Pagina 1 van 4
Z400/kfx400: Aftermarket CDI
Geplaatst: ma 20 sep, 2004 17:25
door Hanzie
ik heb sinds vrijdag een andere cdi (testmodel) van HPI (hertogs power ignition). dit is nog maar een testmodel dus...
deze is volledig instelbaar via de pc, nodige software is aanwezig en we hebben ook een schakelaar gemonteerd zodat je 2 curves kunt instellen, die je ter plekke kan kiezen. dus als bv. curve 1 niet goed is voor dat parcour, schakel je gewoon over op curve 2 die je bv. standaard laat of een totaal andere op ingeeft.
ik heb getest, met als resultaat:
wielen waren niet meer op de grond te houden (zie je trouwens op filmpje). Hij maakt nu zo'n 12 000toeren, maar als genoeg. de power die hij nu heeft is niet te beschrijven, trekt hard door en heeft een pak hoger vermogen.
zondag gaan we 1 curve speciaal instellen en maken voor de dragrace, geintresseerde allemaal aanwezig in wonck
foto's volgen...
Geplaatst: ma 20 sep, 2004 17:50
door Banshee-Boy
ja hanz kan nu zijn voorste wiele eraf draaie
Geplaatst: ma 20 sep, 2004 17:53
door Teunie
Ben op zoek naar 2 douglas voorvelgen met banden duss Hans.....

Geplaatst: ma 20 sep, 2004 18:06
door stefan00
Wat doet zo'n cdi?? Is het een soort computer chip ofzo?

Geplaatst: ma 20 sep, 2004 18:09
door L.D.
stefan00 schreef:Wat doet zo'n cdi?? Is het een soort computer chip ofzo?

Ja, zoiets. Is de elektronische afstelling van je motor, zodat je niet teveel toeren kan doen. Zoiets

Geplaatst: ma 20 sep, 2004 18:22
door Ralph
Chiptuning

Geplaatst: ma 20 sep, 2004 18:52
door ltz400 boy
hanzie hoeveel heeft het gekost en waar heb je het gehaald ben echt wel geintreseerd
Geplaatst: ma 20 sep, 2004 19:30
door Teunie
CDI is gewoon de onsteking. Regelt wanneer de bougie vonkt.
Begrenzing is een onderdeel van je CDI.
(Z wordt standaard op een 9000rpm begrensd uit veiligheidsoverwegingen)
Als je echt veel hoger gaat (> 11 000) zou ik toch andere klepveertjes overwegen hoor!
Geplaatst: ma 20 sep, 2004 19:32
door Hanzie
Teunie schreef:CDI is gewoon de onsteking. Regelt wanneer de bougie vonkt.
Begrenzing is een onderdeel van je CDI.
(Z wordt standaard op een 9000rpm begrensd uit veiligheidsoverwegingen)
Als je echt veel hoger gaat (> 11 000) zou ik toch andere klepveertjes overwegen hoor!
zolang je genoeg benzine geeft, gaat het geen problemen veroorzaken. anders gaan idd je kleppen verbranden.
ltz400 boy: ik zou afwachten tot we een goede cdi hebben, dit is enkel testmodel, ik heb tot nu toe de enige voor een z400/kfx400 die beschikbaar is.
Geplaatst: ma 20 sep, 2004 19:33
door Hanzie
bij je dealer bv.
in amerika hebben ze er ook, dyna bv.
die zijn blijkbaar ook alles behave slecht!
Geplaatst: ma 20 sep, 2004 19:33
door Teunie
Hanzie schreef:Teunie schreef:CDI is gewoon de onsteking. Regelt wanneer de bougie vonkt.
Begrenzing is een onderdeel van je CDI.
(Z wordt standaard op een 9000rpm begrensd uit veiligheidsoverwegingen)
Als je echt veel hoger gaat (> 11 000) zou ik toch andere klepveertjes overwegen hoor!
zolang je genoeg benzine geeft, gaat het geen problemen veroorzaken. anders gaan idd je kleppen verbranden.
ltz400 boy: ik zou afwachten tot we een goede cdi hebben, dit is enkel testmodel, ik heb tot nu toe de enige voor een z400/kfx400 die beschikbaar is.
Heeft helemaal nix met de benzine te maken.
Je kleppen gaan zweven bij een bepaald rpm omdat je veren ze niet snel genoeg terug duwen omdat ze te "soft" zijn.
Kijk maar eens op
www.z400central.com
Denk niet dat het direct een probleem is maar zou er wel rekening mee houden.
Kleppen die verbranden is weer een heel ander verhaal.
Geplaatst: ma 20 sep, 2004 19:33
door ltz400 boy
maar op hoeveel zou het komen qua prijs
Geplaatst: ma 20 sep, 2004 19:35
door Teunie
ltz400 boy schreef:maar op hoeveel zou het komen qua prijs
Een instelbare zoals Hans heeft, dan ben je met een paar 100 euro niet klaar.
Een getunede cdi kost een 150 euro ongeveer. (die is dus niet aan te passen op pc/verschillende curves)
Geplaatst: ma 20 sep, 2004 19:36
door ltz400 boy
rond de 500€ zou dat ongeveer de prijs zijn
Geplaatst: ma 20 sep, 2004 19:38
door Teunie
Zou goed kunnen.
Ik zelf zou voor een getunede en niet aanpasbare gaan maar dat is persoonlijk.
Heb er zo-een op mn Honda gehad en beviel goed.
Aanpassen doe je in de praktijk toch niet als het eenmaal goed loopt. (of je moet comp. rijden, dan misschien)