Raptor 660 wrak --> Raptor Supermotard 660 Reaper
Geplaatst: di 07 sep, 2010 23:59
Ik ben dus net afgestudeerd (naja Bachelor of business nu officieel), wist dat ik problemen ging krijgen om van een maand of 1,5 lekker niks doen te genieten alvorens te gaan werken. Ik heb me dus een raptor 660 '03 wrak aangeschaft (motorisch goed) en ben vervolgens lekker 2 weken naar Thailand gegaan. Bij terugkomst vol met energie ben ik gelijk eens begonnen om hier een paar veranderingetjes in aan te brengen.
Dit topic is niet alleen bedoeld om met jullie te delen wat ik doe, maar ook om om raad te vragen aangezien dit mijn eerste ombouw quad is, ik ben ook redelijk nieuw qua quads en weet dus niet van alles hoe het heet ghe ghe.
Dit is de raptor in de staat waarin ik hem heb gekregen. Roest, overal krassen en geen functionerende electra, gelukkig start hij in 1 keer drukken, ook na 2 weken stilstaan en rijdt hij als een idioot (tot ik een of ander klepje van de cilinder brak, maar dit is besteld en wordt vervangen)

En nu om te beginnen die afschuwelijk gehavende kappen aanpakken. lekker schuren, hoe therapeutisch!!

Men neme sick veel schuurpapier van 180 tot 1200 en schuren zijn / haar armen naar de klote, dan zijn die klere krassen weg en kun je gaan primeren,.....

En dan proberen de primer glad te krijgen!! Ook fucking leuk, weer een uurtje of wat schuren!!

En dan komt het kunstje, het spuiten van de kappen.. en spuiten kon ik gelukkig al dus dat hoeft niet experimenteel te gebeuren ..beetje jammer dat dit niet experimentele deel het goedkoopste deel is hehe.

En het mooie van 2 kappen hebben is... dat alles NOG EEN KEER KAN YEEEEEYY!!!!

Ondertussen alles laten drogen, dan maar eens het pakketje dat al 2 dagen in de gang staat open trekken en op de quad schroeven .. spoor verbreders
. Let vooral op de prachtige super solide steun die ik gemaakt heb om de quad op te zetten. Bestaat uit eeeh, stenen, emmertjes, een karretje, een kapotte parasolsteun en een plank... SUPER solide. Ghetto garage!!

Ondertussen is mijn lak uitgehard na een nachtje staan in de cleanroom. Dan komt nu het moment supreme is al mijn werk voor niets geweest en barst de lak bij de eerste beweging, of heb ik de hoeveelheid flex moeiteloos aangevoeld en rekt de lak netjes mee .... Hij rekt netjes mee natuurlijk
Dus is het tijd om het andere FEDEX pakje eens van de deurmat te pakken en de AMR Racing reaper stickerset eruit te halen en met een fohn en een hoop irritatie aan de gang te gaan... Resultaat mag dr zijn!!


Gelukkig was dit pas de eerste kap en is er dus nog voldoende ruimte om het in de soep te laten lopen!! NU tijd voor nachtrust en morgen verder!!
To do lijstje:
Yamaha R6 veren installeren
Velgen + banden op de kop tikken
Dik stuur op de kop tikken
Kap voor over de uitlaatbocht zoeken / maken
Frame spuiten
Blok 100% olie dicht maken, hij zweet nu nogal
achteras ontroesten en vernissen
electra aansluiten
Dashboard maken van alu en carbon ofzo
Handgas erop zetten
Teller vervangen deze doet het niet goed (geeft max 30 aan op de snelweg en zit water onder het scherm)
Stuurdempertje zoeken indien nodig
Eventueel uitlaat vervangen aangezien deze het alarm van de buurmans auto laat afgaan als ik de quad start
Nog meer ideeën???
Dit topic is niet alleen bedoeld om met jullie te delen wat ik doe, maar ook om om raad te vragen aangezien dit mijn eerste ombouw quad is, ik ben ook redelijk nieuw qua quads en weet dus niet van alles hoe het heet ghe ghe.
Dit is de raptor in de staat waarin ik hem heb gekregen. Roest, overal krassen en geen functionerende electra, gelukkig start hij in 1 keer drukken, ook na 2 weken stilstaan en rijdt hij als een idioot (tot ik een of ander klepje van de cilinder brak, maar dit is besteld en wordt vervangen)

En nu om te beginnen die afschuwelijk gehavende kappen aanpakken. lekker schuren, hoe therapeutisch!!

Men neme sick veel schuurpapier van 180 tot 1200 en schuren zijn / haar armen naar de klote, dan zijn die klere krassen weg en kun je gaan primeren,.....

En dan proberen de primer glad te krijgen!! Ook fucking leuk, weer een uurtje of wat schuren!!

En dan komt het kunstje, het spuiten van de kappen.. en spuiten kon ik gelukkig al dus dat hoeft niet experimenteel te gebeuren ..beetje jammer dat dit niet experimentele deel het goedkoopste deel is hehe.

En het mooie van 2 kappen hebben is... dat alles NOG EEN KEER KAN YEEEEEYY!!!!

Ondertussen alles laten drogen, dan maar eens het pakketje dat al 2 dagen in de gang staat open trekken en op de quad schroeven .. spoor verbreders

Ondertussen is mijn lak uitgehard na een nachtje staan in de cleanroom. Dan komt nu het moment supreme is al mijn werk voor niets geweest en barst de lak bij de eerste beweging, of heb ik de hoeveelheid flex moeiteloos aangevoeld en rekt de lak netjes mee .... Hij rekt netjes mee natuurlijk


Gelukkig was dit pas de eerste kap en is er dus nog voldoende ruimte om het in de soep te laten lopen!! NU tijd voor nachtrust en morgen verder!!
To do lijstje:
Yamaha R6 veren installeren
Velgen + banden op de kop tikken
Dik stuur op de kop tikken
Kap voor over de uitlaatbocht zoeken / maken
Frame spuiten
Blok 100% olie dicht maken, hij zweet nu nogal
achteras ontroesten en vernissen
electra aansluiten
Dashboard maken van alu en carbon ofzo
Handgas erop zetten
Teller vervangen deze doet het niet goed (geeft max 30 aan op de snelweg en zit water onder het scherm)
Stuurdempertje zoeken indien nodig
Eventueel uitlaat vervangen aangezien deze het alarm van de buurmans auto laat afgaan als ik de quad start
Nog meer ideeën???


