Pagina 1 van 1

technieken voor modder en hellingen

Geplaatst: do 21 okt, 2010 08:21
door Stella52
Hallo

Ik ben met een paar mannen gaan rijden die ook een warrior hebben. Ik ben een paar keer vastgereden in een modderige stuk waar de anderen wel door konden. Ik heb ook een helling niet gehaald en de anderen wel. Ik had wel de meest versleten banden :)

Ik vraag mij af of er technieken zijn die ik niet ken, ik heb al vanalles gezien maar ik weet niet wat het beste is.
voor de modder:
de quad van links naar rechts schudden?
de quad van voor naar achter schudden?
veel gas of weinig gas geven?

voor steile hellingen:
gewicht naar voor of naar achter?

Een algemene regel is om een zo hoog mogelijke snelheid te hebben voor je aan een moeilijk stuk komt, maar dat is ook niet altijd mogelijk

Re: technieken voor modder en hellingen

Geplaatst: do 21 okt, 2010 08:32
door Ardjuh
- Goede banden
- Juiste tandwiel verhouding
- Gas houden :evil:

Als je rond de 100 km/h gaat ga je er gewoon overheen :lol:

Gevaar van helling zit hem in wanneer je grip verliest, dan gaat je achterkant zoeken
of graaft zich in. Wanneer je grip verliest direct gas los laten, en RECHT naar achter
laten lopen/rijden.

Ik rijd door de bagger met kenda bear claws, 22" x 12 x 9, en dan met voor een 1 tand lichter
en achter 2 tanden lichter.

Re: technieken voor modder en hellingen

Geplaatst: do 21 okt, 2010 14:24
door cyberdrone
er zijn zoveel mogelijkheden .. ik denk dat je moet zien dat je uw banden grip probeert te geven.
Teveel gas kan ervoor zorgen dat je je gaat ingraven, dus het valt allemaal een beetje te zien qua ondergrond en type banden, en natuurlijk ook je vermogen van je quad. Maar een grote factor voor succes zullen toch wel je banden en grondspeling (en ervaring) zijn ...
Op hellingen probeer ik mijn gewicht steeds zo dicht mogelijk tegen de helling te plaatsen...

Re: technieken voor modder en hellingen

Geplaatst: do 21 okt, 2010 15:51
door Boncari
Ik neem aan dat je snapt dat je, als je een hele steile helling oprijdt, voorop je quad gaat zitten en naar beneden dan uiteraard achterop.

Ik ben geen modderexpert, maar je moet gewoon zorgen dat je grip houdt.
Voor alles geld, de juiste banden is enorm belangrijk!

Re: technieken voor modder en hellingen

Geplaatst: do 21 okt, 2010 18:26
door maxxer
eerst zorgen voor goeie banden
uw gas mooi kunnen houwen niet dat hij direct dood is :shock:
bodem spelling speelt ook een rol
en van links naar rechts schudden helpt bv als hij op de bodem ligt ,..

en op een berg naar voor leunen bij opgaan
en afgaan naar achter leunen , en geen voorste rem in he :wink:
ma voral ervaring heb je nodig en da komp wel :p
grtjzz

Re: technieken voor modder en hellingen

Geplaatst: ma 25 okt, 2010 03:09
door fretje-pitbull
blijven gassen :D
als het motortoerental teveel zakt een versnelling lager steken
en als je opeens helemaal stil staat terwijl de achterbanden nog draaien, gewoon alle remmen toe en kijken hoe je het best naar beneden geraakt :lol:

Re: technieken voor modder en hellingen

Geplaatst: ma 25 okt, 2010 15:22
door 079Raptor700r
Banden is een feit, rij nu ook met aardig versleten crossbanden, maar k houdt gewoon de vaart erin. Dan wilt het wel, alleen bij diepe modder raad ik je aan het even te vermijden :lol: :lol: En idd bove rijde na vore leune en benede andersom, maar dat heb je wel door naar paar keer lijkt mij.

K rij pas sinds kort een raptor 700, geen ervaringen ermee. Wist niet van hoe of wat dat ie zou reageren kwa rijden, maar dat went aardig snel. Bij het begin ben je gewoon voorzichtiger, want je wilt niet meteen alles slopen ( of je zelf )
Het is gewoon een kwestie van wennen en je machine leren kennen. Dan leer je t vanzelf en je grenzen verleggen.

Oefening baart kunst :mrgreen:

Re: technieken voor modder en hellingen

Geplaatst: wo 27 okt, 2010 11:33
door angel
banden,banden,banden zeer belangrijk..bleef ook steken,enz..nu duro powergrips....en perfect door alles..wel inbinden op topsnelheid...maar dynojetkit gezet en kracht is er.. :crosser: