ik heb Sins zaterdag een Yamaha YFZ 450 wit Bj 2006 met kenteken.
ik heb hiervoor een yfm 250 se 2007 gehad maar werd toch te langzaam op den duur
dus over gestapt naar een yfz 450 en hij rijd super.
Laatst gewijzigd door wouter1995 op wo 13 jul, 2011 21:47, 2 keer totaal gewijzigd.
welkom hier
veel plezier met je aankoop
let wel op als je op straat rijd dan moet je wel met wat dingen rekening houden
ik zou de zoek optie gebruiken
ik geloof dat je elke 8uur je olie MOET vervangen
anders gaat hij echt stuk!!!
verders dikke quad
warrior gsxr 1000
Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
ik zou dan toch maar even je huis werk doen zo gezegd
als je dat doet schijnt het allemaal wel goed tekomen
dus lees veel dan heb je nog jaren plezier van je quad
ps als je 16 bent waarom heb je hem dan met kenteken gekocht?
warrior gsxr 1000
Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
Als je hem niet extreem gebruikt dan kun je gewoon aanhouden wat Yamaha zegt. Dat is om de 6 maanden olie vervangen, elke 12 maanden ook het oliefilter meenemen. Luchtfilter moet je iedere 20-40 uur schoonmaken of vervangen maar vaker als je op heel stoffige of natte plekken rijdt.
Wat voor de olie geldt (twee keer per jaar) gaat ook op voor de klepspeling, bougie en al het andere voor de hand liggende wat verslijt of afgesteld moet worden.
@ Jazzy: Ligt dat niet aan hoeveel je rijdt in die tijd? Er zijn mensen die rijden 1000 km in een half jaar en er zijn mense die er 5000 make. Dan zullen die toch vaker olie moeten verversen...
Hoi,
Hoeveel liter gaat er in je blokje? En heb je een km teller?
Bij mij gaat er 1.2 liter in. Hier rijd ik MAXIMAAL 1500 km mee. Meestal ga ik rond de 1000 km kijken wanneer ik tijd heb om hem te vervangen. Ik houd meestal aan 1L olie ong. 1000 km. Dit is dan wel voor on road gebruik en heb geen urenteller dus doe het gewoon met het aantal km. Maar ik weet niet of dit bij een Yamaha ook zo is want heb gehoord dat een Yamaha 450 meer onderhoud nodig heeft...