Pagina 1 van 2
Knikplek plastic kappen
Geplaatst: do 02 aug, 2012 22:28
door BBO
Hallo mede quad rijders!
Gister heb ik mij een blauwe Yamaha 700 aangeschaft.
De machine is uit 2006, absoluut in topconditie. 2600 km op de teller.
Uitstekend onderhouden en met zorg behandeld.
Ik ben zeer tevreden over de quad, enkel ik stoor mij aan een klein wit knikpunt in de achterkap. Omdat de quad geen enkel ander gebruikersspoor vertoont, stoor ik mij wel wat aan die witte plek.
Heeft iemand tips of trucs om deze knikpunten minder zichtbaarder te maken?? Sticker er over vind ik geen optie.
Groeten Bas
Re: Knikplek plastic kappen
Geplaatst: vr 03 aug, 2012 06:29
door yamahakoppel
ik heb al gehoort gehad dat je de plastiek moet moet opwarmen goed warm en dan zou die witte plooi wat moeten weg trekken volledig weg zal niet gaan maar verbeteren wel
zelf nooit gedaan maar is door meerdere mensen verteld
hier een topic waar ze het er even over hebben
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 20&t=29822" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Knikplek plastic kappen
Geplaatst: vr 03 aug, 2012 07:33
door lexjeweetwel
voorzichting met een verstripper de omgeving verwarmen en hij zal grotendeels verdwijnen. ik spreek uit ervaring.
grtn Lex
Re: Knikplek plastic kappen
Geplaatst: vr 03 aug, 2012 07:44
door Jazzy
Als je het te heet maakt wordt de kunstof dof. Ook ik spreek uit ervaring.
Re: Knikplek plastic kappen
Geplaatst: vr 03 aug, 2012 08:12
door BBO
Ok bedankt voor de reacties allemaal.
Ik twijfel nog een beetje of ik hieraan moet beginnen omdat de knikplekken best minimaal zijn. Ik moet geen doffe plekken oid krijgen. Misschien eens heel voorzichtig met een haarföhn proberen.. En zou het ook zin hebben om het vanaf de onderkant te proberen?
Gr. Bas
Re: Knikplek plastic kappen
Geplaatst: vr 03 aug, 2012 08:44
door JdmhatchR
met een föhn krijgt ge het niet weg, moet met verfstripper.
kijk hier eens naar:
http://www.youtube.com/watch?v=F1uPoYEAFgA" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Knikplek plastic kappen
Geplaatst: vr 03 aug, 2012 11:48
door Jason McCoy
haarfohn gaat ook wel een beetje. Even die eindkap eraf trekken en dan m strak op t plastic houden. Gaat prima
Re: Knikplek plastic kappen
Geplaatst: vr 03 aug, 2012 12:19
door BBO
Zo net eerst even met een haarföhn aan de slag geweest. Hielp idd iets. Daarna met een heteluchtpistool op de zwakste stand en t ging prima! Je ziet er amper nog wat van. Enkel als je het weet. Ik laat het hierbij, straks ontstaat er nog een doffe plek.
Dank voor de hulp! Gr.
Re: Knikplek plastic kappen
Geplaatst: vr 03 aug, 2012 21:14
door sjmallie94
Jazzy schreef:Als je het te heet maakt wordt de kunstof dof. Ook ik spreek uit ervaring.
Licht misschien aan kunstof yamaha heeft niet zelfde als suzuki maar als ik toch met de vlam er langs ga lijkt net als of er vernis op zit.
je moet natuurlijk niet op 1 plaats en te kort er op houden dan word die bruin.
Re: Knikplek plastic kappen
Geplaatst: za 04 aug, 2012 08:49
door BBO
Worden die Yamaha kappen dan niet dof als je m wat langer verhit?
Re: Knikplek plastic kappen
Geplaatst: za 04 aug, 2012 10:36
door erikalbring
als je m te lang verhit wel, TE is noot goed
Re: Knikplek plastic kappen
Geplaatst: za 04 aug, 2012 13:18
door xScorxPiusx
Zoveel verschil zal er toch niet wezen tussen alle quads? Behalve dat chinese, das gewoon netzo buigbaar als papier
Re: Knikplek plastic kappen
Geplaatst: za 04 aug, 2012 13:58
door Jason McCoy
zucht...... het plastic van een chinees, neem bashan als voorbeeld. is harder dan van een a-merk. Hierdoor zal het eerder bartsen ook.
Zit wel degelijk verschil tussen de soorten plastic. Yamaha heeft heel ander plastic als bijvoorbeeld KTM
Re: Knikplek plastic kappen
Geplaatst: za 04 aug, 2012 15:05
door sjmallie94
Idd buurjonge heeft een yfz die kappen zijn harder als die van mijn ltz , daarom werkt het polijsten op die kappen ook beter dan op het zachten van ltz want als je daar op gaat polijsten dan gaat de kunstof snel rollen
Re: Knikplek plastic kappen
Geplaatst: za 04 aug, 2012 20:04
door xScorxPiusx
Jason McCoy schreef:zucht...... het plastic van een chinees, neem bashan als voorbeeld. is harder dan van een a-merk. Hierdoor zal het eerder bartsen ook.
Zit wel degelijk verschil tussen de soorten plastic. Yamaha heeft heel ander plastic als bijvoorbeeld KTM
Ik wil geen discussie aan gaan maar; ik heb het over kinder quadjes.. anders kan je ook zeggen: toyota prius is kut want dat word voor een deel in china gemaakt (ik neem prius als voorbeeld.. maar het is en blijft een kut auto)