Pagina 1 van 2
70 of 90 cc??
Geplaatst: di 03 apr, 2012 19:15
door liesjeeh5
zou iemand mij kunne helpe?
ik heb een kymco maxxer 50 cc en wil die wa sneller doen gaan, mijn 1ste gedacht was om een andere uitlaat te zette of een andere cdi, maar blijkbaar gaat dat nie veel helpen, nu dacht ik eventueel aan een andere blok te steken, nu vroeg ik me af kan ik der ne 90 cc in steken?? of een 70cc?? en hoe hard gaat die dan ongeveer??
Ze zeiden me ook om van tandwielen eventueel te wisselen, maar dan verlies ik kracht, en da heb ik liever niet.
Re: 70 of 90 cc??
Geplaatst: di 03 apr, 2012 21:50
door Quadbeest
Een 70cc cilinder past er zo al op. Dan hoef je alleen nog maar af te stellen.
Voor een 90 cc moet je inderdaad of een ander blok erin gooien of je carters aanpassen maar dat is niet makkelijk te doen.
Je snelheid zal zo'n 10-15 km/u harder zijn en stuk meer koppel.
Als je er toch een ander blok in gooit zou ik er een 125cc in gooien of iets dergelijks
Re: 70 of 90 cc??
Geplaatst: di 03 apr, 2012 21:54
door Jason McCoy
met een ander blok ben je niet verzekerd....
zo dan 70 cc doen
Re: 70 of 90 cc??
Geplaatst: di 03 apr, 2012 22:44
door Quadbeest
Hmm niet eens aan gedacht of je er mee op de weg rijdt of niet.. ik ging uit van een crosser haha
als je inderdaad op de weg rijdt gewoon 70cc halen, ik zou er ook wel een andere uitlaat bij steken
Re: 70 of 90 cc??
Geplaatst: wo 04 apr, 2012 07:20
door Jazzy
Jason McCoy schreef:met een ander blok ben je niet verzekerd....
zo dan 70 cc doen
Daarmee ben je ook niet verzekerd, als het er op aan komt.
Re: 70 of 90 cc??
Geplaatst: wo 04 apr, 2012 15:09
door xScorxPiusx
Regels zijn vrij simpel:
Het moet 49/50 cc zijn
het moet niet harder kenne dan het is toegestaan.
Je kan er wel een andere uitlaat op doen en miss grotere wielen?? andere sproeier en volgens mij ook andere carbrateur...
Het blok zelf moet je een 50cc laten je kan wel andere zuigers er miss indoen.
dus:
-Andere carbarateur
-andere uitlaat of prop eruithalen
-of grotere wielen
Maar als je er perse een ander blok wil, moet je het gwn doen.
maar je bent verzekerd als de politie je aanhoud maar al heb je een ongeluk en er komt iemand in come door het uitwijken (bijv) ben je niet verzekerd en kan je je hele leven betalen...
Of gewoon wachten en een auto kopen.
Re: 70 of 90 cc??
Geplaatst: wo 04 apr, 2012 15:42
door Jason McCoy
Wat een onzin, net of je zelf je brommertje niet opvoerde.....
Gewoon 70cc dr onder gooien. Als ze je dan aanhouden dan doe je alsof je nergens van weet. Je hebt hem zo gekocht..... Krijg je hooguit een boete en ben je misschien je snelle cilinder kwijt. Nah ja dat is dan jammer maar zal zo'n vaart niet lopen.
En gaste check die foto, lijkt me een jong iemand dus zijn de ouders verantwoordelijk, niet wij.
Re: 70 of 90 cc??
Geplaatst: wo 04 apr, 2012 18:59
door liesjeeh5
Jason McCoy schreef:Wat een onzin, net of je zelf je brommertje niet opvoerde.....
Gewoon 70cc dr onder gooien. Als ze je dan aanhouden dan doe je alsof je nergens van weet. Je hebt hem zo gekocht..... Krijg je hooguit een boete en ben je misschien je snelle cilinder kwijt. Nah ja dat is dan jammer maar zal zo'n vaart niet lopen.
En gaste check die foto, lijkt me een jong iemand dus zijn de ouders verantwoordelijk, niet wij.
mijn ouders kunnen er helaas niet veel meer op zeggen, ik ben 20 jaar en woon alleen
volgende week kan ik hem binnen doen bij een kennis die veel aan motos en scooters sleutelt, want vind zelf ook dat hij zeer traag op trekt dus gaan zien wa we er aan kunnen doen.
Re: 70 of 90 cc??
Geplaatst: wo 04 apr, 2012 19:06
door Quadbeest
70cc + snelle uitlaat + grotere carburateur dan kom je wel aardig vooruit
Re: 70 of 90 cc??
Geplaatst: wo 04 apr, 2012 22:08
door Jason McCoy
Dan word het verhaal heel anders. Heb je een rijbewijs? Dan kun je hem beter verkopen en een zwaardere terug kopen. Dat is dan interessanter.
Re: 70 of 90 cc??
Geplaatst: do 05 apr, 2012 19:18
door liesjeeh5
Jason McCoy schreef:Dan word het verhaal heel anders. Heb je een rijbewijs? Dan kun je hem beter verkopen en een zwaardere terug kopen. Dat is dan interessanter.
ja heb daar ook al aan liggen denken, maar ik heb nog een jongere zus en die zou die graag willen hebbe moest ik die binnekort beu zijn,
Re: 70 of 90 cc??
Geplaatst: do 05 apr, 2012 22:16
door Jason McCoy
Maar is het dan wel verstandig om hem zo stevig op te voeren? Kun je dan niet beter gewoon gaan voor de prop uit de uitlaat en misschien ander luchtfilte en spoeiers. Dan krijgt zij hem nagenoeg orrigineel en kan ze zelf kiezen wat zij er mee doet en jij koopt dan een wat zwaardere.
Re: 70 of 90 cc??
Geplaatst: vr 06 apr, 2012 08:02
door Quadbeest
Jason McCoy schreef:Maar is het dan wel verstandig om hem zo stevig op te voeren? Kun je dan niet beter gewoon gaan voor de prop uit de uitlaat en misschien ander luchtfilte en spoeiers. Dan krijgt zij hem nagenoeg orrigineel en kan ze zelf kiezen wat zij er mee doet en jij koopt dan een wat zwaardere.
Prop zit er naar mijn weten niet in, maar je kan even kijken.
Een andere luchtfilter heeft nauwelijks zin, je krijgt alleen een hoop meer herrie en hij wordt veel sneller vies.
Re: 70 of 90 cc??
Geplaatst: vr 06 apr, 2012 17:08
door Jason McCoy
Zo quad heeft toch een scooter blokje?
Re: 70 of 90 cc??
Geplaatst: vr 06 apr, 2012 21:06
door Quadbeest
Klopt, maar echte begrenzers zitten er volgens mij ook niet in de kymco omdat die toch meer power nodig heeft dan een scooter. Bij mijn quad zaten er ook geen begrenzers op. Maar dit is een kwestie van kijken
Als je hem op zou willen voeren zou ik gewoon voor een 70cc gaan, andere uitlaat, grotere carburateur.