Pagina 1 van 1
drijfstang
Geplaatst: za 04 dec, 2010 14:37
door glenn 91
hey,ik heb vandaag mijn druifstang opgekuist,maar zijn her hier mss mensen met ervaring om hun mening erover te geven?
grtz Glenn
Re: drijfstang
Geplaatst: za 04 dec, 2010 17:45
door cilinderhead
waarom heb je de laklaag er afgehaald... ?

Re: drijfstang
Geplaatst: zo 05 dec, 2010 17:35
door bmw5s
hoezo doe je dat uberhaupt?

zit binnenin blok dus boeie

Re: drijfstang
Geplaatst: zo 05 dec, 2010 17:54
door craemertje
ja waarom doe je dit eigenlijk ???
Re: drijfstang
Geplaatst: zo 05 dec, 2010 18:02
door yamahakoppel
ik weet als je een 2T blok vanbinnen volledig polierd en afrond ( dit wel volgens bepaalde regels) dan kun je extr a power bekomen
maar persoonlijk vind ik de drijfstang slecht gepolierd zitten veel oneffenheden dus snap ook het nut niet
Re: drijfstang
Geplaatst: zo 05 dec, 2010 18:21
door IzzY
yamahakoppel schreef:ik weet als je een 2T blok vanbinnen volledig polierd en afrond ( dit wel volgens bepaalde regels) dan kun je extr a power bekomen
maar persoonlijk vind ik de drijfstang slecht gepolierd zitten veel oneffenheden dus snap ook het nut niet
het verkleint ook de kans op scheurtjes en breken van je drijfstang,
maar dat verschil is nihil.
Re: drijfstang
Geplaatst: zo 05 dec, 2010 20:45
door tjobbie
laat de rest maar zeiken hoor, hij ziet er weer top uit!

Re: drijfstang
Geplaatst: zo 05 dec, 2010 21:58
door cilinderhead
zeiken...?

ben benieuwd waarom die het heeft gedaan

Re: drijfstang
Geplaatst: zo 05 dec, 2010 23:41
door tjobbie
cilinderhead schreef:zeiken...?

ben benieuwd waarom die het heeft gedaan

Je snapt wel wat ik bedoel

Re: drijfstang
Geplaatst: ma 06 dec, 2010 17:45
door glenn 91
ik heb het gedaan om de kans op haarscheurtjes te voorkomen,omdat ik altijd pech had met mijn drijfstangen
en om hem een beetje lichter te maken.
grtz
Re: drijfstang
Geplaatst: ma 06 dec, 2010 18:11
door yamahakoppel
dan heb jij een zwaar opgefokt blok dat je de drijfstang breekt
zou normaal enkel kunnen breken als je de cilinder vast rijd of bij een zwaar opgefokt blok
en om hem lichter te maken zijn er andere manieren bv. gaten boren in het stuk tussen piston en krukas ( het stuk op 3de foto waar
2 s 2op staat)

niet doen zoals een maat van mij freesde er een hele gleuf in, plooide gewoon dubbel

Re: drijfstang
Geplaatst: ma 06 dec, 2010 18:50
door De Duiker
Als jehem lichter maakt, zul je ook de krukaswangen en/of het contragewicht aan moeten passen
Re: drijfstang
Geplaatst: do 09 dec, 2010 18:19
door FLIPmode
De Duiker schreef:Als jehem lichter maakt, zul je ook de krukaswangen en/of het contragewicht aan moeten passen

juist anders gaat hij lelijk in onbalans zijn. ( krukas uitlijnen en balanceren kan je laten doen maar kost wel wat natuurlijk)
Als ik zoveel pech had met de mijne zou ik voor carillo gaan.
