Pagina 1 van 1
Suzuki LTZ-400 door de keuring krijgen?
Geplaatst: ma 11 jul, 2011 15:09
door flash1
Hallo,
Ben gister trotse eigenaar van een Suzuki LTZ-400 geworden, maar het is er een met Belgisch kenteken. Nu wil ik hem door de RDW keuring heen laten komen, nu weet ik dat ik originele spiegels nodig heb en knipperlichten.
Vraag 1: Waar kan ik die spiegels van een Suzuki LTZ-400 kopen?
Vraag 2: Kan ik zomaar gewone knipperlichten kopen en die erop plakken, voldoet dat al bij de keuring?
Vraag 3: Er zit nu nog een Leovince uitlaat onder, ik heb de originele uitlaat demper erbij gekregen als ik die erop doe hoe ik geen aanpassingen aan de carburateur te doen?
Vraag 4: Zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden met de RDW keuring?
Alvast bedankt
.
Re: Suzuki LTZ-400 door de keuring krijgen?
Geplaatst: ma 11 jul, 2011 15:17
door Jazzy
Officieel moeten verlichting, claxon en dergelijke allemaal een E-keur hebben. Maar quads die al in een EU land op kenteken gestaan hebben worden in principe alleen administratief gekeurd. Dat betekent dat de keurmeester vooral let op framenummer en dergelijke en of de papierwinkel klopt. Maar ik ga er van uit dat je jezelf geen plezier doet door een compleet wrak ter keuring aan te bieden, hoe netter en origineler het er uitziet hoe beter.
Oh ja, gefeliciteerd met je aankoop!
Schiet me nog wat te binnen. Let er op dat je op het kenteken een vermelding krijgt dat je een kleine motorplaat mag monteren, dat moet je misschien even aangeven als je de papierboel inlevert. En het gaat allemaal nog wat makkelijker als je bij de CVO/GVA/CoC ook het originele kenteken inlevert, de roze kaart.
Re: Suzuki LTZ-400 door de keuring krijgen?
Geplaatst: ma 11 jul, 2011 15:48
door tjobbie
Jazzy schreef:Officieel moeten verlichting, claxon en dergelijke allemaal een E-keur hebben. Maar quads die al in een EU land op kenteken gestaan hebben worden in principe alleen administratief gekeurd. Dat betekent dat de keurmeester vooral let op framenummer en dergelijke en of de papierwinkel klopt. Maar ik ga er van uit dat je jezelf geen plezier doet door een compleet wrak ter keuring aan te bieden, hoe netter en origineler het er uitziet hoe beter.
Oh ja, gefeliciteerd met je aankoop!
Schiet me nog wat te binnen. Let er op dat je op het kenteken een vermelding krijgt dat je een kleine motorplaat mag monteren, dat moet je misschien even aangeven als je de papierboel inlevert. En het gaat allemaal nog wat makkelijker als je bij de CVO/GVA/CoC ook het originele kenteken inlevert, de roze kaart.
verlichting keuren ze zeker dus houd er rekening mee dat je tijdelijk je ori verlichting afkoppeld en tijdelijk een e-keur lamp monteerd en af laat stellen.
let ook op dat de ori uitlaat een dbkiller heeft.
Jazzy heeft helemaal gelijk maar let wel, bij enige twijfel checken ze gewoon alles na.
Re: Suzuki LTZ-400 door de keuring krijgen?
Geplaatst: di 12 jul, 2011 15:37
door flash1
Bedankt voor de reacties
.
Heb vandaag het RDW opgebeld, en ik kreeg een heel raar antwoord op mijn vragen: Dat spiegels, knipperlichten en km teller
niet word gekeurd ze doen alleen het papier werk en rijden maar?
Klopt dit of heeft die meneer van de technische dienst bij de RDW er totaal geen verstand van?
Re: Suzuki LTZ-400 door de keuring krijgen?
Geplaatst: di 12 jul, 2011 15:45
door Jazzy
Dat zei ik toch ook al.
Re: Suzuki LTZ-400 door de keuring krijgen?
Geplaatst: wo 13 jul, 2011 14:46
door flash1
Oke bedankt voor de tips. Morgen kan ik al terecht bij de keuring, dus zonder knipperlichten, toeter en spiegels.
Maar deze onderdelen, wil ik alsnog erop gaan zetten. Maar horen deze onderdelen standaard op de quad te zitten als je hem nieuw uit de winkel koop? Anders moet ik nieuwe draden trekken om de toeren + knipperlichten alsnog aan te sluiten.
Alvast bedankt
.
Re: Suzuki LTZ-400 door de keuring krijgen?
Geplaatst: wo 13 jul, 2011 17:32
door Jazzy
Nee, standaard zit dat er niet op.
Re: Suzuki LTZ-400 door de keuring krijgen?
Geplaatst: wo 13 jul, 2011 19:36
door sjmallie94
uhm , ik heb al 2 quads zo ingevoert , nooit e merk in een lamp of dergelijken gehad ?? , controleur controleerde alleen maar frame en motor nummer , starten deed die niet helemaal niks.
monteur zij wel erbij dat die jammer vond dat ze voertuigen binnen de eu niet helemaal mogen controleren op e merken enzo, zo hadden hun meer te doen, en niet mogen afkeuren door welken reden dan ook.