Beetje meer power uit motor.
Geplaatst: ma 13 jun, 2011 07:26
Beste,
Mijn naam is Frederik en ben 23 jaar.
Sinds enkele maanden heb ik mij een quad aangeschaft voor de (enige paar) mooie dagen te kunnen rondtouren.
Door aanraden van enkele motard vrienden ben ik niet direct naar de hogere klasse gaan kijken en heb mij een Shineray xy300ste aangeschaft. Een vriend van mij had die staan maar kon hem niet verzekeren door zijn hoog aantal accidenten met de wagen. Voor een zacht prijsje heb ik die mogen overkopen dus en deze rijdt nu perfect legaal op de openbare weg.
Nu heb ik zo mijn vraagtekens bij dat chinees gedoe; hoe meer ik ermee rijd hoe trager ik hem begin te vinden.
Ik heb wel wat ervaring met tweetakt motortjes maargoed, als ik de quad 's morgens start slaat hij gelijk terug af, zelfs met shock draait hij niet zuiver, en als de motor mooi warm gelopen is blijft het ding veel te hoog in toeren draaien, de carburator dus.....
Als ik de quad tot in z'n vierde sleur dan doet hij 85 km per uur op zo'n 9200 toeren, wat ik ook wel wat raar vind, ik lees hier dat mensen met een 250 ook die snelheid halen dusja ergens een begrenzing???
En het verbruik ligt nogal hoog, met 10L benzine zo'n 150 a 160 km rijden en terug naar de pomp
Kan iemand mij wat raad geven hoe ik deze probleempjes kan oplossen en eventueel dat lompe beest wat rapper kan laten optrekken/vooruitgaan?
De motor is een enkelpiston 300cc luchtgekoeld
1 voetrem voor 2 remschijven voorraan en 1 achteraan
verder is alles nog origineel aan de quad, ik ben wel aan het kijken voor een mooier velgje met baanbanden op, nog nuttige tips wat ik kan doen om hem te verbeteren zijn altijd welkom.
Met Vriendelijke Groeten, Frederik
Mijn naam is Frederik en ben 23 jaar.
Sinds enkele maanden heb ik mij een quad aangeschaft voor de (enige paar) mooie dagen te kunnen rondtouren.
Door aanraden van enkele motard vrienden ben ik niet direct naar de hogere klasse gaan kijken en heb mij een Shineray xy300ste aangeschaft. Een vriend van mij had die staan maar kon hem niet verzekeren door zijn hoog aantal accidenten met de wagen. Voor een zacht prijsje heb ik die mogen overkopen dus en deze rijdt nu perfect legaal op de openbare weg.
Nu heb ik zo mijn vraagtekens bij dat chinees gedoe; hoe meer ik ermee rijd hoe trager ik hem begin te vinden.
Ik heb wel wat ervaring met tweetakt motortjes maargoed, als ik de quad 's morgens start slaat hij gelijk terug af, zelfs met shock draait hij niet zuiver, en als de motor mooi warm gelopen is blijft het ding veel te hoog in toeren draaien, de carburator dus.....
Als ik de quad tot in z'n vierde sleur dan doet hij 85 km per uur op zo'n 9200 toeren, wat ik ook wel wat raar vind, ik lees hier dat mensen met een 250 ook die snelheid halen dusja ergens een begrenzing???
En het verbruik ligt nogal hoog, met 10L benzine zo'n 150 a 160 km rijden en terug naar de pomp
Kan iemand mij wat raad geven hoe ik deze probleempjes kan oplossen en eventueel dat lompe beest wat rapper kan laten optrekken/vooruitgaan?
De motor is een enkelpiston 300cc luchtgekoeld
1 voetrem voor 2 remschijven voorraan en 1 achteraan
verder is alles nog origineel aan de quad, ik ben wel aan het kijken voor een mooier velgje met baanbanden op, nog nuttige tips wat ik kan doen om hem te verbeteren zijn altijd welkom.
Met Vriendelijke Groeten, Frederik