Pagina 1 van 3

Mijn CPI'tje met KawaGPZblok

Geplaatst: vr 14 dec, 2012 21:13
door iaccaloco
Heeft iemand deze ooit nog gezien?
Afbeelding

Hier was hij nog in mijn bezit, en middenin de verbouwing van Honda CB250blok naar de Kawa500-twin.

De eigenaar na mij heeft 'm in special paint laten spuiten met The Joker enz.

Verder 16 inch 5 spaaks Antera autovelgen, D&D Dubbele carbondempers links & rechts, Kawa GPZ500 blok.

Het schijnt dat hij naar Limburg(NL) is gegaan.....

Ik vraag me eigenlijk af hoe 't met 'm is!

Alvast dank! ;)

Re: Mijn CPI'tje met KawaGPZblok

Geplaatst: za 15 dec, 2012 14:35
door eleventwentyseven
He Japie

Moet je even op chinaquad.nl kijken daar zit de nieuwe eigenaar limbostrongman, met The dark knight

Grtz Jimmy

Re: Mijn CPI'tje met KawaGPZblok

Geplaatst: za 15 dec, 2012 23:43
door iaccaloco
Okee Jim!

Thnx, ik heb 'm gevonden met een filmpie van 'm op Youtube!

Ben nu met 'm aan 't mailen...!

Grtz,
jP!

Re: Mijn CPI'tje met KawaGPZblok

Geplaatst: zo 16 dec, 2012 12:46
door Jazzy

Re: Mijn CPI'tje met KawaGPZblok

Geplaatst: zo 16 dec, 2012 14:13
door nelistgb
die power heeft ie ook wel nodig :D

Re: Mijn CPI'tje met KawaGPZblok

Geplaatst: zo 16 dec, 2012 14:43
door iaccaloco
Hahah..... Ikzelf had 't nietnodig maar wilde 't gewoon! :P

Re: Mijn CPI'tje met KawaGPZblok

Geplaatst: zo 16 dec, 2012 17:17
door sjmallie94
Als goed zie is dat bij roda stadion in kerkrade. :wink:
Teminste als kijk ong op helft van filmpje dan zie ik het bord van de dehcatlon daar staan, en de bordjes van de parkeer tereinen komen me bekend voor.

Re: Mijn CPI'tje met KawaGPZblok

Geplaatst: zo 16 dec, 2012 17:47
door TheQuadBoy
Autobanden onder een quad lijkt me wel ideaal als je alleen asfalt rijdt! Autobanden gaan 60.000km mee ofzo, en quadbanden maar 10 a 15.000km toch? Ben trouwens wel benieuwd hoe jij aan die geschikte velgen bent gekomen, want ik neem aan dat de tapeinden voor je wielmoeren dichter bij elkaar zitten dan bij een auto?

Groetjes

Re: Mijn CPI'tje met KawaGPZblok

Geplaatst: zo 16 dec, 2012 18:05
door iaccaloco
Geloof me, je wilt echt niet wéten hoe stevig en stabiel dit ding rijdt.... Idd. door de autowielen, en ook door z'n hoge eigengewicht.
Met orig. blok woog ie iets van 220 kilo, ik denk nu tegen de 300 kg.

De wiwlen zijn passend gemaakt door de speciaal door mij laten maken spoorverbreders.

De cpi had hele rare steekmaten, dit heb ik door de Fa. Resytech.nl laten maken naar steek 4x100, dus wielen van opel/vw/honda etc passen erop.....

Misschien laat ik het wel bij m'n Goes ook doen... Moest eerst erg wennen aan de autowielen-look, maar 't staat hem toch goed en je hebt dikke velgen in overvloed voor weinig!

En net wat je zegt, je banden gaan een eeuwigheid mee!y

Re: Mijn CPI'tje met KawaGPZblok

Geplaatst: zo 16 dec, 2012 19:15
door -Laurens-
Persoonlijk vind ik de velgen niet super, gewoon te groot voor een quad naar mijn mening :)

Re: Mijn CPI'tje met KawaGPZblok

Geplaatst: zo 16 dec, 2012 19:36
door TheQuadBoy
Scheeld toch weer een dure kostenpost met de 'long-life' autobanden XD
Zou misschien wel wat zijn als ik een tgb blade 325 koop.

Alleen de banden zijn wel weer smaller, met name de achterbanden dan, dus zal wel ff wennen zijn idd.

Re: Mijn CPI'tje met KawaGPZblok

Geplaatst: zo 16 dec, 2012 19:49
door TheQuadBoy
iaccaloco schreef:Geloof me, je wilt echt niet wéten hoe stevig en stabiel dit ding rijdt.... Idd. door de autowielen, en ook door z'n hoge eigengewicht.
Met orig. blok woog ie iets van 220 kilo, ik denk nu tegen de 300 kg.

De wiwlen zijn passend gemaakt door de speciaal door mij laten maken spoorverbreders.

De cpi had hele rare steekmaten, dit heb ik door de Fa. Resytech laten maken naar steek 4x100, dus wielen van opel/vw/honda etc passen erop.....

Misschien laat ik het wel bij m'n Goes ook doen... Moest eerst erg wennen aan de autowielen-look, maar 't staat hem toch goed en je hebt dikke velgen in overvloed voor weinig!

En net wat je zegt, je banden gaan een eeuwigheid mee!y
Nog een vraagje trouwens, waarom had jij hiervoor spoorverbreders nodig? En hoe duur is het om die tapeinden naar een andere maat te maken? Die autowielen/banden lijkt mij namelijk ideaal!

Re: Mijn CPI'tje met KawaGPZblok

Geplaatst: zo 16 dec, 2012 19:56
door iaccaloco
@ Luarens, ja, dat kan! ;)

@ The Quadboy, ja, dat scheelt zeker wel...

En voor een 4x4-quad kan 't idd. wel ja, die hebben toch over het algemeen al grotere velgen en vrij hoge banden dus dan staat 't ook niet raar ofzo!

Enneh, waarom ik spoorverbreders wilde hebben?
Lijkt me duidelijk toch?

Alleen waren die voor de CPI echt nergens te krijgen dus heb ik ze laten maken toen.

En om van 't gezeik en gezoek naar coole quadvelgen af te zijn besloot ik gewoon naar een auto-steekmaat te gaan.

Eerst wilde ik stalen autovelgen laten verbreden en die er dan onder hangen in een inchie of 14.
Maar dan had ik een stuk duurder uitgekomen.

Velgen vind je met mazzel vanaf 50 Euri per setje op MP.

Voor de verbreders heb ik geloof ik 250 Euri betaald per 4, en de velgenset had ik voor.....90 Euri!;)

Re: Mijn CPI'tje met KawaGPZblok

Geplaatst: zo 16 dec, 2012 20:31
door TheQuadBoy
Aha, dus als ik bv. zo'n tgb blade 325 wil kopen, dan hoef ik niks te doen met spoorverbreders, maar puur de tapeinden aan te passen? Weet trouwens niet of bij dat soort quads de steekmaat eventueel al gelijk is aan autovelgen? Zou een hoop schelen!

Dan is het ander setje erop, en gaaaan voor de komende tig kilometers XD :crosser:

Re: Mijn CPI'tje met KawaGPZblok

Geplaatst: zo 16 dec, 2012 20:45
door iaccaloco
Nee, je snapt me verkeerd.

Stel, de quad had steek 4x130, dat houdt dus in dat elk tegenoverelkaar liggend tapeind 13cm van de ander af ligt.

Ik wilde 'm sowieso breder hebben staan, dus voor mij moest het wel.

Maar je kunt niet met "alleen tapeinden aanpassen" de steekmaat aanpassen.

Spoorverbreders worden vastgezet op je "eigen" tapeinden, de schroefgaten voor je "nieuwe" wielenset zitten dus zeg maar tussen de originele in, snap je?

Kijk 't plaatje van 'n spoorverbreder:

Afbeelding

Deze vallen dus over je originele gaten, en laten we zeggen dat is ook 4x130, de bouten aan de spoorverbreders zitten op 4x100

Als jij dus andere wielen zou willen monteren op je TGB'tje komt het erop neer dat je aan een minimale maat van bijv. 5mm per kant zou zitten wat je breder uitkomt.

Maar waarom zou je 'm niet willen verbreden?

Ten eerste staat 't VET! en 't rijdt ook nog beter want...:
Stabieler!(Dus minder snel neiging om op je dak te gaan!)

Ik weet niet of ik duidelijk genoeg ben, anders hoor ik 't wel weer...
(en als ik op m'n werk ben post ik wel ff pix van de spoorvrbrdrs van m'n CPI'tje, kun je zien wat een VAKMAN! die Rene van Resytech is!)