Pagina 1 van 1
grizzly banden op een kfx400 ???
Geplaatst: ma 30 aug, 2004 20:05
door quadboy
Ik heb gisterren de eerste keer gereden met "grizzly" banden op mijn kfx 400. Ze zijn van het merk "vee rubber" maat 22x12x9 en passen op de standaart velgen. De banden zijn ongeveer 3a4 cm hoger als de orgineel. Nu is de trekkracht (door meer grip) nogal wat minder op laage toeren. Best ander achter tandwiel 2 of 3 tanden groter of het voorste tandwiel 1 tand kleiner?????
Hierbij een fotoo van de banden.
Groetjes Peter .
http://img20.exs.cx/my.php?loc=img20&image=IM002572.jpg
Geplaatst: ma 30 aug, 2004 20:09
door No Limit W-tec
Normaal moet ie dat probleemloos trekken, anders 13 tand vooraan leggen.
Geplaatst: ma 30 aug, 2004 20:20
door quadboy
No Limit YFZ schreef:Normaal moet ie dat probleemloos trekken, anders 13 tand vooraan leggen.
hij kan het trekken als je hoog in de toeren zit . Vroeger met de orginele dunlop banden ging hij veel vlugger "spinnen" (al zat je eigenlijk een versnelling te hoog). Nu moet je in elke blubberpoel goed zien dat je in een versnelling zit met hogere toeren om hem vlot erdoor te krijgen.
Het is vrij normaal dat hij nu meer tractie heeft , en hierdoor zijn vermogen totaal nodig heeft maar U denkt vooraan 1 tand minder.
Alvast bedankt.
Groetjes Peter .
Geplaatst: ma 30 aug, 2004 22:40
door Rik350
door je grotere banden heb je naast meer tractie ook een hogere topsnelheid dit gaat ten koste van trekkracht
Geplaatst: zo 22 mei, 2005 19:20
door FlangleR
ik heb die er ook opliggen,heel goed voor offroad maar op de baan iets minder natuurlijk maar ze slijten niet te snel heb ik mij laten vertellen
ik heb die vooraan ook liggen maar das eigenlijk niet vandoen,dermee zal ik ze hier is te koop zetten maar moet 1st de prijs weten ervan,zijn nog nieuwe
Geplaatst: zo 22 mei, 2005 20:13
door quadboy
206dbdragger schreef:ik heb die er ook opliggen,heel goed voor offroad maar op de baan iets minder natuurlijk maar ze slijten niet te snel heb ik mij laten vertellen
ik heb die vooraan ook liggen maar das eigenlijk niet vandoen,dermee zal ik ze hier is te koop zetten maar moet 1st de prijs weten ervan,zijn nog nieuwe
ik rij sinds 8 maanden achter met die banden en geen of weinig slijtage te zien ( rij meestal off raod ook ) . remafstand op de baan kan ik weinig op zeggen maar vind gewoon rijgedrag normaal tov ander banden. Volgende worden zekers terug bear claws om te modderen .
Geplaatst: ma 23 mei, 2005 06:29
door No Limit W-tec
Ik zou voor originele Kenda Bear Claw gaan en niet voor het namaakproduct Vee Rubber, prijsverschil is minimaal en de Kenda is veel soepeler qua karkas, zijkanten geven meer mee. Bij de Vee Rubber krijg je ook problemen als je lager dan 400 gram gaat rijden.