Pagina 1 van 1

Blaster compressie meten

Geplaatst: ma 04 jun, 2012 18:37
door Tooneiges
Vandaag even mijn compressie eens gemeten gezien de eerste zuiger er in zit en hij een verlate 2006 versie lijkt e de jaren wel erg vertreken

Nu meet hij 900 kpa dus 128. Psi met een warme motor en gas geheel open
Ik heb de kickstarter doorgetrapt tot hij niet verder meer gaat

Bij een kouden motor iets meer compressie gemeten 925kpa

Nu is mijn vraag gewoon laten zitten deze zuiger of gezien de uren alsnog preventief vervangen
Ik heb de cilinder nog nooit gelicht om te kijken hoe het eruit ziet , simpelweg omdat ik daar geen reden voor heb gezien hij loopt immers erg mooi en start bij de eerste kick dus ja

Wat zouden jullie doen , als er een nieuwe zuiger in komt word het een wiseco pro lite , daar lees ik erggoede dingen over

Re: Blaster compressie meten

Geplaatst: ma 04 jun, 2012 20:25
door Tooneiges
Niemand ?

Re: Blaster compressie meten

Geplaatst: ma 04 jun, 2012 20:26
door erikalbring
blaster rijders kijken ook niet constant op het forum

Re: Blaster compressie meten

Geplaatst: ma 04 jun, 2012 20:44
door blaster85
Ik heb heb bij mijn blaster nog nooit gemeten sins me 240 maar ik zou een nieuwe doen al heeft die veel uren of als die moeilijk gaat starten door te weinig compressie
Maar als die start bij eerte kick dan is die nog wel goed denk ik ( 1ste kick met koude motor?)

Re: Blaster compressie meten

Geplaatst: ma 04 jun, 2012 22:20
door Dironic
erikalbring schreef:blaster rijders kijken ook niet constant op het forum
Uitgezonderd blaster85 en ik :D

Re: Blaster compressie meten

Geplaatst: di 05 jun, 2012 10:52
door Jazzy
erikalbring schreef:blaster rijders kijken ook niet constant op het forum
En Raptor rijders dan? :)

Zelf zou ik niet schromen om de zuiger preventief te vervangen. Als hij slechter wordt dan merk je dat misschien niet gelijk bij het aantrappen maar de kans is wel dat er rommel gaat lekken langs de zuiger heen. Weet niet precies wat het gevolg is bij een 2-takt, maar bij een 4-takt krijg je dan bezine in je olie.

Re: Blaster compressie meten

Geplaatst: di 05 jun, 2012 11:38
door JdmhatchR
een 4takt gebruikt steeds dezelfde olie, een 2takt heeft een mengsmering en "verbruikt" zijn olie.
Als de zuiger versleten is, kan er bv een stuk afbreken en terecht komen in de carter, met alle gevolgen vandien.
128 PSI is vrij normaal volgens mij (wacht hier toch de mening af van de experts :D )

Als de zuiger van +-2006 nog nooit vervangen is, zou ik dit ZOWIEZO doen (door eventueel overmaat zuiger) + de cilinder eventueel laten boren en/of honen.

Re: Blaster compressie meten

Geplaatst: di 05 jun, 2012 20:07
door JohnBeton
128psi is idd nog vrij goed, ik dacht dat een blaster standaard +/- 140psi compressie heeft als hij van de fabriek komt.

Re: Blaster compressie meten

Geplaatst: di 05 jun, 2012 20:47
door Tooneiges
Gezien de minimale druk volgens blaster manual 120 psi is geeft dit geen alarmbel bij mij vooralsnog , maar de leeftijd speelt mij meer parte . Wel is het een nieuwstaat blaster ,maar je weet maar nooit

On topic wie weet raad?

Re: Blaster compressie meten

Geplaatst: di 05 jun, 2012 21:16
door JdmhatchR
Ik denk dat er wel raad gegeven is? :?
Voor 100 euro zijt ge zeker dat ge geen stukken rijd, kunt ge toch nie voor gekloot zijn eh? :)

Re: Blaster compressie meten

Geplaatst: di 05 jun, 2012 21:29
door blaster85
Doe waar je je eigen het beste bij voelt...
Hij kan nog even mee maar je kan hem beter vroeg vervangen dan (te)laat