Pagina 1 van 1
dubbele verbreding
Geplaatst: ma 11 apr, 2011 12:04
door deerhunter
hey ,zou graag jullie mening eens horen ivm dubbele verbreding op een raptor 700.zou het mogelijk zijn om aan elke kant van de achteras dubbele verbredingsblokken te zetten,weet normaal nemen ze 1blok en verbreede wielhub,of bredere as.maar heb dubbele set liggen drom dat ik d8 zou dat ook niet gaan.als het zo zou gaan zonder bijkomende nadelen spaar ik de euros van de verbrede wielhubs uit
Re: dubbele verbreding
Geplaatst: ma 11 apr, 2011 12:22
door tjobbie
het wordt er niet beter op maar het gaat wel hoor, heb zelf ook +4achteras+extended wheelhubs+verbreders
Re: dubbele verbreding
Geplaatst: ma 11 apr, 2011 12:27
door deerhunter
tjobbie schreef:het wordt er niet beter op maar het gaat wel hoor, heb zelf ook +4achteras+extended wheelhubs+verbreders
hoe bedoel je het word er niet beter op.bedoel je rijgedrag
Re: dubbele verbreding
Geplaatst: ma 11 apr, 2011 12:40
door tjobbie
deerhunter schreef:tjobbie schreef:het wordt er niet beter op maar het gaat wel hoor, heb zelf ook +4achteras+extended wheelhubs+verbreders
hoe bedoel je het word er niet beter op.bedoel je rijgedrag
tis vrij logisch natuurlijk, de krachten die op de as komen te staan worden veel hoger wat de as niet leuk vind, + verbreder op verbreder doet ook niet goed voor de centering van het wiel.(trillingen)
Re: dubbele verbreding
Geplaatst: ma 11 apr, 2011 13:07
door deerhunter
dus beter verlengde as of verbrede wielhubs
Re: dubbele verbreding
Geplaatst: ma 11 apr, 2011 14:34
door tjobbie
deerhunter schreef:dus beter verlengde as of verbrede wielhubs
verlengde as is het beste.
deze zijn ook sterker als oem. en daardoor ook beter bestand tegen de extra krachten.
maar wielhubs of extenders kunnen ook wel hoor, mits je er niet volop mee gaat crossen/springen.
Re: dubbele verbreding
Geplaatst: ma 11 apr, 2011 17:54
door deerhunter
heb het eens geprobeerd verbreder op verbreder ,brengt geen trillingen voort rijd lekker.maar ga ze toch niet laten zitten ivm belasten van de as.binnekort ander asje bestellen
Re: dubbele verbreding
Geplaatst: ma 11 apr, 2011 20:28
door yamahakoppel
ik heb 2 jaar geleden ene gezien met 3 verbredings blokken aan elke kant
ik heb hem direct gek verklaart
reed zo al een jaar rond zei hem maar was toch aan het denken om een bredere as te kopen
Re: dubbele verbreding
Geplaatst: ma 11 apr, 2011 22:34
door tjobbie
yamahakoppel schreef:ik heb 2 jaar geleden ene gezien met 3 verbredings blokken aan elke kant
ik heb hem direct gek verklaart
reed zo al een jaar rond zei hem maar was toch aan het denken om een bredere as te kopen
3
goei asje geweest dan
Re: dubbele verbreding
Geplaatst: ma 11 apr, 2011 23:47
door mobydirk
of hij heb geen gas durven geven
Re: dubbele verbreding
Geplaatst: di 12 apr, 2011 09:10
door deerhunter
yamahakoppel schreef:ik heb 2 jaar geleden ene gezien met 3 verbredings blokken aan elke kant
ik heb hem direct gek verklaart
reed zo al een jaar rond zei hem maar was toch aan het denken om een bredere as te kopen
3 aan elke kant vind ikzelf toch ook beetje veel hoor,is natuurlijk wel de goedkopere( "oplossing" )???
Re: dubbele verbreding
Geplaatst: di 12 apr, 2011 16:43
door marius
Hallo,
Om geen ander topic te openen met ongeveer dezelfde vraag stel ik ze hier maar.
Mijn quad (ltz 400) is zowel vanvoor als vanachter verbreed dmv spoorverbreders van +- 4 a 5cm per kant. Nu heb ik een setje verlengde A-armen op het oog. Indien ik deze plaats samen met de spoorverbreders, zou ik vanachter nog extended wheelhubs bijzetten, zodat achteraan quad even breed (of mssch 1 a 2cm breder) dan vooraan komt te staan. Het is enkel de bedoeling voor straatgebruik. Zou de originele achteras van de ltz (bouwjaar 2008) hier sterk genoeg voor zijn?
Greets
Marius
Re: dubbele verbreding
Geplaatst: di 12 apr, 2011 17:53
door tjobbie
marius schreef:Hallo,
Om geen ander topic te openen met ongeveer dezelfde vraag stel ik ze hier maar.
Mijn quad (ltz 400) is zowel vanvoor als vanachter verbreed dmv spoorverbreders van +- 4 a 5cm per kant. Nu heb ik een setje verlengde A-armen op het oog. Indien ik deze plaats samen met de spoorverbreders, zou ik vanachter nog extended wheelhubs bijzetten, zodat achteraan quad even breed (of mssch 1 a 2cm breder) dan vooraan komt te staan. Het is enkel de bedoeling voor straatgebruik. Zou de originele achteras van de ltz (bouwjaar 2008) hier sterk genoeg voor zijn?
Greets
Marius
zou ik niet aan beginnen,gewoon doorsparen voor een goeie achteras.
als je as breekt op hoge snelheid heb je waarschijnlijk niks meer.
op zulke dingen zou je niet moeten besparen vind ik persoonlijk.