Pagina 1 van 1
Voorbocht nodig of niet ?
Geplaatst: za 21 jan, 2012 23:20
door Suzuka
Hallo ,
ik heb me leovince x3 demper gekocht . nu de voorbocht lijkt me niet erg verschil op als de originele.
ik heb dan die van FP ook gezien en net het zelfde juist dat daar geen hitte plaatje op kan .
Vorm diameter omtrek alles is het zelfde.
heb ik dat nu mis of niet is en voorbocht echt nodig bij z400 ?
al vast dank ik jullie
Re: Voorbocht nodig of niet ?
Geplaatst: zo 22 jan, 2012 07:08
door yamahakoppel
ik weet dat de slip on demper van FP voor een raptor 350 een andere diameter heeft dan de volledige lijn van FP
dus als je eerst een slip on koopt en dan later denkt koop toch een voorbocht gaat niet passen tenzij ze dan de diameter aan de aansluiting aanpassen maar dan zit je daar met een vernauwing wat vermogen verlies betekend en dus weg gesmeten geld
Re: Voorbocht nodig of niet ?
Geplaatst: zo 22 jan, 2012 08:02
door Suzuka
sorry ik ben nog vrij groen , wat is slip on aub .
ik ben en 9 tal ltz topic aan het volgen hier op forum en allemaal hebben ze geen Voorbocht .
wat is de reden. het is net wat ik zei ik heb twee voorbochten in mijn handen gehad en van omtrek diam.. en vorm zijn die het zelfde juist materiaal van metaal is anders .
is het echt nodig voor en voorbocht op de LTZ ?
mijn originele voorbocht is wat roestig kan ik deze opschuren maar hoe bescherm ik deze best dan tegen roest of kan dit niet door dat dit puur metaal is en geen inox of andere metaal soort is , mag ik deze lakken met hitte verf of beter niet voor koeling van de pijp?
al vast dank ik jullie
Re: Voorbocht nodig of niet ?
Geplaatst: zo 22 jan, 2012 08:38
door fretje-pitbull
grotere voorbocht is pas nodig bij een bigbore of andere nokkenassen
hier opt forum zijn er niet veel die hun 400'tje opvoeren
Re: Voorbocht nodig of niet ?
Geplaatst: zo 22 jan, 2012 19:44
door yamahakoppel
slip-on is enkel de demper die je dan over uw originele voorbocht schuift
de reden dat de meesten enkel de demper nemen is de prijs zeker, waarom zou jij enkel de demper nemen
en je zegt je hebt ze beide in je handen gehad, past ze dan eens want denk niet dat je een paar mm verschil ziet
als je nu al zegt dat je u stoort aan uw roestige voorbocht dan zou ik toch een volledige lijn nemen
je kunt je originele voorbocht opschuren en met hitte bestendige verf spuiten
Re: Voorbocht nodig of niet ?
Geplaatst: di 24 jan, 2012 17:02
door Belgian Pro
Een voorbocht heeft absolut niets te maken met bigbore of dergelijke.
Met een andere voorbocht heb je bij een ltz idd die roestige buis niet meer (als je de fp niet kuist wordt ze ook vuil hoor).
Je zal meer power hebben, meestal onderin.
Sommige merken hebben idd een grotere diameter als je een volledige lijn koopt zodat je meer flow en dus meer power hebt.
Als je enkel de demper koopt gaan ze dat niet doen want hij moet passen op de originele bocht.
Koop je daarna een voorbocht, tjah, die heeft een grotere diameter en moet je gaan prutsen om te doen passen.
Maar dan heb je zoals Kris al zei een vernauwing wat weer niet goed is voor de flow.
Doe het gewoon van de eerste keer goed en koop een volledige lijn
