LTZ400 + Douglas 12" velgen + op 2 zijwielen rijden
LTZ400 + Douglas 12" velgen + op 2 zijwielen rijden
Hello,
Tijdje geleden had ik in deze topic een off-topic vraagje over het rijden op 2 wielen met Douglas Red Label velgen en Spearz baanbanden. (( DOUGLAS Velgen 10x12 achteraan + 10x8 vooraan met daarop MAXXIS Spearz Banden 255/40-10 achteraan + 195/50-10 vooraan ))
Ik vroeg me toen af of het nog mogelijk zou zijn om dit stuntje te doen, vermits mijn vorige set crossbanden waren en er dus een heel stuk meer rubber was om schuin op te rijden, en de reacties of het kon of niet, waren dan ook uiteenlopend...
Nu heb ik het uiteindelijk geprobeerd, omdat de vraag me bezig hield, en het werkt perfect!!
De rand van de velg raakt de grond niet (dit was mijn grootste bezorgdheid) en de band loopt ook niet
leeg of van de velg, en de velg trekt ook niet krom. (ter info: 500gr luchtdruk op elke band)
Enige nadeel is dat het rubber op de zijkant van de voor- en achterband snel zal verslijten waardoor de
rand van de velg nog kwetsbaarder wordt. Ik ben dus ook niet van plan dit stuntje veel te doen.
Ben wel heel tevreden dat ik weet dat wanneer ik het eens uit de kast wil halen het perfect mogelijk is.
Hopelijk hebben degene die zich hetzelfde reeds afgevraagd hadden bij overschakeling van cross naar baan banden hier iets aan. Zie onderstaand filmpje die bovenstaande bevestigd.
cheers,
d.
Link
Tijdje geleden had ik in deze topic een off-topic vraagje over het rijden op 2 wielen met Douglas Red Label velgen en Spearz baanbanden. (( DOUGLAS Velgen 10x12 achteraan + 10x8 vooraan met daarop MAXXIS Spearz Banden 255/40-10 achteraan + 195/50-10 vooraan ))
Ik vroeg me toen af of het nog mogelijk zou zijn om dit stuntje te doen, vermits mijn vorige set crossbanden waren en er dus een heel stuk meer rubber was om schuin op te rijden, en de reacties of het kon of niet, waren dan ook uiteenlopend...
Nu heb ik het uiteindelijk geprobeerd, omdat de vraag me bezig hield, en het werkt perfect!!
De rand van de velg raakt de grond niet (dit was mijn grootste bezorgdheid) en de band loopt ook niet
leeg of van de velg, en de velg trekt ook niet krom. (ter info: 500gr luchtdruk op elke band)
Enige nadeel is dat het rubber op de zijkant van de voor- en achterband snel zal verslijten waardoor de
rand van de velg nog kwetsbaarder wordt. Ik ben dus ook niet van plan dit stuntje veel te doen.
Ben wel heel tevreden dat ik weet dat wanneer ik het eens uit de kast wil halen het perfect mogelijk is.
Hopelijk hebben degene die zich hetzelfde reeds afgevraagd hadden bij overschakeling van cross naar baan banden hier iets aan. Zie onderstaand filmpje die bovenstaande bevestigd.
cheers,
d.
Link
Re: LTZ400 + Douglas 12" velgen + op 2 zijwielen rijden
Inhoudelijk interesseert het mij geen zak omdat ik andere velgen heb en helemaal niet handig genoeg ben voor dit soort stunts. Maar wat een gave uitvoering met dat filmpje, echt leuk om naar te kijken! Complimenten!
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: LTZ400 + Douglas 12" velgen + op 2 zijwielen rijden
inderdaad jazzy, maar WAT een GAAF filmpje
zonder geluk komde nerges
tgb target dakar nr. 7
tgb target dakar nr. 7
-
- Quad Master
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: do 06 okt, 2011 19:39
- Locatie: ergens op een boerderij in nederland
Re: LTZ400 + Douglas 12" velgen + op 2 zijwielen rijden
vet , ik wil dat ook kunnen
yamaha raptor 350 : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
Re: LTZ400 + Douglas 12" velgen + op 2 zijwielen rijden
daar zit maar 1 ding op...... oefenen gewoon steeds hander rondjes rijden dan komt het vanzelf dat je een keer probeert rechtuit te rijden
Re: LTZ400 + Douglas 12" velgen + op 2 zijwielen rijden
Ja klopt, deze truc is op zich helemaal niet moeilijk aan te leren, het is eerder een mentale kwestie:
het overwinnen van het idee dat je gaat omkantelen is het moeilijkste om uit je hoofd te krijgen!
Je draait op een parking gewoon steeds kleine rondjes, en af en toe geef je wat gas bij zodat je voelt
dat je quad langzaam begint te kantelen. Je zult wel snel merken dat je geleidelijk hoger / schuiner kan gaan,
en dan komt het moeilijkste: je krijgt het idee dat je zal omkantelen! Echter; je moet er vanuit gaan dat
je quad op zijn zijkant een sterk balanspunt heeft, en eenmaal je dat punt kan vinden (het ligt net op de grens
waar je denkt dat je zal omkantelen) dan zit je quad als gebeiteld vast en blijft hij schuin op dat punt hangen.
Kortom; je moet jezelf dus verplichten om net dat ietsje verder te gaan, en dan voel je opeens dat je op
dat balanspunt zit (waar je dacht dat je ging kantelen) en je hier eigenlijk nog een redelijk brede en ruime zone hebt waar de quad precies vast in zit en niet snel zal omkantelen. De quad weegt op dat punt en in die zone ook bijna niks, het is net alsof hij in de lucht zweeft / hangt. Het kost niks van kracht, enkel beetje techniek, geduld en lef.
cheers,
d.
het overwinnen van het idee dat je gaat omkantelen is het moeilijkste om uit je hoofd te krijgen!
Je draait op een parking gewoon steeds kleine rondjes, en af en toe geef je wat gas bij zodat je voelt
dat je quad langzaam begint te kantelen. Je zult wel snel merken dat je geleidelijk hoger / schuiner kan gaan,
en dan komt het moeilijkste: je krijgt het idee dat je zal omkantelen! Echter; je moet er vanuit gaan dat
je quad op zijn zijkant een sterk balanspunt heeft, en eenmaal je dat punt kan vinden (het ligt net op de grens
waar je denkt dat je zal omkantelen) dan zit je quad als gebeiteld vast en blijft hij schuin op dat punt hangen.
Kortom; je moet jezelf dus verplichten om net dat ietsje verder te gaan, en dan voel je opeens dat je op
dat balanspunt zit (waar je dacht dat je ging kantelen) en je hier eigenlijk nog een redelijk brede en ruime zone hebt waar de quad precies vast in zit en niet snel zal omkantelen. De quad weegt op dat punt en in die zone ook bijna niks, het is net alsof hij in de lucht zweeft / hangt. Het kost niks van kracht, enkel beetje techniek, geduld en lef.
cheers,
d.
Re: LTZ400 + Douglas 12" velgen + op 2 zijwielen rijden
Is inderdaad zo...dat was mijn probleem toen ik met men eerste quad reed. Zo een mottig gevoel als die op 2 wielen ging in de draai Voelt heel raar aan int begin
Mooi filmke trouwens
Mooi filmke trouwens
Re: LTZ400 + Douglas 12" velgen + op 2 zijwielen rijden
op de zijwielen vind ik niks aan, maar een wheelie lukt me voor geen meter.
Wat vinden jullie het moeilijkst?
Wat vinden jullie het moeilijkst?
LTZ 400
!!!MIAMI HEAT => STRAIGHT TO THE CHAMPIONSHIP!!!
!!!MIAMI HEAT => STRAIGHT TO THE CHAMPIONSHIP!!!
Re: LTZ400 + Douglas 12" velgen + op 2 zijwielen rijden
Beheerst en lang op je achterwielen rijden is volgens mijn ervaring veel moeilijker
aan te leren dan beheerst en lang op je zijwielen rijden...
Beiden zijn wel even cool als ze mooi uitgevoerd worden.
aan te leren dan beheerst en lang op je zijwielen rijden...
Beiden zijn wel even cool als ze mooi uitgevoerd worden.
Re: LTZ400 + Douglas 12" velgen + op 2 zijwielen rijden
op je achterwielen rijden is moeilijker om hem op het punt te houden want op je zijwielen is het punt veel groter
Re: LTZ400 + Douglas 12" velgen + op 2 zijwielen rijden
Ik vind alleen een powerwheely vet, als hij voor omhoog komt door de acceleratie en zonder aan het stuur te trekken en gewoon gas erop houden, of als je uit de bocht komt en gas geeft en hij komt omhoog
HONDA the dream of power
-
- Quadracer
- Berichten: 1431
- Lid geworden op: za 09 apr, 2011 20:37
- Locatie: Zeeland met de zon aan de zee kant
- Contacteer:
Re: LTZ400 + Douglas 12" velgen + op 2 zijwielen rijden
http://www.quadforumbenelux.com/garage_vehicle.php?mode=view_own_vehicle&CID=1309
-
- Quadrider
- Berichten: 439
- Lid geworden op: za 18 feb, 2012 13:46
Re: LTZ400 + Douglas 12" velgen + op 2 zijwielen rijden
met een stekere quad
(800-1000 cc ) canam bijvoorbeeld op 2 wielen rijden (schuin) en dan rechtdoor en dan volop gas Das rijd hij eventjes op 1 wiel
(800-1000 cc ) canam bijvoorbeeld op 2 wielen rijden (schuin) en dan rechtdoor en dan volop gas Das rijd hij eventjes op 1 wiel
"Minis are for girls"
- Robby Gordon.
- Robby Gordon.
Re: LTZ400 + Douglas 12" velgen + op 2 zijwielen rijden
Kan je met een gewone quad ook hoor
Yamaha YFZ480Build in progress
Re: LTZ400 + Douglas 12" velgen + op 2 zijwielen rijden
Klopt, wou ik net ook zeggen, lukt perfect met mijn gewone Z400!-Laurens- schreef:Kan je met een gewone quad ook hoor