Pagina 1 van 1
Gevraagd Gepassioneerd afsteller Raptor
Geplaatst: do 30 sep, 2004 11:16
door Ad
Ik ben op zoek naar een persoon die 100% op de hoogte is van de afstelling carburatie van een raptor 660.
Is er niemand die hiermee al ferm wat ervaring heeft zodanig dat men quadje perfcet loopt.
Volgens de garage staat deze nu goed, wel ik ben het daar niet mee eens

maar ben niet van zin deze nogmaals binnen te steken en te betalen voor iets wat infeite van de eerste plaats had moeten goed zijn.
Deze staat standaart op uitzondering van een demper.
Deze valt soms stil bij het terugschakelen, (afnemen van snelheid). Bv bij stop aan het rode licht, maw afremmen van 80km/h naar 0km/h valt hij dan soms plots stil.
Ook soms een fractie zich inhouden als je bv. in 3 de bolt en je geeft ineens volle gas dat hij een fractie van een seconde zich even inhoud.
-Volgens mij is het ofwel doordat ik de benzine er eens volledig heb doorgedronken een vuiltje?
-Of gewoon te weinig drinken krijgen.
Kan men dan de originele naald niet wat hoger plaatsen of een andere sproeier steken? Moet je hiervoor dadelijk een dyno-jet kit steken?
Ik ben niet van zines hiervoor veeel

geld uit te geven omdat het volgens mij enkel om een verkeerde afstelling gaat.
Nog een detail, met men originele uitlaat deed hij dat ook, dan hield hij zich nog meer in.......viel wel niet zo snel stil.
Kan iemand mij AUB helpen

, ik kan steeds ter plaatse komen met men quadje en dan kunnen we tesaam het probleem oplossen.
Alvast bedankt.

Geplaatst: do 30 sep, 2004 11:34
door No Limit W-tec
Nogmaals, naar Ruud Fredriks
www.tovami.com, voor 100-150 € ben je er van af, moet je geen kit kopen en werkt alles perfect. Een kit kost ook algauw 70-80 €, dus betaal je niet zoveel meer.
Geplaatst: do 30 sep, 2004 12:09
door Ad
No Limit YFZ schreef:Nogmaals, naar Ruud Fredriks
www.tovami.com, voor 100-150 € ben je er van af, moet je geen kit kopen en werkt alles perfect. Een kit kost ook algauw 70-80 €, dus betaal je niet zoveel meer.
Hey, das niet goedkoop !!
Die website gaat niet
Kzou liever iemand vinden die geen winkel of zaak heeft, iemand die zoiets afsteld met zen hart en niet met zen kassa !

Geplaatst: do 30 sep, 2004 12:45
door Robby
kzou het wel willen kunnen , maar raptor is niet men ding qua afstellen. Maar ad volgens mij zit je mischien ergens met een verstopping hoor, haal je naftdarmpjes is af en blaas die eens door, of steek es nieuwe. Tes een nieuwe raptor dus ik vindt het zeer raar dat ie dat doet hoor, en deliege heeft em afgesteld dus dan zou het normùaal over moeten zijn. Zeer raar vindt ik het. En je oliepijls taat dat goed? want teveel olie kan daar ook voor zorgen.
greetz
Geplaatst: do 30 sep, 2004 13:18
door Ad
blast Racer AKA sdsracer schreef:kzou het wel willen kunnen , maar raptor is niet men ding qua afstellen. Maar ad volgens mij zit je mischien ergens met een verstopping hoor, haal je naftdarmpjes is af en blaas die eens door, of steek es nieuwe. Tes een nieuwe raptor dus ik vindt het zeer raar dat ie dat doet hoor, en deliege heeft em afgesteld dus dan zou het normùaal over moeten zijn. Zeer raar vindt ik het. En je oliepijls taat dat goed? want teveel olie kan daar ook voor zorgen.
greetz
Oliepijl perfect !
Verstopping in darmpjes...dat denk ik echt niet, eerder een vuiltje dan in de carbu zelfs(sproeier).
Ik zou toch graag iemand tegen komen die er fanatiek met bezig is en die me kan helpen. Die verkoperspraat van die dyno-jets ben ik stillaan beu!

Re: Gevraagd Gepassioneerd afsteller Raptor
Geplaatst: do 30 sep, 2004 15:49
door Frank MB
Ad schreef:
Deze staat standaart op uitzondering van een demper.
Deze valt soms stil bij het terugschakelen, (afnemen van snelheid). Bv bij stop aan het rode licht, maw afremmen van 80km/h naar 0km/h valt hij dan soms plots stil.
Ik denk dat je de motor doodremt als je dat doet, en maak je filter eens schoon.
Ook soms een fractie zich inhouden als je bv. in 3 de bolt en je geeft ineens volle gas dat hij een fractie van een seconde zich even inhoud.
dat hij inhoud is of de naald of de luchtschroef, daar zal je dus mee moeten experimenteren
-Volgens mij is het ofwel doordat ik de benzine er eens volledig heb doorgedronken een vuiltje?
-Of gewoon te weinig drinken krijgen.
Kan men dan de originele naald niet wat hoger plaatsen of een andere sproeier steken? Moet je hiervoor dadelijk een dyno-jet kit steken?
Ik ben niet van zines hiervoor veeel

geld uit te geven omdat het volgens mij enkel om een verkeerde afstelling gaat.
Nog een detail, met men originele uitlaat deed hij dat ook, dan hield hij zich nog meer in.......viel wel niet zo snel stil.
Kan iemand mij AUB helpen

, ik kan steeds ter plaatse komen met men quadje en dan kunnen we tesaam het probleem oplossen.
Alvast bedankt.

En als je je raptor wegbrengt om hem af te laten stellen zorg dan dat je filter schoon is, helpt erg veel anders is je afstelling weer zo klote.
En nog 1 ding, niemand doet het meer gratis of je moet het zelf doen. Dat kan door veel te lezen over carburatie (is veel te vinden over op internet).
Geplaatst: do 30 sep, 2004 15:51
door Teunie
Er is vast iemand van het forum die het gratis wil doen, voor de hobby.
Hans en ik hebben dat pas eens gedaan bij een Blaster, maar Raptor, dat is niet echt ons ding....
Geplaatst: do 30 sep, 2004 15:52
door Robby
voor onze ad zou ik het wel gratis doen, maar kweet niet hoe het moet bij een rappy, spijtiggenoeg, had er wat over gelezen, maar iemand zou me het is moeten voordoen dat ik zekerder ben.
greetz
Geplaatst: do 30 sep, 2004 15:56
door Teunie
Ja als je zelf geen Rappy hebt dan moet je gaan gokken met de afstelling en dan ben je lang bezig met 2! carbs.
Geplaatst: do 30 sep, 2004 16:13
door Ad
Teunie schreef:Ja als je zelf geen Rappy hebt dan moet je gaan gokken met de afstelling en dan ben je lang bezig met 2! carbs.
Ja dat klopt !! Dat is verdomd niet eenvoudig.
Geplaatst: do 30 sep, 2004 16:51
door keesie
http://www.bluetraxx.com/phpBB/viewforum.php?f=3
kijk hier maar eens, en wat betreft tuningsbank? dan weet je nog niet wat er gebeurt en als het ineens heel koud wordt en de luchtvochtigheidsgraad daalt zit jij met de gebakken peren, want ze tunen tegen max vermogen aan op een testbank.
Geplaatst: do 30 sep, 2004 19:45
door Bartie
Was het een Z dan mocht je hem brengen.
Die gegevens over afstelling zijn genoeg gekend zelf met testbank erbij.
Maar van een rappy met zijn 2 carbu's heb ik geen kaas gegeten
je kan wel eens een plugchop doen dat kan je wel al iets meer vertellen.
Die rappies he

Geplaatst: do 30 sep, 2004 20:12
door Ad
Bartie schreef:Was het een Z dan mocht je hem brengen.
Die gegevens over afstelling zijn genoeg gekend zelf met testbank erbij.
Maar van een rappy met zijn 2 carbu's heb ik geen kaas gegeten
je kan wel eens een plugchop doen dat kan je wel al iets meer vertellen.
Die rappies he

Een watte??!!
Geplaatst: do 30 sep, 2004 20:17
door Bartie
Ad schreef:Bartie schreef:Was het een Z dan mocht je hem brengen.
Die gegevens over afstelling zijn genoeg gekend zelf met testbank erbij.
Maar van een rappy met zijn 2 carbu's heb ik geen kaas gegeten
je kan wel eens een plugchop doen dat kan je wel al iets meer vertellen.
Die rappies he

Een watte??!!
Een plugchop.
Kleur van de bougie bekijken.
Lees onderstaande topic eens :
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... t=plugchop
niemand
Geplaatst: zo 03 okt, 2004 10:12
door Ad
Niemand die me kan helpen??!!
