Pagina 1 van 1

Beetje meer power uit motor.

Geplaatst: ma 13 jun, 2011 07:26
door fred1988
Beste,
Mijn naam is Frederik en ben 23 jaar.
Sinds enkele maanden heb ik mij een quad aangeschaft voor de (enige paar) mooie dagen te kunnen rondtouren.
Door aanraden van enkele motard vrienden ben ik niet direct naar de hogere klasse gaan kijken en heb mij een Shineray xy300ste aangeschaft. Een vriend van mij had die staan maar kon hem niet verzekeren door zijn hoog aantal accidenten met de wagen. Voor een zacht prijsje heb ik die mogen overkopen dus en deze rijdt nu perfect legaal op de openbare weg.

Nu heb ik zo mijn vraagtekens bij dat chinees gedoe; hoe meer ik ermee rijd hoe trager ik hem begin te vinden.
Ik heb wel wat ervaring met tweetakt motortjes maargoed, als ik de quad 's morgens start slaat hij gelijk terug af, zelfs met shock draait hij niet zuiver, en als de motor mooi warm gelopen is blijft het ding veel te hoog in toeren draaien, de carburator dus.....
Als ik de quad tot in z'n vierde sleur dan doet hij 85 km per uur op zo'n 9200 toeren, wat ik ook wel wat raar vind, ik lees hier dat mensen met een 250 ook die snelheid halen dusja :s ergens een begrenzing???
En het verbruik ligt nogal hoog, met 10L benzine zo'n 150 a 160 km rijden en terug naar de pomp
Kan iemand mij wat raad geven hoe ik deze probleempjes kan oplossen en eventueel dat lompe beest wat rapper kan laten optrekken/vooruitgaan?

De motor is een enkelpiston 300cc luchtgekoeld
1 voetrem voor 2 remschijven voorraan en 1 achteraan
verder is alles nog origineel aan de quad, ik ben wel aan het kijken voor een mooier velgje met baanbanden op, nog nuttige tips wat ik kan doen om hem te verbeteren zijn altijd welkom.

Met Vriendelijke Groeten, Frederik

Re: Beetje meer power uit motor.

Geplaatst: ma 13 jun, 2011 08:02
door yamahakoppel
Als ik de quad tot in z'n vierde sleur dan doet hij 85 km per uur op zo'n 9200 toeren, wat ik ook wel wat raar vind, ik lees hier dat mensen met een 250 ook die snelheid halen dusja ergens een begrenzing???
En het verbruik ligt nogal hoog, met 10L benzine zo'n 150 a 160 km rijden en terug naar de pomp
Kan iemand mij wat raad geven hoe ik deze probleempjes kan oplossen en eventueel dat lompe beest wat rapper kan laten optrekken/vooruitgaan?
topsnelheid heeft niet altijd CC te maken weet niet met welke tandwiel verhouding je rijd maar voor de top omhoog te krijgen moet je vanvoor groter gaan denk er wel aan dat de trekkracht hierdoor iets omlaag gaat ( nog trager) omdat je nu al zegt tot zijn 4de sleur tot 9200 toeren wat al hoog is
het verbruik is belange niet overdreven doe met mijn 350 yamaha maar 120 km met 10L en dit op maar 8000 toeren met mijn blok
mijn raad steek er niet meer geld in dat hij al gekost heeft geniet van dat ding zoals hij is en koop u na een tijd een deftige A merk quad yamaha of suzuki persoonlijke voorkeur yamaha raptor 700 kost misschiens wel wat maar je hebt ook wel wat :applaus:
en zelfs zo een 700 is na enkele maanden niet genoeg meer dus big 3 :p 10pk meer

Re: Beetje meer power uit motor.

Geplaatst: ma 13 jun, 2011 08:32
door fred1988
Had er ook al aan gedacht om de tandwielen aan te passen maar dan zou ik een paar pk'tjes meer nodig hebben he, de quad staat nu op 12 kw, ongeveer 16 pk omgerekend, ik mag met m'n gewoon rijbewijsje tot 15kw gaan dusja, heb nog wat speling over...
Iemand tips? heb al gelezen over naalden in de carbu verhogen en aangepaste luchtfilters enz... wat denken jullie?
grtz

Re: Beetje meer power uit motor.

Geplaatst: ma 13 jun, 2011 10:34
door den eddy
yamahakoppel schreef: en zelfs zo een 700 is na enkele maanden niet genoeg meer dus big 3 :p 10pk meer
Meer bochtjes rijden ipv rechtdoor. :p

Re: Beetje meer power uit motor.

Geplaatst: ma 13 jun, 2011 10:40
door tjobbie
zoals yamahakoppel al zei, het heeft niet altijd met de cc,s temaken, maar ok met de opbouw van het blok zelf,compressie, klepgrootte, in/uitlaat poorten, carb,uitlaat cdi etc etc.
er zijn gewoonweg teveel factoren die het uiteidelijke vermogen bepalen.
ik zou de raad van yamahakoppel volgen, niks eraan doen en doorsparen totdat je een a-merk quad kunt kopen zoals bijv. een 2e hands suzuki ltz400, die zijn niet zo heel duur.
als je het toch niet kunt laten zou ik een motorswap aanbevelen maar geen r1 of zo gewoon een moi 2cil blokje.(heeft hier mobidirk ook met een shinery uitgevoerdt dacht ik) of zou je even bij chinaquad.nl kunnen kijken.
ik neem aan dat deze mensen er vaker mee gerommeld hebben om m wat te kietelen. :wink:

oh, en wij allen hebben 15kw op de papieren staan tewijl bijv. een raptor 700 standaard als zo,n 35kw heeft :wink:
dus maak je daar maar geen zorgen om :)

Re: Beetje meer power uit motor.

Geplaatst: zo 19 jun, 2011 16:12
door soulfly002
cdi waarschijnlijk begrenst en lijkt mij dat ie wat schraal staat qua mengsel benzine/lucht