Honda TRX 250 toeren probleem
Honda TRX 250 toeren probleem
Goedemiddag,
Ik ben bezig met een TRX 250 uit 1989 op te knappen. Hij had 6 maanden niet gelopen, toch wist 'n vriend van me hem aan te stampen. Hij kwam alleen niet lekker op toeren. Tot nu toe gedaan:
- Nieuwe bougie
- Nieuwe luchtfilter
- Nieuwe benzine incl. 2 takt (oude weggegooid)
- Wat afgesteld met stelschroef
- Versnellingsbak olie ververst
- Carburateur schoongemaakt
Hij komt nu beter op toeren dan eerst maar het nog steeds niet zoals het moet zijn, als je vol gas geeft hapert hij af en toe en komt hij schokkend in zijn toeren.
Die persoon waar hij van gekocht is zei blijkbaar dat hij het eerst gewoon deed, toen heeft hij een half jaar stilgestaan en is er niks mee gedaan. Vervolgens staat hij dus hier. Hij loopt dus wél! Ik denk niet dat het probleem ligt in verkeerde sproeier of iets dergelijks aangezien hij het volgens de vorige eigenaar '' prima '' deed.
Verder is heel de Quad origineel.
Iemand ideeën?
Tom
Ik ben bezig met een TRX 250 uit 1989 op te knappen. Hij had 6 maanden niet gelopen, toch wist 'n vriend van me hem aan te stampen. Hij kwam alleen niet lekker op toeren. Tot nu toe gedaan:
- Nieuwe bougie
- Nieuwe luchtfilter
- Nieuwe benzine incl. 2 takt (oude weggegooid)
- Wat afgesteld met stelschroef
- Versnellingsbak olie ververst
- Carburateur schoongemaakt
Hij komt nu beter op toeren dan eerst maar het nog steeds niet zoals het moet zijn, als je vol gas geeft hapert hij af en toe en komt hij schokkend in zijn toeren.
Die persoon waar hij van gekocht is zei blijkbaar dat hij het eerst gewoon deed, toen heeft hij een half jaar stilgestaan en is er niks mee gedaan. Vervolgens staat hij dus hier. Hij loopt dus wél! Ik denk niet dat het probleem ligt in verkeerde sproeier of iets dergelijks aangezien hij het volgens de vorige eigenaar '' prima '' deed.
Verder is heel de Quad origineel.
Iemand ideeën?
Tom
Zoals het klokje thuis tikt, tikt ie waarschijnlijk bij de buren ook.
Re: Honda TRX 250 toeren probleem
Is de afstelling goed? mss staat hij te rijk waardoor hij zich als het ware verslikt.
De vorige eigenaar kan wel zeggen dat hij het voorheen goed deed, maar daar kan je nooit 100% op vertrouwen.
De vorige eigenaar kan wel zeggen dat hij het voorheen goed deed, maar daar kan je nooit 100% op vertrouwen.
-
- Easy Quadrider
heey,
Op mijn chinese midi quad had ik precies hetzelfde.
Maar toen had ik hem op de sjook (ofhoejedatdanookmaarschrijft)
Ik denk niet dat je er veel aan hebt maar je zou eens een keer kunnen kijken.
EN idd kan de afstelling niet helemaal kloppen.
GRTZ Leon.
Op mijn chinese midi quad had ik precies hetzelfde.
Maar toen had ik hem op de sjook (ofhoejedatdanookmaarschrijft)
Ik denk niet dat je er veel aan hebt maar je zou eens een keer kunnen kijken.
EN idd kan de afstelling niet helemaal kloppen.
GRTZ Leon.
Finaly a Yamaha blaster 200
MY OLD QUADS: china pocket quad RIP china midi quad 110cc RIP E-ton viper 50 (ook bijna RIP ) Apex mxr 90 (sold)
MY OLD QUADS: china pocket quad RIP china midi quad 110cc RIP E-ton viper 50 (ook bijna RIP ) Apex mxr 90 (sold)
- yamahakoppel
- Quad GOD
hoeveel compressie heb je nog? als je kickt voel je veel weerstand ?
ik denk dat je zuigerveren vast hangen of half, gooi maar eens open
ik denk dat je zuigerveren vast hangen of half, gooi maar eens open
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Het kan ook zijn dat de koppakking lekt of zo.
Ik ben dus gister nog eens bezig gegaan aan de Quad, bleek dat de luchtfilter onderaan in de luchtfilterbak helemaal niet goed paste op het origineel. Zat een heel ander model '' rekje '' in om de filter omheen te doen. Nou toen reed hij dus meteen heel anders(beter). Tijdens het afstellen is hij toen spontaan warmgelopen en nu is het zuigertje overleden. Ook de cilinder heeft wat lichte krassen.
Ook bleek dus dat de koelvloeistof antiek was ofzo, deze was ongeveer dezelfde kleur als baileys zeg maar
Dat verklaard alles. Nu even kijken wat we ermee gaan doen.
Allemaal bedankt voor de reacties, top!
Tom
Ook bleek dus dat de koelvloeistof antiek was ofzo, deze was ongeveer dezelfde kleur als baileys zeg maar
Tom
Zoals het klokje thuis tikt, tikt ie waarschijnlijk bij de buren ook.
oei, niet zo best dus.
Als je hem zou wegdoen laat me iets weten
Als je hem zou wegdoen laat me iets weten
-
- Easy Quadrider
laat mij ook maar iets weten als je hem wegdoedTom#11 schreef:Ik ben dus gister nog eens bezig gegaan aan de Quad, bleek dat de luchtfilter onderaan in de luchtfilterbak helemaal niet goed paste op het origineel. Zat een heel ander model '' rekje '' in om de filter omheen te doen. Nou toen reed hij dus meteen heel anders(beter). Tijdens het afstellen is hij toen spontaan warmgelopen en nu is het zuigertje overleden. Ook de cilinder heeft wat lichte krassen.
Tom