Pagina 1 van 2

Schade LTZ k8 vragen keuring

Geplaatst: zo 17 jun, 2012 11:52
door Gerben87
Hoi luitjes,

Ik zit nog met wat vragen in het hoofd wat betreft mijn zojuist gekochte LTZ k8 met voorschade.
Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd de zoekfunctie te gebruiken, en er zijn hierdoor ook wat dingen duidelijker geworden.
Alleen kan ik een paar vragen niet vinden:

Mijn eerste vraag is moet ik met mijn schade Suzuki naar de RDW voor Nederlands kenteken en bpm?
Ik heb hier alles liggen, de luxemburgse kenteken, een technische verklaring, en factuur van de handelaar waar
ik de quad heb gekocht. Ik heb begrepen dat ze omdat hij al een EU kenteken heeft, dat ze alleen maar naar
de motornummer en chassisnummer kijken. Maar op internet las ik dat hij afgekeurt kan worden vanwege het feit
dat het Frame aan de voorkant lichtjes gebogen is. Dan krijg je kans op een WOK (wachten op keuring) en je begrijpt
dat ik hier niet op zit te wachten.
Kortom: moet ik mijn quad MET of ZONDER schade door de RDW laten bekijken en bpm betalen?
Ik moet er nog wel even bijzeggen dat 1 spiegel ook kapot is, en de koplampen kapot zijn, velgen krom etc..


Mijn tweede vraag is: kan ik de quad beter met schade laten taxeren voor een eerlijke bpm bedrag?
Of word er zowieso niet gekeken naar de schade en gewoon de netto catalogusprijs berekent?

Ik hoop dat julie me verder kunnen helpen :)

Alvast bedankt!

Mvg,
Gerben

Re: Schade LTZ k8 vragen keuring

Geplaatst: zo 17 jun, 2012 17:45
door sjmallie94
Persoonlijk voor onzekerheid en discussie's ter verkomen zorgen dat je quad inorden is als je naar de RDW gaat, zo voorkom je dat ze lastig gaan doen of anderen dergelijke dingen, maar in jouw geval zullen ze zeker zeggen dat het niet inorden is omdat je lamp kapot is en je velgen krom. Dit heeft er mee te maken dat de quad niet rijbaar is en gaan afvragen hoezo jij eerst de quad gaat invoeren en dan gaat repareeren.

2 je betaalt de bpm op de nieuwwaarde van de quad wat die in 2008 koste. je moet ook papier invullen waar je moet opschrijven wat de nieuwwaarde toen was, dus even de dealer bellen en vragen wat dat was. Ze controleren dat zelf ook na , als dat niet overeen komt dan vragen ze aan je hoe jij aan dat bedrag komt.

Re: Schade LTZ k8 vragen keuring

Geplaatst: ma 18 jun, 2012 14:50
door doofy21
hoi , ik heb vaker een quad ingevoerd . het is echt verschillend waar de keurmeester op let . ik heb zelfs een keer gehad dat er verplicht spiegel, knipperlicht, toeter, parkeerrem etc... op moest zitten andere keren was het alleen blok nr + frame nr

bij suzuki ltz van voor 2006 staat het frame nr op de linkerkant van het frame op een opgelast plaatje in nl is het verplicht deze op het frame te hebben. kosten omslaan 90 euro . bij model 2008 staat het wel al goed. kosten voor invoeren zijn 400 +- bpm en 100.25 euro voor rdw keuring. wel is het in nl een vereiste dat quad max 15kw heeft en dat het een l6 of l7 voertuig moet zijn landbouw voertuigen kunnen niet zomaar worden ingevoerd.


netto catalogus waarde ltz 08 is dacht ik 6865 euro excl btw excl bpm

in elk geval voor de valenti edition.


je krijgt geen bpm korting dacht ik op schade quad maar correct me if i'm wrong.


veel plezier met de quad

Geplaatst: ma 18 jun, 2012 14:55
door Gerben87
hoi Sjmallie94,

Ik heb vanmorgen de RDW gebeld, en hun zeggen dat ik de quad moet laten taxeren, en bpm betalen, en vervolgens
laten keuren met schade, hij word dan afgekeurd, en vervolgens repareren en laten keuren. Beetje omslachtig allemaal.
ik mag dan ook nog 2 keer een keuring betalen. :?

Ook heb ik vanmorgen even naar een quadshop in Barneveld gebeld, en die zeggen mij dat ik de quad eerst moet herstellen
en dan pas moet laten keuren voor Nederlands kenteken en bpm betalen. bpm met of zonder schade maakt weinig verschil.
en ik betaal dan ook 1 keer een keuring.

kan iemand bevestigen of de catalogus prijs van een Suzuki LTZ valenti uit 2008 €9190,- is incl btw en bpm??

Heeft iemand ervaring met het richten van een quadframe??
ik heb gebeld naar bedrijven maar je schrikt je dood wat ze daar voor vragen :x

Kan ik net zo goed een nieuw frame bestellen...

Gr
Gerben

Re: Schade LTZ k8 vragen keuring

Geplaatst: ma 18 jun, 2012 15:01
door doofy21
je moet prijs vragen netto zonder bpm en zonder btw

Re: Schade LTZ k8 vragen keuring

Geplaatst: ma 18 jun, 2012 15:12
door Gerben87
doofy21 schreef:je moet prijs vragen netto zonder bpm en zonder btw

je hebt een pb van mij ontvangen :)

Re: Schade LTZ k8 vragen keuring

Geplaatst: ma 18 jun, 2012 15:38
door Jazzy
Ik wil niet irritant doen ofzo, maar wat de kosten van reparatie en invoer zijn zoek je toch eerst uit? Zometeen kom je er achter dat je koopje helemaal geen koopje blijkt te zijn. Schadequad + prijs nieuwe onderdelen + montage/uren + BPM + keuringskosten = prijs. Dat zou dus aanzienlijk goedkoper moeten zijn dan een vergelijkbare die ej zo kunt kopen.

Re: Schade LTZ k8 vragen keuring

Geplaatst: ma 18 jun, 2012 16:14
door Gerben87
Hoi jazzy, nee hoor je bent niet irritant :mrgreen:

Als ik kijk voor hoeveel ik de quad heb gekocht, en 2dhands onderdelen gebruik, en alle uren zijn hobby uren want ik ben zelf automonteur, weet ik zeker dat ik goedkoper uit ben dan dezelfde quad te kopen zonder schade.
Dan had ik echt geen 6500 euro uit gegeven voor een quad met Nederlands kenteken, dan had ik nooit zoon mooie quad gehad
als wat ik nu in de schuur heb staan. Ik zal er ook alles aan doen om de kosten zo laag mogelijk te houden.
Ik hoop dat ik voor 4500,- klaar ben.
Ik heb nog geen Suzuki ltz 400 valenti uit 2008 gevonden voor deze prijs en 132 km erop, jij wel??

gr
Gerben

Re: Schade LTZ k8 vragen keuring

Geplaatst: ma 18 jun, 2012 16:21
door Jazzy
Nou ja, omdat je verbaasd was over de reparatiekosten dacht ik dat je dat niet van tevoren uitgezocht had. Vandaar. :)

Re: Schade LTZ k8 vragen keuring

Geplaatst: ma 18 jun, 2012 16:26
door Gerben87
Jazzy schreef:Nou ja, omdat je verbaasd was over de reparatiekosten dacht ik dat je dat niet van tevoren uitgezocht had. Vandaar. :)

Ja ik snap het, verassingen kunnen natuurlijk altijd komen, het richten van het frame gaat 1 van de spannende dingen worden.
Daarvan ben ik niet zeker wat het gaat kosten.
Maarja, dat houd de spanning erin :mrgreen:

Re: Schade LTZ k8 vragen keuring

Geplaatst: ma 18 jun, 2012 16:42
door doofy21
wat zijn de kosten dan van het richten van een frame ?

groetjes nick

Re: Schade LTZ k8 vragen keuring

Geplaatst: ma 18 jun, 2012 16:45
door Jazzy
Hou ons in ieder geval op de hoogte, want het richten van een frame hoor je niet zo vaak. Ik denk ook wel dat je met een ander frame het beste/snelste/goedkooptste uit bent. Dan zou twee keer langs de RDW misschien wel nuttig zijn omdat je anders met niet kloppende framenummers zit.

Re: Schade LTZ k8 vragen keuring

Geplaatst: ma 18 jun, 2012 16:47
door doofy21
ik heb eventueel nog frame liggen met papieren wel uit 04

mvg nick

Re: Schade LTZ k8 vragen keuring

Geplaatst: ma 18 jun, 2012 18:01
door Gerben87
doofy21 schreef:wat zijn de kosten dan van het richten van een frame ?

groetjes nick
Ik weet het niet precies, in eerste instantie kreeg ik te horen dat het rond de €750,- zou kosten, alleen die jongen had mij
verkeerd begrepen, hij dacht dat het hele frame geknikt was, maar dat is niet zo. Hij is lichtjes aan 1 kant precies
achter de draagarmen (bekende plek bij ltz400) geknikt.
Ik ga nu eerst de gehele voorkant strippen van de quad, en dan naar Lunteren om hem daar te laten bekijken, en dan kan hij wel beoordelen wat het gaat kosten.
Jazzy schreef:Hou ons in ieder geval op de hoogte, want het richten van een frame hoor je niet zo vaak. Ik denk ook wel dat je met een ander frame het beste/snelste/goedkooptste uit bent. Dan zou twee keer langs de RDW misschien wel nuttig zijn omdat je anders met niet kloppende framenummers zit.
Ik zal het laten weten wat de kosten zijn, frames van motoren worden heel veel gericht, ik hoop iedergeval echt dat ik dit frame kan houden. Ook omdat hierin het chassisnummer enz, op zit wat ook op het kentekenbewijs staat.
De kans is groot dat ik de lasbevestigingen extra verstevig doormiddel van een extra las, (of beter laat doen)
en dan de juiste kleurcode vinden van het frame, en zelf spuiten.
Uiteraard blijft die knikpunt een zwak punt, en zou vervangen van het frame het beste wezen, maar ook het duurste...
wel wil ik met een veilig gevoel de weg op als alles klaar is :mrgreen:
doofy21 schreef:ik heb eventueel nog frame liggen met papieren wel uit 04

mvg nick
Ik hoop eerst zoals ik hierboven heb beschreven het frame recht te krijgen, mocht het niet lukken dan laat ik het wel weten :bier:


Mvg
GErben

Re: Schade LTZ k8 vragen keuring

Geplaatst: di 19 jun, 2012 13:35
door Gerben87
Zo ziet ie eruit:

Afbeelding


Lekker aan de gang met demonteren:

Afbeelding


En toen was hij kaal, en kun je zien hoe het eraan toe is:

Afbeelding

close up van de 2 knikpunten:

Afbeelding



Gr
Gerben