Pagina 1 van 3
Lange A-armen PGS
Geplaatst: za 12 mei, 2012 20:06
door Proevoquad
Omdat mijn kader en armen moeten vervangen worden(uitleg staat in mijn ltz400 topic) ben ik aan het twijfelen om voor lange A-armen te gaan,de standaard armen kosten mij ook al 400euro dus daarom twijfel ik.
Heb een paar vraagjes
-Is PGS goede kwaliteit ? want ik rijd vooral offroad en binnekort veel op parcour(geen wedstrijden)
-Wat is het verschil tussen Standard Travel en Long Travel ?
-Moet je u veringen ook veranderen als je langere/brede armen zet ?
-Mijn quad gaat vooraan breder zijn dan vanachter is dat een probleem ?
-Draait hij beter met bredere A armen ?
Die dingen had ik graag geweten omdat ik toch nog twijfel
groeten
Re: Lange A-armen PGS
Geplaatst: za 12 mei, 2012 20:53
door yamahakoppel
PGS zien er degelijke armen uit ik ken er een paar die ze voor baan gebruik hebben hoe ze voor cross zijn weet ik niet
standaart travel is dat uw veer bevestiging op de zelfde plaats staan als de standaard veren dus dat je de zelfde veren kunt gebuiken en dus ook de zelfde veerweg hebt als origineel armen
long travel staan de veer bevestigen meer naar buiten, worden normaal dan ook langere veren voor gebruikt zodat je een langere veerweg hebt dus dat je quad dieper door zijn veren kan gaan dus hoger kunt springen en harder kunt neerkomen zonder dat je einde slag van je veren zit als je originele veren zet op long travel armen gaat je quad zakken er zijn mensen die deze plaatsen om hun quad te verlagen. voor cross zou ik zeker long travel veren zetten als je deze armen zou kopen
breder vanvoor geeft geen stuur problemen dat zie je wel meer op cross quads of hij echt beter stuurt zou ik niet zeggen je staat stabieler in de bochten en je kunt caster camber en spoor regelen wat altijd beter is dan standaart armen en aan de hand van die instellingen kun je uw stuurgedrag bepalen zoek maar even op google voor caster camber en toe en je vind de verschillende mogelijkheden van afstelligen en hoe hij dan reageert in de bochten elke instelling geeft een ander stuurgedrag hangt veel van de bestuurder af en het parkoer waarop je rijd
persoonlijk zou ik brede standaart travel aan raden
Re: Lange A-armen PGS
Geplaatst: zo 13 mei, 2012 07:39
door Proevoquad
Bedankt voor de info,nu weet ik meer
Nu ga ik er is over nadenken wat ik ga doen,voor de standaard travel gaan of voor de gewone armen,die langere Armen van PGS zijn sterker als de gewone armen ?
Re: Lange A-armen PGS
Geplaatst: zo 13 mei, 2012 11:03
door Jason McCoy
Waarom neem je geen American Star? Als ik de fotos vergelijk lijken me die wat steviger. Kan t mis hebben natuurlijk
Re: Lange A-armen PGS
Geplaatst: zo 13 mei, 2012 20:52
door minivtec
american star lijkt mij niet echt een van de sterkste, kan best goed zijn hoor daar niet van.
Die van Houser of Walsh lijken mij een stuk sterker.
Re: Lange A-armen PGS
Geplaatst: zo 13 mei, 2012 20:53
door Jason McCoy
Dat is ook wel een heeeel ander prijskaartje
Re: Lange A-armen PGS
Geplaatst: zo 13 mei, 2012 21:04
door minivtec
ja dat dan weer wel, maar voor het crossen wel het beste, maar voor hobby toch wel een beetje teveel van het goede.
Re: Lange A-armen PGS
Geplaatst: zo 13 mei, 2012 21:14
door Jason McCoy
Am star word ook gewoon mee gecrosst hoor
Re: Lange A-armen PGS
Geplaatst: ma 14 mei, 2012 08:18
door Proevoquad
En crossen ze bij PGS ? gewoon als hobby bedoel ik dan want ben geen pro rider

Re: Lange A-armen PGS
Geplaatst: ma 14 mei, 2012 10:35
door Jason McCoy
Dat weet ik niet. Maar ik denk wel dat Am Star ongeveer t zelfdeprijskaartje heeft en daar word gewoon competitie mee gereden dus tja. Let wel, ik heb ze zelf niet dus spreek niet uit ervaring. Maar dat is wat er op test sites staat.
Re: Lange A-armen PGS
Geplaatst: ma 14 mei, 2012 18:48
door yamahakoppel
ik heb american star op mijn 2 quads maar op de 700 heb ik er met de open ball-joints

kruipt vuil en stof in en kunt ze niet smeren buiten af en toe een drupje olie die van mijne warrior zijn de gewone ball-joint geen problemen mee
ze zijn stevig en zien er ook stevig uit rij enkel op de weg maar cross kunnen ze wel aan maar denk de PGS ook
Re: Lange A-armen PGS
Geplaatst: ma 14 mei, 2012 23:53
door Jason McCoy
Je hebt ze ook met gesloten balljoints.
Zit zo stofkapje overheen.
Is speciaal voor de cross. Alleen is dat geen complete set. Dan moet je de remleidingen er nog bij kopen.
400 dollar op ebay
Re: Lange A-armen PGS
Geplaatst: di 15 mei, 2012 09:25
door Proevoquad
Ik weet het niet,wat zouden jullie doen moesten jullie dat voorhebben,opnieuw u standaard armen kopen voor 400euro of voor bredere gaan en iets meer uitgeven ?
Als ik breder neem ga ik denk ik voor PGS.
En Lonestar zijn die goed ?
http://www.lsracing.com/suzuki-z400-aar ... utv-racing" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Lange A-armen PGS
Geplaatst: di 15 mei, 2012 10:06
door Jason McCoy
PGS ken ik niet echt. Lonestar is zowiezo wel redelijk. Maar is al weer 200 dollar duurder. Komen dan ook nog de verbrede remleidingen bij he. Die moet je niet vergeten.
Anders heb je straks mooie brede armen en kom je niet meer tot stolstand, is ook al zowat
Re: Lange A-armen PGS
Geplaatst: di 15 mei, 2012 13:42
door Proevoquad
Dat moet ik dus ook nog kopen ?
Pfff dat wist ik niet