HOW TO! flip link raptor 660
Geplaatst: ma 02 jan, 2012 12:03
Vandaag ga ik de achterveerlink omdraaien om nog lager te gaan met de 660.
Ik heb dit gelezen op het raptorforum dus nu ga ik dit zelf doen
foto's volgen
bij deze een HOW TO!
Je raptor verlagen zonder verlagingslink of veer/demper aan te schaffen.
Je zet een krik onder je frame dus niet onder je achterbrug, je krikt je frame op tot dat je bandjes net loskomen van de grond.
Daarna draai je de moer van je link(achter aan je frame) los
dan aan de schommelarm aan de achterbrug(waar je de ketting kan opspannen)
Daarna aan de bovenzijde van je achterveer.(let op de ringen die aan de zijkanten van het boutgat van de demper zitten!! raak ze niet kwijt!!)
Als je dat hebt gedaan duw je de bouten eruit, dit kan lastig gaan maar beetje met de achterbrug spelen en dan gaan ze met niks eruit.
je ziet dat de veer nu bovenaan je schommelarm bevestigd zit en dat gaan we veranderen!!
je draaid nu de veer van de schommelarm af
Hierna heb ik alles ff lekker ontvet en schoongemaakt dus ook de achterbrug blingbling
dit gat zat eerst de veer bevestigd!
dit gat gaan we gebruiken
leg de schommelarm op een stuk papier of karton (wat je zelf wil) en teken de schommelarm af( aan de kant van de veer)
TEKEN HET GOED EN NETJES AF!!! ANDERS KUN JE LATER WEER HELEMAAL OVERNIEUW BEGINNEN!!!!!!!!!!!!!!
je knipt de mal uit en je legt deze aan de onderkant( dus dat wordt de achterkant)op de schommelarm.
je ziet nu dat je een beetje moet wegslijpen!
teken het af met een stift aan ALLE 2 DE KANTEN!
Je moet dit doen anders raakt je schommelarm je achterbrug bij het maximaal inveren
je slijpt het er dus netjes uit
je ziet nu dat die ook de mooie ronding heeft en zal de achterbrug niet raken.
zorg dat je de scherpe randjes mooi afrond en het metaal bewerkt met zinkspray of je spuit m opnieuw anders krijg je roest!
hoe die op de laatste foto staat zet je de veer in de schommelarm en bevestig je alles weer in omgekeerde volgorde!!
nu zie je dat je quad +/- 3tot 5 cm gezakt is
LET WEL OP!!!! als alles in elkaar zit duw je quad lekker hard in zn vering en kijk of er niks raakt!!!!!
anders heb je te weinig weggeslepen dus niet goed afgetekend!!!! en dan
als iemand nog aanmerkingen heeft hoor ik het graag dan verander ik het
Ik heb dit gelezen op het raptorforum dus nu ga ik dit zelf doen
foto's volgen
bij deze een HOW TO!
Je raptor verlagen zonder verlagingslink of veer/demper aan te schaffen.
Je zet een krik onder je frame dus niet onder je achterbrug, je krikt je frame op tot dat je bandjes net loskomen van de grond.
Daarna draai je de moer van je link(achter aan je frame) los
dan aan de schommelarm aan de achterbrug(waar je de ketting kan opspannen)
Daarna aan de bovenzijde van je achterveer.(let op de ringen die aan de zijkanten van het boutgat van de demper zitten!! raak ze niet kwijt!!)
Als je dat hebt gedaan duw je de bouten eruit, dit kan lastig gaan maar beetje met de achterbrug spelen en dan gaan ze met niks eruit.
je ziet dat de veer nu bovenaan je schommelarm bevestigd zit en dat gaan we veranderen!!
je draaid nu de veer van de schommelarm af
Hierna heb ik alles ff lekker ontvet en schoongemaakt dus ook de achterbrug blingbling
dit gat zat eerst de veer bevestigd!
dit gat gaan we gebruiken
leg de schommelarm op een stuk papier of karton (wat je zelf wil) en teken de schommelarm af( aan de kant van de veer)
TEKEN HET GOED EN NETJES AF!!! ANDERS KUN JE LATER WEER HELEMAAL OVERNIEUW BEGINNEN!!!!!!!!!!!!!!
je knipt de mal uit en je legt deze aan de onderkant( dus dat wordt de achterkant)op de schommelarm.
je ziet nu dat je een beetje moet wegslijpen!
teken het af met een stift aan ALLE 2 DE KANTEN!
Je moet dit doen anders raakt je schommelarm je achterbrug bij het maximaal inveren
je slijpt het er dus netjes uit
je ziet nu dat die ook de mooie ronding heeft en zal de achterbrug niet raken.
zorg dat je de scherpe randjes mooi afrond en het metaal bewerkt met zinkspray of je spuit m opnieuw anders krijg je roest!
hoe die op de laatste foto staat zet je de veer in de schommelarm en bevestig je alles weer in omgekeerde volgorde!!
nu zie je dat je quad +/- 3tot 5 cm gezakt is
LET WEL OP!!!! als alles in elkaar zit duw je quad lekker hard in zn vering en kijk of er niks raakt!!!!!
anders heb je te weinig weggeslepen dus niet goed afgetekend!!!! en dan
als iemand nog aanmerkingen heeft hoor ik het graag dan verander ik het