Semi-automaat

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner

Semi-automaat

Bericht door Koen Berendsen »

Hallo Allemaal,

het is al een tijd geleden dat ik op het forum kijk, ik kijk wel bij kalender wedstrijden maar niet meer zoveel op het forum.

Wat ik vragen wil, ik rijd nog altijd op mijn yamaha breeze 125 en ben al 20 jaar oud. Ik ben invalide en kan dus niet lopen/schakelen. Nu ben ik heel tevreden met mn yamaha. Toch een heerlijk ding!!! Maar ik wil toch graag iets zwaarders. Mijn oog viel op een Suzuki LTZ 250 semi-automaat die in mijn prijsklasse zit.

Kun je van een semi-automaat een vol automaat maken en zo ja wat gaat dat kosten en is dat wel een beetje stevig? het mooie van een yamaha is dat ie zo heerlijk betrouwbaar is. kan soms maanden in de schuur staan, alleen accu opaden en gasse maar. Al wel paar keer mee gevallen niks aan de hand al 5 jaar mijn trouwe quad en nog niet meer dan 300 euro aan onderhoud/repraties betaald.

Dus niet dat een semi-automaat na één keer vallen alweer gemaakt moet worden.

Iemand sugesties? Ik hoef niet zoveel vermogen en ik vind die grote automaten veel te lomp uitzien een suzuki 250 is wel een echte sportquad (nouja echt ... is wel semi-automaat hé)

bedankt
YAMAHA BREEZE 125cc
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Re: Semi-automaat

Bericht door Ardjuh »

Je hebt ook systemen die een schakel om kunnen bouwen naar een automaat. Dan kun je van een raptor
700 een automaat maken.

Ik ben momenteel bezig met quickshifter op mijn raptor te zetten, dan hoef ik al niet te koppelen alleen
schakel pookje omhoog te duwen. Je hebt ook systemen die automatisch gaan, pingel heeft zo'n systeem.

Weet niet waar je beperking ligt? Als dat bij je linker been zit en kun je een shifter kopen die je vanaf je
stuur kunt besturen. Knopje omhoog is versnelling omhoog, knopje naar beneden is versnelling naar beneden.
:wink:

De ltz250 is idd leuke quad, wanneer je die uit zou rusten met zo'n pingel systeem kun je met alleen je stuur af.
Schakelen doe je dan linker duim. :p

Waarom geen kfx700 eigenlijk?
No Can't Do!
Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Koen Berendsen »

bedankt voor de snelle reactie
KFX700 hebben we gehad. Mijn vader (op mijn advies omdat ik ook plezier van zijn quad wou hebben).
Probleem was dat m'n vader een rughernia had en dat ding teveel vermogen vond hebben en niet lekker reed (ik heb vaak zat gezegd dat hij hem moest verbreden en ietsjes tunnen maarja). Ten slotte spelen ook de centen een rol ... in die tijd hadden we 2 quads ik kon alleen met de KFX 'dragracen' terwijl ik met de yamaha altijd cross kon kijken lekker met de quad cross kijken omdat je met een rolstoel gewoon niet 'ver' komt bij een crosswedstrijd dan moet je hele middag op één plek zitten. Daarvoor gebruik ik mijn quad dus 't meeste. En 't is te gevaarlijk met een 700 cc tussen al die toeschouwers te rijden. Ook moet ik een tunneltje door kunnen en dat lukte ook al niet met de kawasaki. Kortom daarom maar verkocht. Ik vind 't nog altijd erg jammer hoor.

Heb je een link met een site die echt info kan bieden over het veranderen van versnelling? Als je een semi ombouwt wordt het dan een vol aujtomaat? en heeft iemand een idee hoe duur het dan word?

Ik heb al wel 3 topics gemaakt met iedeën maar telkens blijft de yamaha 'staan'. Dus het is nog lang niet zeker dat ik afstand ga doen van m'n breeze maar wil eens meer informatie. Wellicht kunnen we één leuke quad kopen die m'n pa en ik allebei 'handig vinden maar dan hebben we allebei teveel eisen ...
YAMAHA BREEZE 125cc
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

Dit is dat systeem van Pingel
http://www.pingelonline.com/eshifter_atv.htm

Steld eigenlijk niks voor, is alleen wel wel prijzig 650 dollar... maar er zijn nog veel
meer systemen op de markt. als je voor een ltz250 gaat heb je de elektronica
voor het uit schakelen van je ontsteking niet nodig.

Misschien dat ze de shifter ook los kunnen leveren samen met de druk knopjes,
meer heb je eigenlijk niet nodig.
Afbeelding
Afbeelding

Translogic
http://www.translogicuk.com/button-gear ... er-ps2.htm
Afbeelding

400 dollar voor een 2de hands systeem van pingel.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Pingel-E ... ccessories

Het is blijft een berg geld, misschien met goed zoeken dat je nog wat goedkopers kan vinden...
maar het is volgens mij wel een goed alternatief voor de automaat.
No Can't Do!
Plaats reactie