topsnelheid rappy 700

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
muisje
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 64
Lid geworden op: do 12 feb, 2009 17:52
Locatie: balen

Re: topsnelheid rappy 700

Bericht door muisje »

en hoeveel scheelt dat in topsnelheid ? ben er vandaag niet geraakt .
zati
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 127
Lid geworden op: zo 04 jul, 2010 15:47
Locatie: Limburg (BE)

Re: topsnelheid rappy 700

Bericht door zati »

Ik heb dat recent gedaan maar het heeft weinig effect bij mij gehad, eerst stopte h'm op 121km/u, nu 127.

-Batterij eerst afkoppelen (dit is de belangrijkste stap!).
-cdi losmaken, blokje dat aan de luchtfilter hangt.
- het licht blauw kabeltje paar cm van de plug doorknippen en dan verlengen zodat je aan het frame kan aarden, ik heb er pluggen opgezet zodat ik het nog altijd gemakkelijk kan terug aansluiten.
XeromeX
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 574
Lid geworden op: za 03 jul, 2010 08:27

Re: topsnelheid rappy 700

Bericht door XeromeX »

6km winst voor zoiets simpels als een draadje omzetten is toch iets :p
Hij schijnt dan ook soepeler in z'n 5 te rijden, merk je daar wat aan?
Yamaha Raptor 700
BJ [eind] 2006

Mods:
DMC Force 4 Duals
Powercommandor 5
Baby blue wire mod
Monster Intake
K&N High-Flow Filter
Vapor KM Teller
Powermadd Handkappen + Spiegels
Tusk Alu Tankdop
15/36 vertanding
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: topsnelheid rappy 700

Bericht door tjobbie »

leroy schreef:Al nieuws over de begrenzing in 5de versnelling?
Wil ook wel eens graag weten hoe dit zit.
Tjobbie, jij weet er precies wel meer van eh :p , Komaan snelheidsduivel gooi het in de groep :buig: :D
vraag het maar aan r4n3, die heeft het voor me uitgeprobeerdt met succes. :wink:
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
muisje
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 64
Lid geworden op: do 12 feb, 2009 17:52
Locatie: balen

Re: topsnelheid rappy 700

Bericht door muisje »

zati schreef:Ik heb dat recent gedaan maar het heeft weinig effect bij mij gehad, eerst stopte h'm op 121km/u, nu 127.

-Batterij eerst afkoppelen (dit is de belangrijkste stap!).
-cdi losmaken, blokje dat aan de luchtfilter hangt.
- het licht blauw kabeltje paar cm van de plug doorknippen en dan verlengen zodat je aan het frame kan aarden, ik heb er pluggen opgezet zodat ik het nog altijd gemakkelijk kan terug aansluiten.
maar gij rijdt standaard ?
zati
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 127
Lid geworden op: zo 04 jul, 2010 15:47
Locatie: Limburg (BE)

Re: topsnelheid rappy 700

Bericht door zati »

muisje schreef:
zati schreef:Ik heb dat recent gedaan maar het heeft weinig effect bij mij gehad, eerst stopte h'm op 121km/u, nu 127.

-Batterij eerst afkoppelen (dit is de belangrijkste stap!).
-cdi losmaken, blokje dat aan de luchtfilter hangt.
- het licht blauw kabeltje paar cm van de plug doorknippen en dan verlengen zodat je aan het frame kan aarden, ik heb er pluggen opgezet zodat ik het nog altijd gemakkelijk kan terug aansluiten.
maar gij rijdt standaard ?
nope, heb dmc comp4, fuel controller en k&n luchtfilter
XeromeX
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 574
Lid geworden op: za 03 jul, 2010 08:27

Re: topsnelheid rappy 700

Bericht door XeromeX »

De meeste dealers/verkopers raden de "baby blue wire mod" af....(misschien wel om andere redenen hoor :p) de meeste zeggen iig dat het ten koste gaat van de betrouwbaarheid.
Wat voor andere opties zijn er bijvoorbeeld? Ga je bijvoorbeeld met een dynotek kastje harder dan die "mod" of is dat gewoon eigenlijk hetzelfde?
Yamaha Raptor 700
BJ [eind] 2006

Mods:
DMC Force 4 Duals
Powercommandor 5
Baby blue wire mod
Monster Intake
K&N High-Flow Filter
Vapor KM Teller
Powermadd Handkappen + Spiegels
Tusk Alu Tankdop
15/36 vertanding
-=(R4N3)=-
Quadrider
Quadrider
Berichten: 462
Lid geworden op: ma 08 feb, 2010 17:45
Locatie: Hoekse waard

Re: topsnelheid rappy 700

Bericht door -=(R4N3)=- »

vraag het maar aan r4n3, die heeft het voor me uitgeprobeerdt met succes.
:lol: :lol:

Idd :D Je kan het makkelijk doen hoor. Heb er alweer aardig wat kilometers op de weg en op de crossbaan opzitten en nergens last van.

Hij loopt nu heerlijk door in zn 5 zonder het gevoel te hebben dat hij telkens gaat inhouden. De toeren extra vallen ook wel mee,je moet natuurlijk niet constant volgas gaan maar af en toe is het best lekker!
Ik heb een winst van ong 8 tot 10 km/h
Ik rij met 16/38T,een HMF Competition full system,Pro-design foam intake en EHS CDI unit.
Die CDI unit is hetzelfde principe als een monsterbox,dynatek,hmf optimizer noem ze maar op.
Hij staat nu op 4,5,6 in mode 1,2 en 3

suc6 man, khoop dat je hier wat aan hebt

No worries 8)
2008 Raptor700SE Road use -SOLD.....damned!
2006 Honda TRX450R-HRC MX use full rebuild 2011
2011 sponsor: DFR @ dirtfiendracing.com
Crossbaan Maasvlakte crew"Wil ik net plankgas....is het hout op!"
Reparatie vuistregel:Zodra je handen onder het vet en de olie zitten...gaat je neus jeuken en moet je naar de WC
leroy
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 220
Lid geworden op: wo 02 jul, 2008 20:14
Locatie: Maasmechelen

Re: topsnelheid rappy 700

Bericht door leroy »

thnx voor de info,
Denk dat ik dit int weekend wel eens ga uitproberen.
Maar wat is de functie eigenlijk van dat kabeltje, want het zal er toch voor een of andere reden op gemonteerd zijn en een bedoeling om iets of wat te gaan beschermen? of is dit enkel een begrenzer die er wordt uitgeschakeld?
Greetz
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: topsnelheid rappy 700

Bericht door tjobbie »

de functie van het kabeltje is om de ontstekings timing te verlaatten op volgas inde 5e versnelling zodat je toeren begrenst worden rond de 7000 toeren dacht ik.
dit is waarschijnlijk gedaan om lange stukken hoogtoerig rijden te voorkomen waardoor schade kan onstaan.

oftewel kun je dit makkelijk doen omdat de echte toerenbegrenzer er nog steeds inzit a 9000 tpm.
maar lange afstand rijders zoals bijv. ik dienen wel rekening te houden dat je niet tevaak het gas iets te lang openhouden. :wink:
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Gebruikersavatar
Senior_S
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 30
Lid geworden op: di 11 aug, 2009 20:52
Locatie: Blauberg
Contacteer:

Re: topsnelheid rappy 700

Bericht door Senior_S »

Weet er iemand of dit bij een Raptor 350 ook zo is met die begrenzing in hoogste versnelling???
:arrow: nu heeft hij een snelheid van 107km/u tandwielverhouding 15 - 36

Grtz :crosser:
XeromeX
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 574
Lid geworden op: za 03 jul, 2010 08:27

Re: topsnelheid rappy 700

Bericht door XeromeX »

tjobbie schreef:de functie van het kabeltje is om de ontstekings timing te verlaatten op volgas inde 5e versnelling zodat je toeren begrenst worden rond de 7000 toeren dacht ik.
dit is waarschijnlijk gedaan om lange stukken hoogtoerig rijden te voorkomen waardoor schade kan onstaan.

oftewel kun je dit makkelijk doen omdat de echte toerenbegrenzer er nog steeds inzit a 9000 tpm.
maar lange afstand rijders zoals bijv. ik dienen wel rekening te houden dat je niet tevaak het gas iets te lang openhouden. :wink:
Wat noem jij lange afstand rijders?

Ik rij meestal een half uurtje per keer ....maar hier op die boerenweggetjes is dat natuurlijk al snel volluit (niet helemaal 100%, vind ik nooit zo fijn klinken :lol: iig met momenteel de standaard vertanding er nog op)
Yamaha Raptor 700
BJ [eind] 2006

Mods:
DMC Force 4 Duals
Powercommandor 5
Baby blue wire mod
Monster Intake
K&N High-Flow Filter
Vapor KM Teller
Powermadd Handkappen + Spiegels
Tusk Alu Tankdop
15/36 vertanding
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: topsnelheid rappy 700

Bericht door tjobbie »

XeromeX schreef:
tjobbie schreef:de functie van het kabeltje is om de ontstekings timing te verlaatten op volgas inde 5e versnelling zodat je toeren begrenst worden rond de 7000 toeren dacht ik.
dit is waarschijnlijk gedaan om lange stukken hoogtoerig rijden te voorkomen waardoor schade kan onstaan.

oftewel kun je dit makkelijk doen omdat de echte toerenbegrenzer er nog steeds inzit a 9000 tpm.
maar lange afstand rijders zoals bijv. ik dienen wel rekening te houden dat je niet tevaak het gas iets te lang openhouden. :wink:
Wat noem jij lange afstand rijders?

Ik rij meestal een half uurtje per keer ....maar hier op die boerenweggetjes is dat natuurlijk al snel volluit (niet helemaal 100%, vind ik nooit zo fijn klinken :lol: iig met momenteel de standaard vertanding er nog op)
hiermee bedoel ik 60km achter elkaar op de snelweg bijv.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Mark_T
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 750
Lid geworden op: ma 08 sep, 2008 12:28

Re: topsnelheid rappy 700

Bericht door Mark_T »

XeromeX schreef:
Wat noem jij lange afstand rijders?

Ik rij meestal een half uurtje per keer ....maar hier op die boerenweggetjes is dat natuurlijk al snel volluit (niet helemaal 100%, vind ik nooit zo fijn klinken :lol: iig met momenteel de standaard vertanding er nog op)
Jij zal wel vaak onderhoud moeten plegen. Als jij volgas rijd terwijl je nooit langer dan een half uur rijd, zal je zuiger wel om te huilen zijn. Meestal is de motor pas goed warm tegen die tijd.
Raptor 660 SM
XeromeX
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 574
Lid geworden op: za 03 jul, 2010 08:27

Re: topsnelheid rappy 700

Bericht door XeromeX »

Bedoelde dat ik juist niet 100% het gas in heb :)
En uiteraard ook niet uit stilstand meteen weg....
Yamaha Raptor 700
BJ [eind] 2006

Mods:
DMC Force 4 Duals
Powercommandor 5
Baby blue wire mod
Monster Intake
K&N High-Flow Filter
Vapor KM Teller
Powermadd Handkappen + Spiegels
Tusk Alu Tankdop
15/36 vertanding
Plaats reactie