Ik denk dat je niet goed begrijpt hoe dit alles tot stand is gekomen en wat er allemaal schuilt.
1. Ten eerste zijn wij geen crossclub zoals de meeste clubs die MCLB wedstrijden organiseren en die tientallen medewerkers hebben. In feite is de hele organisatie in mijn handen en heb ik enkel de dag voordien van een viertal mensen hulp gehad voor het klaarmaken van het parcours, en de zondag twee stewards en de mensen van de puntentelling die het trouwens zwaar te verduren kregen. Dit ondanks oproepen aan onze 150 leden voor hulp is er niet zich komen aanbieden...
2. Voor toilet kon je aan de biertant vragen om naar toilet te gaan in het huis. Volgende keer komt dit wel in orde.
3. Wat betreft drank was dit niet in onze handen, dit was de eigenaar van het terrein die hiervoor zorgde en eveneens voor zijn rekening. We hadden hem de aantallen doorgegeven van wat er verkocht was op onze trial maar de opkomst en de dorst waren blijkbaar veel groter.
4. Er stond een BBQ met 100 worsten, we hebben er nog 100 bijgehaald, dus eten kon wel degelijk. Kun je mij eens zeggen welke frituur voor zo'n opkomst zou afkomen ? Adressen zijn altijd welkom, Verkindere was niet bereid omdat het de eerste keer was en geen zicht was op hoeveel publiek er zou zijn. In het dorp stond trouwens een frituur, amper 300 m stappen. Wil je volgende keer ook nog een pizza- en pittastand ?
5. Er is een misverstand geweest met de maker van de troffeeën, is vanmorgen al bijbesteld, morgen zijn ze klaar, komen deze week nog aan bij de drie winnaars van klasse 3.
6. De uitslag zal vanaf morgen online staan, samen met een verslag en een 500-tal foto's. Bij welke MCLB wedstrijd of BQR heb je dit ?
Zowat alle deelnemers hebben mij komen bedanken voor het mooie initiatief en hadden niets dan lof, ondanks de beginnersfouten. Maar blijkbaar zijn er nog steeds mensen die eerder het negatieve dan het positieve zien. Door zo'n mensen krijg ik telkens het schijt en ligt het stoppen me dichter dan verder gaan. We stoppen binnenkort met de ritten en het magazine van de club omdat er weinig of geen medewerking is, enkel commentaar.
De fun factor en het proeven van het wedstrijdgebeuren was de belangrijkste reden van deze dag maar blijkbaar was dat niet echt duidelijk.
Trouwens, 80 % van de teams waren vooraf niet ingeschreven, waardoor we totaal geen zicht hadden op deelnemers of publiek. We hadden 20 teams verwacht, het zijn er 43 geworden, een overrompeling dus, en maar net haalbaar op het circuit. Ik heb zelfs schuinweg horen zeggen dat het geldklopperij was. Deze mensen beseffen niet wat ze zeggen.
Verzekering kost 900 €, terrein kost 500 €, samen al 1400 €, de inkomsten waren welgeteld 1800 €, winst van de worsten inbegrepen. Dan hebben we nog 400 € over voor : piketten, linten, drukken affiches, verzending affiches naar dealers, telefoons, kilometers rondrijden voor bekers en ander materiaal, kraan huren voor effen te trekken achteraf. Wie kan rekenen en tellen weet dus dat de clubkas geld heeft investeerd in dit evenement !
Volgende week danken we alle medewerkers van trial en endurance met een paar uurtjes jetskiën, nog eens een kostenplaatje van 1000 €. Die mensen hebben het dubbel en dik verdiend !
Ik nodig je alvast iedreeen uit om volgend jaar mee te organiseren. Als het is zoals altijd ga ik wel zelf terug mijn plan trekken. Vraag me altijd af waarom ik het doe.
Iedereen wil steeds rijden, maar zelf de handen uit de mouwen steken is meestal teveel gevraagd.