Pagina 1 van 1

waar onderhoud laten doen of zelf uitvoeren

Geplaatst: vr 27 aug, 2004 15:50
door sjarty
had men quad bij reytec gekocht en heb nu de mededeling van hen gehad dat ik voor het eerste nazicht ook moet gaan betalen en daar ga ik nu niet direkt 60km ver voor rijden en nog eens terug :!:
weet er iemand een yamaha quad dealer of mekanieker met ervaring in het antwerpse of zou ik het zelf uitvoeren :?:
olie en oliefilter kan ik zelf wel maar die kleppen bijregelen heb ik me nog nooit aan gewaagd , is dit zelf te doen en zo ja welk materiaal moet ik daarvoor aankopen :?:
weet er dan ook iemand de klepspeling van de raptor 350 :?:

Geplaatst: vr 27 aug, 2004 16:35
door JAN15-10
Kleppen bijregelen is vlgs. mij nooit nodig,of je moet hoorbare problemen ermee hebben,en dat zal nu toch nie zijn al zeker :?

Werkplaats handboekje aanschaffen,dan is onderhoud makkelijk zelf te doen.

Werkplaatsboekje bestellen ? http://www.japarts.nl/Ned/Index.htm
(alstie er al is voor je 350)

Jan 8)

Geplaatst: vr 27 aug, 2004 16:35
door No Limit W-tec
Kleppen regelen op een Warrior is niet nodig, verloopt haast niet.

Onderhoud gewoon zelf doen.

Geplaatst: vr 27 aug, 2004 16:44
door sjarty
dus buiten olie en filter en alles wat smeren geen andere zorgen? :?
staat wel zo die periodieke onderhoud in de manual en heb ook de repairmanual van de warrior maar is dit wel hetzelfde als de 2004 versie :?:
en kleppen moet volgens de handleiding de eerste keer na een maand :?

Geplaatst: za 28 aug, 2004 18:23
door sjarty
niemand die kan zeggen hoe ik kleppen moet nazien :?:
en indien nodig bijregelen :?

Geplaatst: za 28 aug, 2004 19:33
door Teunie
Werkplaatshandboek regelen ;)

Olie verversen is het belangrijkste, als de olie erg donker wordt gewoon vervangen, incl filter.

Kleppen hoor je tikken als ze te los staan.

Geplaatst: za 28 aug, 2004 19:41
door sjarty
was net het handboek aan het doorbladeren van de warrior , zou dit hetzelfde zijn als men yfm350r :?: (andere carbo , andere klepspeling :?: )
kleppenspeling staat vermeld 0.06 tot 0.10 voor inlaat en 0.16 tot 0.20 voor uitlaat maar werkwijze staat er niet bij hoor :(
die voelertjes waar kan je die best kopen :?:
zag ook ergens in een topic dat je opzij ergens moet kijken wanneer hij op zen (laagste of hoogste punt staat) de zuiger en der word dan gepraat tot je een T ziet door dat gat opzij in de motor :? dat is nog een beetje chinees :shock:

Geplaatst: za 28 aug, 2004 19:52
door Bartie
Onderstaande uitleg is van de kleppen te regelen op een honda xr-600.

Buiten de automatisch decompressie systeem en de waarde van de kleppen moet het in theorie hetzelfde zijn.

Beginnen met een propere motor + koud motorblok Afdekkapjes van de tuimelaars (op het kleppendeksel eraf- sleutel 24).In de linker karterhelft vind je 2 afdekkapjes -te lossen met een inbussleutel.

Met een dopsleutel 17 de krukas (middenste -grootste-afdekkap) tegen de wijzers van de klok in draaien tot je door het kleinste gaatje een markeerstreepje ziet met een "T" er bij.Gelijkzetten met de markeerstreep op de karter.Nu aan de tuimelaars voelen of die speling hebben :JA -alles ok en met een voelermaat de speling meten en stellen.

GEEN speling op de tuimelaars :krukas 360° draaien (tegen de klok) tot je weer aan de "T" komt en aan tuimelaars voelen.Tot je speling hebt op de tuimelaars.

NOOIT met de klok meedraaien omdat je anders het automatisch decompressiesysteem ingang zet en je de rechter uitlaatklep nooit goed gesteld krijgt.

IN 0.1mm/UIT 0.12 (koud) Niet te weinig speling geven (= verbranden!!!!).
Dus buiten de juiste voerlermaten heb je geen speciaal materiaal nodig.

Geplaatst: za 28 aug, 2004 19:55
door sjarty
ok thx voor de uitleg , deze topic had ik niet gevonden :D

Geplaatst: za 28 aug, 2004 19:57
door Bartie
sjarty schreef:ok thx voor de uitleg , deze topic had ik niet gevonden :D
Bestaat ook geen topic over :P is nog een erfenis van mijn xr tijd :wink:

Geplaatst: za 28 aug, 2004 20:00
door sjarty
:lol: lol en ikke maar weer denken dat ik niet goed gezocht had :oops: :wink: