Pagina 1 van 2

Topsnelheid Raptor 660/Jetten bij originele uitlaat?

Geplaatst: ma 27 aug, 2012 19:41
door Jeroen1991
Jason McCoy schreef:Een 350 topt wel tegen de 120 volgens mij hoor.
Vind 120 voor een 660 wel sloom eigenlijk.
Je hebt in mijn ogen ook een heel apparte tandwielverhouding.

Voor 1 tand groter betekent dat je in theorie een achtertandwiel hebt die 3 tanden kleiner is.
Dus jou tandwiel verhouding is nagenoeg een zinloze verhouding.

Wat voor topsnelheid zou een Raptor 660R van 2002 moeten halen normaal dan?
Ik haal nu 110 aan 'redelijke toeren', 125 als ik er echt alles uit haal.
Ik heb een tandwielverhouding van 16-40 nu.
Vooraan kan ik dus niet meer groter, en achteraan kan ik ook niet kleiner omdat de ketting dan op de hub komt te liggen. Dan zou ik er nu toch alles uit moeten halen of wat doe ik verkeerd? :p

EDIT:
Afgezien van het voorgaande, ik ga in de toekomst, als de euro terug wat hoger staat ten opzichte van de dollar, en ik wat meer liquiditeiten heb, een volledige FMF uitlaatlijn kopen.
De bedoeling is van hem dan te jetten en de deksel van de luchtfilterbox te halen.
Maar kan je bijvoorbeeld ook (in afwachting van..) een originele quad jetten om meer power te hebben? Met nog originele uitlaat? Of misschien wel al met open luchtfilterbox? Of haalt dit niks uit? (Mijn originele uitlaat is wel 'leeg', geen dempers ofzo erin.)
Met wat? Een FMF jetkit of ... ? Zodat ik geen 3 jetkits moet kopen?

PS: ik heb vanmorgen nog 131.6 top eruit gehaald in de slipstream.. Is misschien nog meer uit te halen als een auto wil meedoen.. :p
En jah, tijdens de herexamens wil een mens al eens afdwalen om over zoiets na te denken he.. :oops:

Re: Topsnelheid Raptor 660

Geplaatst: ma 27 aug, 2012 19:46
door Jason McCoy
Volgens mij kun je achter tot 38 gaan. wil je kleiner dan moet je de hub iets afvlakken.

een standaard rappie doet 120-125 op gps
een rappie 350 standaard 100-110.

Ofwel met een beetje aanpassing doet een 350 120 en een 660 130

Re: Topsnelheid Raptor 660

Geplaatst: ma 27 aug, 2012 19:50
door Jeroen1991
Toch zeker niet bij 1 van 2002, 38 onmogelijk, al geprobeerd, en als ik em zou afvlakken voor die 38 moet ik tot men bouten gaan...
En dan vraag ik me toch af wat er scheelt... mss men km-teller die minder functioneert bij hogere snelheden, haha :D

Re: Topsnelheid Raptor 660

Geplaatst: ma 27 aug, 2012 19:52
door Jason McCoy
Klopt ik ben in de war met een 700. Een 660 kan minimaal 39 op.

Met jou verhouding zou i tegen de 130 moeten lopen.

Re: Topsnelheid Raptor 660

Geplaatst: ma 27 aug, 2012 20:07
door yamahakoppel
volgens mij moet daar een 38 op gaan op een 660 :?

Re: Topsnelheid Raptor 660

Geplaatst: ma 27 aug, 2012 20:11
door Jason McCoy
Jah maar dan moet je wel iets van de hup afhalen. Had op mijn 660 destijds ook een 38 zitten.

Re: Topsnelheid Raptor 660

Geplaatst: ma 27 aug, 2012 20:37
door Jeroen1991
het schijnt zo, maar bij mij moet er dan echt wel veel vanaf...
Ik zal in september hem er nog eens afhalen en dan een foto maken ofzo :p

Re: Topsnelheid Raptor 660/Jetten bij originele uitlaat?

Geplaatst: di 28 aug, 2012 21:05
door Jeroen1991
Afgezien van het voorgaande, ik ga in de toekomst, als de euro terug wat hoger staat ten opzichte van de dollar, en ik wat meer liquiditeiten heb, een volledige FMF uitlaatlijn kopen.
De bedoeling is van hem dan te jetten en de deksel van de luchtfilterbox te halen.
Maar kan je bijvoorbeeld ook (in afwachting van..) een originele quad jetten om meer power te hebben? Met nog originele uitlaat? Of misschien wel al met open luchtfilterbox? Of haalt dit niks uit? (Mijn originele uitlaat is wel 'leeg', geen dempers ofzo erin.)
Met wat? Een FMF jetkit of ... ? Zodat ik geen 3 jetkits moet kopen?

PS: ik heb vanmorgen nog 131.6 top eruit gehaald in de slipstream.. Is misschien nog meer uit te halen als een auto wil meedoen..
En jah, tijdens de herexamens wil een mens al eens afdwalen om over zoiets na te denken he..

Re: Topsnelheid Raptor 660/Jetten bij originele uitlaat?

Geplaatst: wo 29 aug, 2012 13:43
door Jeroen1991
Iemand? :( haha

Re: Topsnelheid Raptor 660/Jetten bij originele uitlaat?

Geplaatst: wo 29 aug, 2012 19:51
door erikalbring
denk dat je beter kan wachten op de FMF uitlaat, dat gaat beter werken,

Re: Topsnelheid Raptor 660/Jetten bij originele uitlaat?

Geplaatst: wo 29 aug, 2012 20:01
door Jeroen1991
okiedokie! :D

Re: Topsnelheid Raptor 660/Jetten bij originele uitlaat?

Geplaatst: wo 29 aug, 2012 21:21
door boelie
Complete fmf plus tovami naalden en stuggere veren van de gasnaalden
130 met een 16/38 verhouding de rest is allemaal standaard

Re: Topsnelheid Raptor 660/Jetten bij originele uitlaat?

Geplaatst: wo 29 aug, 2012 21:22
door boelie
Dekseltje er wel oplaatn
Heeft geen pk winst!!!

Re: Topsnelheid Raptor 660/Jetten bij originele uitlaat?

Geplaatst: do 30 aug, 2012 07:53
door Jeroen1991
Tovami weet ik nergens in de buurt of op internet te kopen? Is dat beter dan FMF/Dynojet naalden etc. dan?
En met gesloten luchtfilter heeft hij toch minder luchttoevoer?
Sommigen zeggen van gewoon open luchtfilter met twin air ipv gesloten met K&N omdat K&N dan weer net teveel doorlaat?

Re: Topsnelheid Raptor 660/Jetten bij originele uitlaat?

Geplaatst: do 30 aug, 2012 07:59
door JdmhatchR
K&N sta ik ook niet achter, laat veel vuil door.
Ik heb deze op men banshee gehad maar ben overgestapt naar mousse filters.
In de inlaat zag ge altijd stof liggen, en ik rij altijd verhard...
Die van MGC racing in Maaseik hadden mij de K&N ook altijd AFgeraden.