Pagina 1 van 2

Backfire

Geplaatst: wo 20 aug, 2003 12:58
door Teunie
Ik heb nu weer mn Rino demper op de Honda gezet, maar ik heb vrij vaak last van backfire als ik t gas loslaat.
Moet er dan een grotere sproeier in of juist een kleinere?

Geplaatst: wo 20 aug, 2003 15:17
door B@ckBone
nee , je moet nieuwe dichting vanachter aan je pot hebben ...

Geplaatst: wo 20 aug, 2003 15:38
door Ice
what the **** is backfire ?

Geplaatst: wo 20 aug, 2003 17:03
door Daan
Ice schreef:what the **** is backfire ?
Backfire is naverbranding.

Geplaatst: wo 20 aug, 2003 17:22
door Teunie
Bij de originele demper knalt ie ook een beetje uit de uitlaat maar minder hard. Heeft dat echt niets met de jetting te maken?

Geplaatst: wo 20 aug, 2003 17:35
door redfield
mooi zo laten backfire is lachen knal + steekvlam looool

Geplaatst: wo 20 aug, 2003 17:47
door Fré
misschien nuttige informatie over backfires:

http://www.mikuni.com/tg_backfires_in_exhaust.html

Geplaatst: wo 20 aug, 2003 18:09
door Ice
aha zo zit dat, volgens mij heeft mijn badger dat ook, als ik van 50% naar 100% ga dan hoor ik vreemde knallen aan de achterkant.

Geplaatst: wo 20 aug, 2003 22:02
door Daan
Ice schreef:als ik van 50% naar 100% ga dan hoor ik vreemde knallen aan de achterkant.
Da's dan waarschijnlijk een probleem met je jetting. Is het een pruttelend geluid en houd hij in of zijn het een paar harde knallen?

Geplaatst: do 21 aug, 2003 11:43
door Ice
Pruttelt en houdt in, maar ik weet wat dat is , heb ik niet zo'n verstand van.

Geplaatst: do 21 aug, 2003 13:06
door Daan
Dat geeft aan dat je hoogstwaarschijnlijk een te grote hoofdsproeier erin hebt zitten.

Geplaatst: do 21 aug, 2003 13:21
door staso
Wat in dit artikel staat : ://www.mikuni.com/tg_backfires_in_exhaust.html kan ik grootendeels bevestigen door het overschakelen van een standaard uitlaat op een raptor naar een een andere demper en in tweede fase naar een volledige uitlaat. Ik ben geen helemaal geen pro maar heb bij Piranha Racing wel wat dingen opgestoken tijdens het tunen.

Een te kleine jet resulteert in "back-firing" bij het lostlaten van de gashendel in de hoge RPM's. Let wel, dit zijn luide knallen, niet de mooie plopjes en knalletjes die je hoort bij een goed getunde quad, is normaal. Ik had zeker ook in het begin de indruk dat er geen knallem mochten te horen zijn, is dus niet zo.

Een te grote jet resulteert bij het accelereren in schokken en inhouden van de motor.

Heb deze fenomenen toen beide meegemaakt en dit is ook duidelijk af te lezen aan staat van de bougies, er staan hier op het forum enkele mooie beeldjes van.

Hopelijk heb je er wat aan.

S

Geplaatst: do 21 aug, 2003 17:00
door Teunie
Iets grotere jet proberen misschien dan. Is ook logisch, meer airflow meer benzine nodig.

Geplaatst: do 21 aug, 2003 20:30
door Daan
Bij een 4-takt klopt dat inderdaad, maar als een 2-takt inhoud en sputterd (inderdaad niet te verwarren met backfire) van 50% tot 100% gas duid dat meestal op een te grote hoofdsproeier.

Geplaatst: di 26 aug, 2003 07:19
door elsinore
draai je luchtschroef op de carburateur eens een halve slag in of uit en probeer het eens.

succes,
mark