Pagina 1 van 1

verlagen en verbreden ltz400, vraagjes

Geplaatst: vr 13 aug, 2010 17:37
door tivalus
Niet zo lang nog dan komt mijn LTZje :D Nu zit ik natuurlijk al drifting te kijken naar de modificaties die ik wil uitvoeren, en verlagen en verbreden staat toch wel bovenaan mijn lijst. super motard wannabe!

Spacers en wheelhubs zijn goed, maar ik vraag me wel af of je quad nadelig/voordelig beinvloed wordt als je bevoorbeeld alleen voor of alleen achter verbreed, iemand ervaring? Ook heb ik begrepen dat de quad nogal wat gevoeliger kan sturen na het verbreden/verlagen, hoe veel beinvloed dit het rij gedrag van de LTZ 400?

Tevens vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met X-Down, een systeem wat je quad verbreed en meteen wat verlaagt omdat het tussen het frame en de A-arm komt.

Afbeelding

Leek me een grappige en handige manier om je quad in 1 keer te verbreden en te verlagen aan de voorkant, maar geen idee hoe betrouwbaar dat is. Het zo zo'n 12cm wijder en 5 cm lager moeten gaan. Iemand ervaring of ideeen?

Re: verlagen en verbreden ltz400, vraagjes

Geplaatst: za 14 aug, 2010 22:28
door tivalus
Niemand met ervaring met die X-Down dingen?

Hoe zit het dan met het beinvloeden van het weggedrag als je enkel voor of enkel achter verbreed?

Wat verlagen betreft begrijp ik dat alleen voor verlagen de quad minder goed bestuurbaar maakt. Dat zal ik dus niet doen. En dat je na verlagen er verstandig aan doet om je banden weer te laten uitlijnen.

Re: verlagen en verbreden ltz400, vraagjes

Geplaatst: zo 15 aug, 2010 03:24
door yamahakoppel
het probleem is ook dat je na een verlaging met originele A-armen enkel het spoor kunt regelen als je de quad vlak houd blijft het caster ook wel goed maar het camber is niet regelbaar. Dus elke verlaging beinvloed uw rijgedrag zolang je niet alles kunt bijstellen en dan is het ook nog een probleem om de juiste afstelling te vinden, daar dat er nergens vaste maten zijn te vinden opgegeven van fabriek en dan zijn het de mannen die veel ervaring hebben in afregelen die het verschil maken of als je de moeite doet om meermaals kleine veranderingen in de afstelling te doen tot je vind zo rijd het beste of reageerd hij het meest naar MIJN zin

ik wil niet zeggen dat je quad volledig onbestuurbaar word als je hem verlaagd met de originele A-armen zolang je uw spoor goed regeld en het caster redelijk houd heb je in mijn ogen buiten scheve banden slijtage weinig last van het camber en is je quad nog goed rijbaar

Re: verlagen en verbreden ltz400, vraagjes

Geplaatst: zo 15 aug, 2010 07:06
door bonzaiking
ik heb me quad velaagd en gebruik orginele a armen ik heb mn caster wel aan moeten passen met een slijptol en een lasapparaat!!! :bier:

Re: verlagen en verbreden ltz400, vraagjes

Geplaatst: zo 15 aug, 2010 08:13
door tivalus
Bedankt voor de informatie jullie twee. Verlagen is dus niet zo simpel als het installeren van een paar veren/blokjes als je daarna nog zo goed als hetzelfde wil rijden. Slijptol en las-apparaat gaat mijzelf een beetje ver dus ik zal tegen die tijd er iemand bij moeten betrekken die er meer verstand van heeft :)

Verbreden staat dan ook nu bovenaan, daar kan ik me ook wel even mee vermaken, budget is niet eindeloos heh :lol: