Pagina 1 van 3

ltz400 top-end revisie

Geplaatst: wo 30 nov, 2011 18:24
door fretje-pitbull
omdat ik een hoog olieverbruik heb ga ik m'n top end reviseren
daarbij is de kans groot dat ik een big bore setje erop smijt :p
nu ben ik bezig met de motor uit te bouwen, kga van dit topic een soort fotoalbum maken :p
nu komt m'n eerste vraag de carbu is eruit en ik denk dat ik de reden gevonden heb waarom de quad stationair 6-7000rpm draait zie foto,
Afbeelding

Afbeelding

iemand een id waar ik dit onderdeeltje (is plaatje wat op de gasschuif zit) goedkoop kan verkrijgen (origineel keihin is het 104euro :braak: )

Re: ltz400 top-end revisie

Geplaatst: wo 30 nov, 2011 18:48
door minivtec
wat is hier gebeurt? :shock: :shock:

Re: ltz400 top-end revisie

Geplaatst: wo 30 nov, 2011 19:09
door fretje-pitbull
weet het niet, de luchtfilter is proper die erop zit,
verder mis ik het dichting'etje die ertussen zou moeten zitten, mss daarom dat de hoeken zo "aangevallen" zijn

Re: ltz400 top-end revisie

Geplaatst: wo 30 nov, 2011 20:00
door minivtec
aan zo'n ringetje zou het toch niet liggen dat er een hele hoek van af is

Re: ltz400 top-end revisie

Geplaatst: wo 30 nov, 2011 20:32
door fretje-pitbull
weet het ook niet, hopelijk verschiet ik niet als ik de cilinderkop ervan trek :?:
die stukjes moeten toch ergens zijn...

Re: ltz400 top-end revisie

Geplaatst: wo 30 nov, 2011 21:04
door minivtec
dat hoop ik ook voor je, mijn yfz450 heeft wel een zonder filterbak gelopen en dat zuigt verschikkelijk.

Re: ltz400 top-end revisie

Geplaatst: wo 30 nov, 2011 22:35
door mx jake
dit gebeurt vaker bij een keihin fcr carb

de oorzaak is te zoeken in een backfire
of lekende inlaat klepen, waardoor er steeds een pulce (schokgolf) tegen de schuif aan komt, zodat hij op den duur breekt

ik ben bang dat het wel ergens schade heeft gemaakt

heb nog een compleet gereviseerd blok voor je klaar staan

http://www.speurders.nl/overzicht/suzuk ... &q=ltz+400" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: ltz400 top-end revisie

Geplaatst: do 01 dec, 2011 07:43
door fretje-pitbull
kga eerst dit blokje bekijken :)
hoe is dit in de toekomst te vermijden?

Re: ltz400 top-end revisie

Geplaatst: do 01 dec, 2011 22:12
door mx jake
zorg er voor dat de kleppen altijd exakt op tijd staan

en als je minimaal risico wil lopen, standaard blijven rijden

Re: ltz400 top-end revisie

Geplaatst: vr 02 dec, 2011 06:51
door fretje-pitbull
ervaringen met de bigbore kit? (440cc)

Re: ltz400 top-end revisie

Geplaatst: vr 02 dec, 2011 18:06
door fretje-pitbull
de blok is eruit :D
Afbeelding
daarna het kleppendeksel ervan en de zuiger en nokkenassen op het juiste punt gezet
Afbeelding
de nokkenassen eruit :p
Afbeelding
daarna de cilinderkop ervan en de zuiger ervan,
gelukkig ziet die er redelijk goed uit (heeft wel een hoonbeurtje nodig)
Afbeelding
enkel op zuiger een klein putje te zien en een beetje koolaanslag
Afbeelding
gelukkig geen kapotte cilinder ofzo :D
kdenk dat ik de originele cilinder ga blijven houden

Re: ltz400 top-end revisie

Geplaatst: vr 02 dec, 2011 18:07
door fretje-pitbull
iemand een id of dit een originele zuiger is?
Afbeelding

Re: ltz400 top-end revisie

Geplaatst: vr 02 dec, 2011 21:54
door mx jake
bigbore op suzuki heb ik geen ervaring mee, maar er rijden er genoeg, dus zal het best gaan

de cilinder hoonen, zal niet gaan
een ltz cilinder heeft een nicacilwand en is knijter hard

de zuiger ziet er niet eens zo beroerd uit
je zou haast zeggen die kan nog wel een poosje mee
maar dat weet je pas als je gemeten hebt

Re: ltz400 top-end revisie

Geplaatst: za 03 dec, 2011 19:27
door fretje-pitbull
mx jake schreef:zorg er voor dat de kleppen altijd exakt op tijd staan

en als je minimaal risico wil lopen, standaard blijven rijden
de kleppen zijn ook niet 100% dicht

daardoor backfire's?

Re: ltz400 top-end revisie

Geplaatst: za 03 dec, 2011 19:30
door fretje-pitbull
mx jake schreef:bigbore op suzuki heb ik geen ervaring mee, maar er rijden er genoeg, dus zal het best gaan

de cilinder hoonen, zal niet gaan
een ltz cilinder heeft een nicacilwand en is knijter hard

de zuiger ziet er niet eens zo beroerd uit
je zou haast zeggen die kan nog wel een poosje mee
maar dat weet je pas als je gemeten hebt
wat is de tolerantie tssn zuiger en cilinder?
maandag laat ik deze opmeten, dit gaat niet nauwkeurig genoeg met m'n schuifmaat)