om er een tweedehands blok onder te leggen?