blok yamaha 350 total loss
Geplaatst: wo 11 jul, 2012 17:49
hallo,
ik zit met een vraag en een probleem...
een maat van me heeft een yamaha raptor 350 uit 2006
vorig jaar alles laten vervangen wat slecht is, ook motorisch, volgens de dealer was er niks aan de hand,distributieketting gecheckt,zuiger... enz enz..ze hebben wel de kleppen gesteld.
Hij rijdt alleen als het mooi weer is in het weekend, dus dat is niet zo veel,
Nu zijn we 3 weken geleden terug naar de dealer geweest omdat hij een apart geluid hoorde,bij de kleppen,dus de quad daar achtergelaten...toen na een paar dagen belde de dealer dat de quad klaar was.hij had de distributieriem gespannen want die stond slap, dat was de reden van het rare geluid volgens hun...hij zn quad gestart, geen raar geluid meer, dus de dealer zei dat hij goed was, maar na 5 minuten weer dat rare geluid, dus weer terug .
Ze gingen kijken wat het was, nu ( zo`n 1,5 week later) belde ze hem op dat waarschijnlijk de distributieriem spanner afgebroken is en in het blok gevallen, dus is het blok dus total loss en dat het waarschijnlijk een 17 a 1800 euro gaat kosten om hem te repareren...
wat vinden jullie, ik zelf vind het dat de kosten bij de dealer verhaald moeten worden, dit omdat hij heeft gezegt dat het goed was nu, en dat ze het probleem verholpen hebben, wat dus niet waar is en en nu een beschadigd blok tot gevolg heeft.
Graag jullie mening hierover...
ik zit met een vraag en een probleem...
een maat van me heeft een yamaha raptor 350 uit 2006
vorig jaar alles laten vervangen wat slecht is, ook motorisch, volgens de dealer was er niks aan de hand,distributieketting gecheckt,zuiger... enz enz..ze hebben wel de kleppen gesteld.
Hij rijdt alleen als het mooi weer is in het weekend, dus dat is niet zo veel,
Nu zijn we 3 weken geleden terug naar de dealer geweest omdat hij een apart geluid hoorde,bij de kleppen,dus de quad daar achtergelaten...toen na een paar dagen belde de dealer dat de quad klaar was.hij had de distributieriem gespannen want die stond slap, dat was de reden van het rare geluid volgens hun...hij zn quad gestart, geen raar geluid meer, dus de dealer zei dat hij goed was, maar na 5 minuten weer dat rare geluid, dus weer terug .
Ze gingen kijken wat het was, nu ( zo`n 1,5 week later) belde ze hem op dat waarschijnlijk de distributieriem spanner afgebroken is en in het blok gevallen, dus is het blok dus total loss en dat het waarschijnlijk een 17 a 1800 euro gaat kosten om hem te repareren...
wat vinden jullie, ik zelf vind het dat de kosten bij de dealer verhaald moeten worden, dit omdat hij heeft gezegt dat het goed was nu, en dat ze het probleem verholpen hebben, wat dus niet waar is en en nu een beschadigd blok tot gevolg heeft.
Graag jullie mening hierover...