Pagina 1 van 2

Even voorstellen

Geplaatst: vr 01 jul, 2011 10:16
door mic148
Hallo,

Zoals iedereen waarsch al denkt ben ik nieuw hier :wink:
Ik ben Michiel, 21jaar en woon in de Hoeksche Waard..

De sportquads hadden al mijn interesse en nadat ik er steeds vaker een aantal zag rijden, is het beginnen te jeuken.
Door heel veel info van qfb en ook navraag te doen ben ik hard op zoek naar een quad. Zo ver ik begrepen heb, kan ik het beste beginnen met bijv een raptor 700.. oa vanwege het feit dat ik binnen een aantal maanden toch meer wil..
Ik hoor graag jullie reactie over dit punt..

En natuurlijk zijn verdere tips altijd welkom :)

Ciao Michiel

Re: Even voorstellen

Geplaatst: vr 01 jul, 2011 15:42
door -Laurens-
Eerst en vooral, welkom op het forum!

Om te beginnen is een Raptor 700 mss wat zwaar, maar dat went snel!
Als je met een (te) lichte quad gaat beginnen, ga je die na een paar maanden wss beu zijn, dus een Raptor 700 is een zeer goede keuze, ook al is het je eerste quad, vind ik.

Mvg
Laurens
:bier:

Re: Even voorstellen

Geplaatst: vr 01 jul, 2011 15:52
door Gielen_24
anders een Suzuki LTZ 400 :D
die zijn ook zeer goed en meestal worden ze gebruikt als beginners quad :wink:
koop je eerst een occasie en dan kun je er na nog altijd een nieuwe kopen :idea:

Re: Even voorstellen

Geplaatst: vr 01 jul, 2011 16:38
door Jazzy
Welkom hier! Om tips te geven moeten we wel weten of je een nieuwe wilt kopen of tweedehands, met of zonder kenteken en wat je er mee wilt doen. Of gewoon vragen stellen, dat kan ook. :)

Re: Even voorstellen

Geplaatst: za 02 jul, 2011 01:40
door mic148
Ik zat te denken aan een tweedehands.. Met kenteken ivm straatgebruik
En het zal in het begin vooral fun zijn, maar zeer waarsch uitgroeien tot een grote hobby :D
Na enig zoekwerk etc blijkt dat de prijs voor een 700 tussen de 6000 en de 8500 ligt en daar is dan ook m'n budget op gebaseerd..
Wat raden jullie eigenlijk aan: particulier of een vertrouwd quadcentrum?
-Laurens- schreef:Eerst en vooral, welkom op het forum!

Om te beginnen is een Raptor 700 mss wat zwaar, maar dat went snel!
Als je met een (te) lichte quad gaat beginnen, ga je die na een paar maanden wss beu zijn, dus een Raptor 700 is een zeer goede keuze, ook al is het je eerste quad, vind ik.

Mvg
Laurens
:bier:
Dit is mij idd ook meerdere keren verteld, dus vandaar dat ik hiernaar op zoek ben gegaan. Maar wat is dan eigenlijk het grote verschil tussen bijv een 450 en een 700?
Of tussen een ltz400 en een Raptor 700?

Ciao Michiel

Re: Even voorstellen

Geplaatst: za 02 jul, 2011 08:51
door Jazzy
Het verschil tussen die verschillende types kun je volop lezen in Bespreking Merken en Types. In het kort zijn de 450 modellen bedoelt voor de cross, zijn feller maar hebben ook meer onderhoud nodig als je er mee op de weg gaat rijden. De 350/400 modellen zijn goedkoper, wat kleiner en hebben minder vermogen. Het voordeel is de prijs, al is de LTZ400 in Nederland veel minder te krijgen dan hij in België is.

Kopen bij particulier of winkel hangt er een beetje vanaf. Zelf kom ik graag bij Quadwinkel.nl maar heb daar ook wel eens een quad gekocht waar ik achteraf spijt van had, aan de andere kant is de service erg goed daar. Bij particulieren zie je vaak quads die al helemaal gepimpt zijn maar wel voor een hele aantrekkelijke prijs. Vooral als je hier op het forum kijkt naar mensen die stoppen met de hobby bijvoorbeeld. Maar in de regel kun je stellen dat je bij particulieren 10 keer beter moet opletten. Hier staat een handig lijstje met tips: http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 25&t=10771" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Even voorstellen

Geplaatst: za 02 jul, 2011 09:40
door mic148
Het lijstje heb ik al eerder doorgelezen.. maar dan is mijn kennis van quads toch nog niet zo ver dat ik kan zeggen of hij goed is of niet... Of zou je denken van wel??

Btw stel ik heb een quad gekocht, is het dan wel wijs om zelf gelijk naar huis te rijden of doe ik er beter aan om m op te laden en dan vanuit huis te beginnen?

Ciao

Re: Even voorstellen

Geplaatst: za 02 jul, 2011 11:10
door Jazzy
Ik zou niet gelijk naar huis rijden, tenzij dat een paar straten verder is. Quadrijden is in het begin wel even wennen, het gaat veel minder vanzelfsprekend dan fietsen of motorrijden. Ik zou hem gewoon op een kar laden en thuis rustig gaan proberen.

Re: Even voorstellen

Geplaatst: za 02 jul, 2011 11:25
door mic148
Verdere tips voor het rijden kan ik niet vinden.. heb de zoekfunctie al geprobeerd maar dat schiet niet echt op.. Of ik heb verkeerd gezocht dat kan ook nog :$
iig bedankt voor de reacties.

Ciao

Re: Even voorstellen

Geplaatst: za 02 jul, 2011 12:08
door -Laurens-
In het begin kan je best rustig op wat kleine wegen rijden en het schakelen gewoon worden, en het rij-en stuurgedrag.
Na een tijdje merk je zelf wel dat alles wat vlotter gaat.
Maar in het begin kan je niet voorzichtig genoeg zijn

:bier:

Re: Even voorstellen

Geplaatst: za 02 jul, 2011 15:39
door mic148
Voorzichtig zijn lijkt me opzich wel een goed idee... :p

Ciao :bier:

Re: Even voorstellen

Geplaatst: ma 04 jul, 2011 15:40
door mic148
Ga morgenavond kijken bij een ltz 400 :D
Nog tips om specifiek bij een 400 op te letten, naast het lijstje dat hier al staat?

Re: Even voorstellen

Geplaatst: ma 04 jul, 2011 16:08
door hansbeens
Draai even het oliefilter eraf zie je daar slijpsel in liggen mooi laten staan of er een mooi beetje geld vanaf babbelen

Re: Even voorstellen

Geplaatst: ma 04 jul, 2011 16:15
door mic148
Wat is daar dan precies de oorzaak van?? :oops:
Las ergens iets over de koppelingskolk die afslijt? of is het wat anders?
Btw wat zijn een beetje normaal aantal draaiuren of km's?

Re: Even voorstellen

Geplaatst: ma 04 jul, 2011 18:38
door hansbeens
Koop nou voor pakweg 10 euro zo,n magneet en steek deze bij de olie vuldop in t carter tot helemaal op de bodem. Als daar slijpsel in ligt is er dus iets aan het slijten. Ik heb dan een yfz 450 maar zuiger gaat er met dertig uur uit kapot of niet maakt niet uit olie gaat om de 2x crossen eruit. Filter word maar 4x gereinigd daarna weggegooid. Is gewoon een behoud voor je machine.