Pagina 1 van 5
yfz 2012
Geplaatst: zo 05 feb, 2012 19:31
door bizon450
wie heeft er hier al een yfz van 2012 ?
of wie heeft er een besteld?
gr
Re: yfz 2012
Geplaatst: ma 06 feb, 2012 20:03
door ktm_driver
wat zoek je?
Re: yfz 2012
Geplaatst: ma 06 feb, 2012 20:05
door bizon450
ik zoek niets
ben gewoon nieuwsgierig
is misschien beter een topic voor bij 'café'
Re: yfz 2012
Geplaatst: wo 25 apr, 2012 19:51
door Dayna
Hallo Bison,
Ik ben sinds vandaag nieuw op het forum.
Heb toevallig vanmiddag een yfz 450 2012 in de kleur zwart besteld.
Het zal nog ongeveer twee weken duren voordat ik hem krijg.
Ik zie dat jij momenteel al twee yfz's gehad hebt. Ben je nog altijd tevreden?
En is het ontbreken van de achteruit een gemis? Het wordt voor mij de eerste quad en ik vraag me dus af of ik de achteruit versnelling ga missen of dat het iets is wat over het algemeen toch niet veel gebruikt wordt.
Re: yfz 2012
Geplaatst: wo 25 apr, 2012 20:07
door ___EvW___
Hey Dayna,
Ik heb een YFZ 450 R en gebruik hem alleen voor het crossen, dus mis de achteruit niet.
Waar ga jij hem voor gebruiken?
Re: yfz 2012
Geplaatst: wo 25 apr, 2012 20:23
door bizon450
hey en welkom !
ik mis niet echt een achteruit, het kan is vanpas worden, ma mis het niet. als je trug op je quad zit ben je dat vergeten
post maar snel foto's !
en op 2weken je quad al
das vlug vind ik.
gr !
Re: yfz 2012
Geplaatst: wo 25 apr, 2012 20:53
door Dayna
Bedankt. Ik zal mij meteen ook even voorstellen.
Ik ben 29 jaar en woonachtig in de omgeving van gangelt. Net over de grens in Duitsland dus.
Zoals gezegd wodt dit mijn eerste quad.
Ik heb een quad aangeschaft puur voor de fun. Dus niet als vervoermiddel.
Het is de bedoeling dat ik samen met mijn buurman (nieuwe ktm 525xc) wat ga crossen.
Voorlopig nog niet op de baan. Het wordt voor mij voor het eerst schakelen dus ik wil eerst eens goed leren rijden.
We zullen zowel over de weg gaan rijden als over boswegen. Verder lijkt het mij voorlopig ook leuk om gewoon op een weiland wat te crossen.
Ik heb vanavond al heel wat gelezen en begrijp dat de yfz eigenlijk meer gericht is voor op de baan en minder voor op de weg.
Ik heb er uiteindelijk voor gekozen omdat naar mijn mening de prijs kwaliteit verhouding goed is en ik het qua looks een van de mooist vind. Daarnaast heb ik gelezen dat er erg veel power in zit en daar hou ik van. Met name alle berichten over het extra onderhoud baren mij toch wel zorgen. De verkoper gaf mij vandaag aan dat ik waarrschijnlijk met het door mij aangegeven gebruik genoeg zou hebben aan eens per halfjaar onderhoud. Na alle berichten op het forum begin ik hier sterk aan te twijfelen. Misschien kun jij mij op basis van jouw ervaring daar een eenduidig antwoord op geven.
Re: yfz 2012
Geplaatst: do 26 apr, 2012 07:16
door ___EvW___
Oke. Voor de 1e quad, is een 450 niet niks
Maar gewoon rustig aan beginnen en niet te gek doen, dan komt het vanzelf
De meeste die 50% offroad en 50% onroad rijden nemen dan een raptor 700.
De 450 is meer echt voor het crossen.
Ik heb zelf een YFZ 450 R, dat is een injectiemodel en is wat breder en heeft andere veren dan de gewone yfz.
Bij mij heeft mijn dealer gezegd dat die na 40/50 uur een andere zuiger nodig heeft.
En de olie om de 5/10 uur vervangen.
Re: yfz 2012
Geplaatst: do 26 apr, 2012 07:56
door Dayna
Okay, bedankt voor je reactie.
ik denk dat ik straks toch nog maar even ga bellen want als ik alles hier zo lees was een raptor 700 misschien toch een betere keus geweest. Deze is nieuw alleen weer een heel stuk duurder. Moeilijk dit.
Re: yfz 2012
Geplaatst: do 26 apr, 2012 08:09
door Jazzy
Mwah, er zijn er genoeg die met een 450 gewoon over de weg toeren net als jij van plan bent. Hier op het forum zijn we graag duidelijk en zeggen we de dingen misschien wat sterker om een punt duidelijk te maken, in de praktijk ligt dat misschien wel iets genuanceerder.
Ik denk dat je dealer wel gelijk heeft, met af en toe een beetje toeren hoef je echt niet iedere 10 uur je zuiger te vervangen of dagelijks je olie te verschonen. Wel kun je er op letten dat je niet hele lange stukken op hoge toeren rijdt, bijvoorbeeld door je tandwielverhouding iets aan te passen.
Re: yfz 2012
Geplaatst: do 26 apr, 2012 08:43
door Dayna
Okay. Dat klinkt gelukkig al iets beter.
Mijn dealer heeft het ook gehad over eventueel de tanwielen aanpassen zodra ik een beetje zicht had op mijn daadwerkelijke gebruik.
Ik zou het jammer vinden als ik mijn keuze moet bijstellen. Ik ben echt op zoek naar een quad waar je toch wel ee kick van krijgt en een die de ktm van mijn buurman kan bijhouden nauurlijk. Nu zal dat voor mij als nieuweling aanvankelijk niet lastig zijn maar op de langere termijn lijkt mij dat een yfz toch altijd interessant blijft.
Ik start met een setje wegbanden. Zoals gezegd moet ik eerst eens goed leren rijden. Ik sluit niet uit dat ik op termijn toch een crosbaan op ga. Wanneer ik dat qua behendigheid verantwoord vind lijkt het mij in ieder geval heel leuk om ook echt te gaan crossen.
Heb jij zelf ervaring met een yfz op de weg? Ik lees opmerkingen van mensen die aangeven dat het gas erg lastig te doseren is op de weg en dat het moeiijk is om rustig mee te rijden op het verkeer.
Nogmaals dank voor de moeite die je neemt om te antwoorden.
Re: yfz 2012
Geplaatst: do 26 apr, 2012 09:06
door ___EvW___
Ik zelf weet niet wat een yfz doet op de weg. Ik heb zelf geen kenteken op me quad, ben nog maar 17 en net begonnen met lessen
Je hebt een splinternieuwe besteld met kenteken?
Zitten er ook nog dingen op zoals nerfbars enzo?
Re: yfz 2012
Geplaatst: do 26 apr, 2012 09:11
door Dayna
een splinternieuwe inderdaadmet kenteken.
Scheelt wel als je in Duitsland woont. Het kenteken is dan een stuk goedkoper.
Er zitten standaard nog geen extra's op. Wel kilometer teller en verlichting etc.
Ik zou me nog moeten verdiepen in welke extra's ik ga nodig hebben
Re: yfz 2012
Geplaatst: do 26 apr, 2012 09:18
door ___EvW___
Okee
Misschien mooie nerfbars erop, ander bumpertje.
En e.v.t. een dodemanskoord, voor als je eraf val dat de quad afslaat.
Re: yfz 2012
Geplaatst: do 26 apr, 2012 09:33
door Dayna
Ik ben zaterdag bij dealer voor onder andere een nieuwe helm en zal dan eens informeren wat een en ander kost.
Zijn er zaken bij die echt belangrijk zijn of is het meer voor de looks.
Het nut van een dodemanskoord zie ik natuurlijk wel in