Pagina 1 van 2

welke piston TRX450R

Geplaatst: di 01 jan, 2013 23:27
door dave88
ik wil mijn zuiger gaan vwervangen van mijn '05 trx450r maar weet niet watvoor zuiger ik moet pakken, orgineel of een hogedruk zuiger. Wat zijn de verschillen en voor en nadelen?

Re: welke piston TRX450R

Geplaatst: di 01 jan, 2013 23:38
door HondaTRX450r
Misschien heg je hier wat aan.
viewtopic.php?f=8&t=38093" onclick="window.open(this.href);return false;


door Ardjuh » wo 28 dec, 2011 14:16

Je hebt gesmede en gegoten zuigers, begin eerst met die keus.

Standaard is bijna altijd gegoten, aftermarket zijn de meeste merken gesmeed.

Gesmede zuigers:
* Voordelen:
- Sterker
- Lichter
- Meer vermogen
- Aggressiever (minder lui)
- Hogere compressie mogelijk

* Nadelen:
- Duur
- Meer slijtage
- Met hogere druk meer kans op brokken
- Niet goed warm laten lopen is dodelijk

Re: welke piston TRX450R

Geplaatst: wo 02 jan, 2013 00:00
door jeoentjuh
aan die link heb je niks
ik zou gaan voor standaard compressie zuiger minder belasting voor je blok
recreatieve rijder merkt het verschil niet

Re: welke piston TRX450R

Geplaatst: wo 02 jan, 2013 00:04
door HondaTRX450r
ik gooi ook altyd gewoon de standaard erin, nooit gezeik mee gehad :)

Re: welke piston TRX450R

Geplaatst: wo 02 jan, 2013 19:22
door pitn
ga maar voor een standaart want zo'n hoge druk piston zal misschien meer power geven maar in de cross gebruiken ze deze en elke 10 u word die vernieuwd dus voor gewoon op de baan is het denk ik niet de bedoeling da ge hem elke x aantal uren zal vernieuwen hé :D

Re: welke piston TRX450R

Geplaatst: wo 02 jan, 2013 19:32
door dave88
Nee denk dat het een gewone word. En dan het beste orgineel honda?

Re: welke piston TRX450R

Geplaatst: wo 02 jan, 2013 19:59
door jeoentjuh
dave88 schreef:Nee denk dat het een gewone word. En dan het beste orgineel honda?
oem honda is duur
ga voor wossner of prox

Re: welke piston TRX450R

Geplaatst: do 03 jan, 2013 22:40
door -Laurens-
Ik ben wel tevreden over mijn Wiseco zuigers.

Re: welke piston TRX450R

Geplaatst: vr 04 jan, 2013 13:06
door Ardjuh
jeoentjuh schreef:
dave88 schreef:Nee denk dat het een gewone word. En dan het beste orgineel honda?
oem honda is duur
ga voor wossner of prox
Of vertex is ook OEM vervanger :D

Maar loopt je compressie al terug of zit je aan je uren? En je drijfstang lager al keer vervangen... zo nee,
"wij" hebben d'r 3 lopen uit 04/05 2 van de 3 is drijfstang lager vast gelopen.. nadat er nieuwe zuiger
in gezet was. :wink:

Re: welke piston TRX450R

Geplaatst: vr 04 jan, 2013 13:20
door minivtec
was dat het bigend lager of het naaldlager bij de zuiger?

Re: welke piston TRX450R

Geplaatst: vr 04 jan, 2013 16:53
door dave88
Ardjuh schreef:
jeoentjuh schreef:
dave88 schreef:Nee denk dat het een gewone word. En dan het beste orgineel honda?
oem honda is duur
ga voor wossner of prox
Of vertex is ook OEM vervanger :D

Maar loopt je compressie al terug of zit je aan je uren? En je drijfstang lager al keer vervangen... zo nee,
"wij" hebben d'r 3 lopen uit 04/05 2 van de 3 is drijfstang lager vast gelopen.. nadat er nieuwe zuiger
in gezet was. :wink:
Dat vind ik nouw nuttige informatie. Ik denk dat ik nog de eerste zuiger heb

Re: welke piston TRX450R

Geplaatst: vr 04 jan, 2013 19:51
door Ardjuh
minivtec schreef:was dat het bigend lager of het naaldlager bij de zuiger?
Zit geen naaldlager bij de zuiger..

big end = drijfstang :wink:

@Dave

Ik zou als ik jouw was drijfstang(big end) lager ook gelijk laten doen, kost je een 250 extra nu.. maar kan je straks
een zuiger + pakkingen schelen. Als je op amerikaanse trx forum kijkt komt dat lager van een +200-300 uur, uiteraard
ook gevallen die het vol houden tot 5 á 600 uur.... een trx zuiger zou een 80 cross mee moeten kunnen gaan. Dus
2x zuiger vervangen - 1x drijfstang lager, dan loop je niet risico dat boel kapot loopt.

Re: welke piston TRX450R

Geplaatst: vr 04 jan, 2013 20:38
door jeoentjuh
minivtec schreef:was dat het bigend lager of het naaldlager bij de zuiger?
big end lager

Re: welke piston TRX450R

Geplaatst: vr 04 jan, 2013 21:26
door HondaTRX450r
Ik heb ook eens een probleem gehad met de drijfstang, dat grote gat waar die lager invalt daar ontstonden gaatjes in de drijfstang.
Merkten er onder het rijden verder niets van..

Re: welke piston TRX450R

Geplaatst: vr 04 jan, 2013 21:29
door dave88
big end lager is volgensmij egt een kut karwei he. Zie het wel als hij open ligt, anders kijk ik wel voor een crf blok