Pagina 1 van 1
Onderhoud vraag
Geplaatst: za 12 feb, 2011 13:47
door grotendwerg
Hallo alemaal , ik ben van plan om een yamha raptor 450 of een honda trx450 te kopen .
Ik heb af en toe gelezen bij advertenties , om de 3 u nieuwe olie oliefilter en luchtfilter , nu de vraag is hebben deze machines dat om de drie uur nodig ? en hoeveel kost dit me dan ? , ik neem ook aan dat ik dit zelf kan uitvoeren ?
ook vroeg ik me af naar de richtprijs van een honda 450 TRx tweedehands BOUWjaar 2009 niet al te veel kilometers .
greets
Re: Onderhoud vraag
Geplaatst: di 15 mar, 2011 19:55
door Anoniem43235
Wil je hem gaan gebruiken voor de cross of voor recreatierijden?
Ik rij een kawasaki kfx 450. Ik gebruik hem voor op de openbare weg. Ik vervang de olie altijd na maximaal 1500 km gereden te hebben. De olie is dan redelijk zwart. De luchtfilter vervang ik als hij vies is. Dit controleer ik gewoon regelmatig en als hij echt vies is maak ik hem schoon. Richtprijs is ook afhankelijk met of zonder kenteken. Richtprijs zonder kenteken zal rond de 7000 liggen schat ik. Met kenteken natuurlijk meer.
Gr
Re: Onderhoud vraag
Geplaatst: wo 16 mar, 2011 17:01
door -Laurens-
als je echt cross rijdt, moet je de olie, oliefilter en luchtfilter toch rond de +-3 uur vervangen, anders gaat het wel wat langer mee, ook moet je letten op de piston bij een 450, hangt af van type tot type.
en btw tis Yamaha YFZ450 en niet Raptor 450
Re: Onderhoud vraag
Geplaatst: do 17 mar, 2011 12:00
door Anoniem43235
Ik heb er nu al zo'n 10000 km opzitten met orginele piston en loopt nog altijd als een zonnetje Als je maar goed warm laat draaien en natuurlijk ook rustig kunt rijden.
Re: Onderhoud vraag
Geplaatst: do 17 mar, 2011 17:53
door -Laurens-
ja, maar dat is een Kawa, die pistons gaan lang mee, maar als je crosst moet je bij een Yamaha om de 40u vervange, bij Honda weet ik niet juist..
Re: Onderhoud vraag
Geplaatst: do 17 mar, 2011 21:03
door FLIPmode
Hebbe die kawa's dan andere pistons?
Die drie uur-regel geldt (volgen mij) bij intensief crossen, bij gematigd rijgedrag verlegt ge die grens aanzienlijk.De 450 in de crossers draaien op een iets hogere compressie en zijn dus onderhoudsgevoeliger wat ook logisch is : hoe meer pk's bij kleinere cc, hoe meer vervangen (slijtage). Yam, Kawa, Suz of Honda maakt niet zoveel uit (zijn Jappen en dus ijzersterk).
Re: Onderhoud vraag
Geplaatst: vr 18 mar, 2011 15:46
door Anoniem43235
Ja inderdaad volgens mij zijn de jappen allemaal motorisch ongeveer gelijk alleen op de ene staat yamaha en op de ander staat kawasaki. Er zullen ook verschillen zijn maar het blok is toch ongeveer hetzelfde.
Re: Onderhoud vraag
Geplaatst: vr 18 mar, 2011 17:24
door -Laurens-
als ge 10000 km met een YFZ450 rijdt, al is het op de baan, loopt uw blok sowieso stuk, een Kawa is veel onderhoudsvriendelijker op gebied van piston
Re: Onderhoud vraag
Geplaatst: vr 18 mar, 2011 21:43
door Anoniem43235
Als er zo'n groot verschil is in yamaha en kawasaki met onderhoud van de piston, wat is dan het grote verschil in het blok? Ik vind het maar een beetje vreemd. Oke ze zeggen dat de kawa meer geknepen is maar of dit werkelijk zo'n groot verschil uitmaakt zoals laurens beweerd?
Re: Onderhoud vraag
Geplaatst: za 19 mar, 2011 10:45
door -Laurens-
ik weet het ook niet, ik zeg alleen maar wat mijn dealer zegt en wat ik op internet kan vinden, maar naar het schijnt zijn kawa's gewoon onderhoudsvriendelijker..
Re: Onderhoud vraag
Geplaatst: zo 20 mar, 2011 17:38
door 123456789
Hallo,
Ik heb mijn zoontje van 3,5 jaar een quad gekocht. Het is een E-Ton viper jr 40.
Maar nu heb ik een probleem, hij start en de motor loopt heel goed maar als hij een 15 min rijd valt de onsteking weg, als hij dan weer koud is start hij weer van de eerste keer. Dus de vorige eigennaar heeft dat geweten vandaar de verkoop.
kan mij iemand uitleggen wat dat eventueel kan zijn
Re: Onderhoud vraag
Geplaatst: ma 21 mar, 2011 17:01
door Anoniem43235
Hoi
Dit heb ik ook gehad een jaartje geleden bij mijn crossmotoren.(wel chinese rommel) 10 minuten en dan stottert die en valt hij uit. Ik heb het probleem ook nooit kunnen vinden maar heb wel gehoord van iemand dat een koude bougie steken helpt. Ik heb het zelf niet geprobeerd.
Succes!
Re: Onderhoud vraag
Geplaatst: ma 21 mar, 2011 17:05
door Jazzy
123456789 schreef:Hallo,
Ik heb mijn zoontje van 3,5 jaar een quad gekocht. Het is een E-Ton viper jr 40.
Maar nu heb ik een probleem, hij start en de motor loopt heel goed maar als hij een 15 min rijd valt de onsteking weg, als hij dan weer koud is start hij weer van de eerste keer. Dus de vorige eigennaar heeft dat geweten vandaar de verkoop.
kan mij iemand uitleggen wat dat eventueel kan zijn
Open even een nieuw topic in het forumdeel Werkplaats en bedenk een duidelijke titel. Nu heb je je vraag midden in een andere discussie gezet, dat is niet zo handig omdat je probleem niet opvalt voor andere bezoekers.