HSUN 450CC (Subaru)
Geplaatst: ma 04 jul, 2011 14:20
Onlangs heb ik een HSUN 450CC (subaru) Quad geimporteerd. Aangezien er nog bijna geen informatie over deze quad te vinden is, dacht ik dat het misschien leuk was als ik hierbij de eerste stap zet. Zover ik weet heb ik de 2e Hsun 450 in Nederland, je ziet ze namelijk nooit en er staat er maar 1 op internet.
Voor deze quad is gebruik gemaakt van een (Japans) Subaru motorblok gemaakt in de fabriek van Fuji. Het blok is o.a andere te vinden in de Polaris Predator, SMC Ram 500/520RR, Dinli 450 en de Masai Demon. De quad is wel in China in elkaar gezet en wordt daarom ook onder de Chinese naam (Hsun) verkocht, wat overigens wel 1 van de betere chinese merken is.
Ik kreeg de quad in een uitzonderlijk grote doos zoals te zien op de foto.
Toen de doos eraf was en ik de quad voor het eerst zag, kreeg ik al gelijk een goede indruk van de kwaliteit. Het motoblok zag er heel degelijk uit en de quad zelf zit ook goed in elkaar. Ik heb hiervoor zelf al wat Shineray en bashan's gehad en je ziet duidelijk een verschil.
Ik moest nu alleen nog de quad in elkaar gaan zetten en vervolgens laten keuren bij het RDW. Het in elkaar zetten bestaat alleen uit het bevestigen van de wielen, nerfbars en stuur. Dit was niet al te moeilijk en binnen een paar uur zat alles op zijn plek.
Ik had voor de dag erop gelijk een afspraak gemaakt voor bij het RDW. Je kan vervolgens een eendagskenteken aanvragen of zelf met een aanhanger op pad gaan. Ik zelf koos voor het 2e aangezien ik de quad goed en rustig wil inrijden en bij zijn eerste rit niet teveel wil belasten op de snelweg. ( en ja de spiegels zijn afschuwelijk )
Het keuren van de quad verliep verder zonder al te veel problemen. Zolang je het CVO (COC) maar hebt van het voertuig doen ze nooit moeilijk. Zorg wel dat alles erop zit zoals spiegels, reflectoren en dat je alle papieren meenemt van BTW, inklaring etc. Een lopende motor is ook wel handig, aangezien ze soms een testrondje willen rijden. Volgens mij is dit niet noodzakelijk, maar mijn keurmeester vond het denk ik gewoon spannend
Na een tijdje krijg je het kenteken thuis opgestuurd en kan je lekker gaan toeren. In die tussentijd heb ik echter nog wat aanpassingen gemaakt aan de quad. Zo zijn de lelijke knipperlichten achterop + het achterlicht vervangen voor een Ducati Monster smoke LED-licht met geintegreerde knipperlichten. staat een stuk strakker! ook is de achteras met 10CM verbreed d.m.v. spoorverbreders.
Ook heb ik de afschuwelijk grote vrachtwagen banden aan de voorkant vervangen voor Maxxis Spearz bandjes. De Quad ligt aan de voorkant nu een stuk lager en d.mv spoorverbreders ook nog is wat breder.
Het kopen van spullen voor deze quad is vrij makkelijk omdat de quad identiek is aan de Raptor 350.
Deze paar kleine aanpassingen zorgen ervoor dat de quad een veel sportievere uitstraling en wegligging krijgt.
Als laatst heb ik er nog 2 gordels op gezet voor mijzelf en een passagier. Nu is het wachten op het kenteken en kan ik aandelijk gaan rijden
Dit is het eindresultaat:
zodra ik meer weet over het rijgedrag, motorprestaties e.d laat ik het jullie weten. Feel free to comment of vragen te stellen!
Gr
Voor deze quad is gebruik gemaakt van een (Japans) Subaru motorblok gemaakt in de fabriek van Fuji. Het blok is o.a andere te vinden in de Polaris Predator, SMC Ram 500/520RR, Dinli 450 en de Masai Demon. De quad is wel in China in elkaar gezet en wordt daarom ook onder de Chinese naam (Hsun) verkocht, wat overigens wel 1 van de betere chinese merken is.
Ik kreeg de quad in een uitzonderlijk grote doos zoals te zien op de foto.
Toen de doos eraf was en ik de quad voor het eerst zag, kreeg ik al gelijk een goede indruk van de kwaliteit. Het motoblok zag er heel degelijk uit en de quad zelf zit ook goed in elkaar. Ik heb hiervoor zelf al wat Shineray en bashan's gehad en je ziet duidelijk een verschil.
Ik moest nu alleen nog de quad in elkaar gaan zetten en vervolgens laten keuren bij het RDW. Het in elkaar zetten bestaat alleen uit het bevestigen van de wielen, nerfbars en stuur. Dit was niet al te moeilijk en binnen een paar uur zat alles op zijn plek.
Ik had voor de dag erop gelijk een afspraak gemaakt voor bij het RDW. Je kan vervolgens een eendagskenteken aanvragen of zelf met een aanhanger op pad gaan. Ik zelf koos voor het 2e aangezien ik de quad goed en rustig wil inrijden en bij zijn eerste rit niet teveel wil belasten op de snelweg. ( en ja de spiegels zijn afschuwelijk )
Het keuren van de quad verliep verder zonder al te veel problemen. Zolang je het CVO (COC) maar hebt van het voertuig doen ze nooit moeilijk. Zorg wel dat alles erop zit zoals spiegels, reflectoren en dat je alle papieren meenemt van BTW, inklaring etc. Een lopende motor is ook wel handig, aangezien ze soms een testrondje willen rijden. Volgens mij is dit niet noodzakelijk, maar mijn keurmeester vond het denk ik gewoon spannend
Na een tijdje krijg je het kenteken thuis opgestuurd en kan je lekker gaan toeren. In die tussentijd heb ik echter nog wat aanpassingen gemaakt aan de quad. Zo zijn de lelijke knipperlichten achterop + het achterlicht vervangen voor een Ducati Monster smoke LED-licht met geintegreerde knipperlichten. staat een stuk strakker! ook is de achteras met 10CM verbreed d.m.v. spoorverbreders.
Ook heb ik de afschuwelijk grote vrachtwagen banden aan de voorkant vervangen voor Maxxis Spearz bandjes. De Quad ligt aan de voorkant nu een stuk lager en d.mv spoorverbreders ook nog is wat breder.
Het kopen van spullen voor deze quad is vrij makkelijk omdat de quad identiek is aan de Raptor 350.
Deze paar kleine aanpassingen zorgen ervoor dat de quad een veel sportievere uitstraling en wegligging krijgt.
Als laatst heb ik er nog 2 gordels op gezet voor mijzelf en een passagier. Nu is het wachten op het kenteken en kan ik aandelijk gaan rijden
Dit is het eindresultaat:
zodra ik meer weet over het rijgedrag, motorprestaties e.d laat ik het jullie weten. Feel free to comment of vragen te stellen!
Gr