Pagina 1 van 1

ltz400 vs ltr450

Geplaatst: do 24 jan, 2013 00:14
door 2ndsky
Het spijt me als dit topic al bestaat! heb snel de search bekeken maar toch niet gevonden wat ik zocht!

dus:
-ik ben op zoek naar een quad (ja zoals iedere beginner met zijn eerste topic :? ) en had graag de ltr450 gehad maar die schijnt geen papieren te hebben voor op de baan en je moet ook nog lichten en teller erop zetten (niet dat dat laatste een probleem is).
de ltr heeft net de iets spotievere look lijkt mij daarom dat ik hem verkies boven de ltz400. ondanks al die 'problemen' qua papieren (de ltr is toch de race versie zonder papieren had ik gelezen) zie ik toch mensen die hem sm zetten en rijden? hebben die dan nummers overgeklopt? of is er iets anders? motor swap? kappen verwisseld? tell me!

-en is er veel verschil qua snelheid/prestaties tussen deze twee modellen?

-nog een bijvraagje: quad rechtsboven van het forum ? merk? model? opties? gewoon uit nieuwsgierigheid :D

alvast bedankt!

Re: ltz400 vs ltr450

Geplaatst: do 24 jan, 2013 09:20
door blaster85
Ltr kan je gwn met kenteken krijgen hoor alleen vergeet niet dat een 450 veel meer onderhoud heeft dan een 400 want een 450 is een competitie blok

Rechtboven is: yfz450 met brede armen as en goeie veren en harde baan bande

Re: ltz400 vs ltr450

Geplaatst: do 24 jan, 2013 09:47
door erikalbring
LTR is idd gewoon legaal met kenteken te krijgen, allen is de LTR een 450 met meer onderhoud als de LTZ, het blok van de LTZ is meer een enduromotor en heeft veel minder onderhoud nodig, ook de versnellingsbakken van de LTZ zijn stukken beter als die van de LTR. en als je het nieuwe model LTZ hebt zie je op t eerste gezicht weinig verschil met de LTR (foto)

LTR
Afbeelding

LTZ
Afbeelding
je ziet, de LTZ lijkt iets kleiner, maar verder is er weinig verschil

Re: ltz400 vs ltr450

Geplaatst: do 24 jan, 2013 19:07
door Robin95
prestaties van een ltr zijn veel beter, maar is ook een competitieblok,wat wil zeggen dat je ook veel meer onderhoud nodig hebt, is volgens mij ook niet zo ideaal voor op de weg en meer voor echt wedstrijd. Maar dit een persoonlijke mening,vele zullen het anders vinden maar ik heb liever gewoon weinig onderhoud. De ltz is veel beter voor op de weg en een prima quad,vermogen genoeg volgens mij

Re: ltz400 vs ltr450

Geplaatst: do 24 jan, 2013 19:20
door 2ndsky
Bedankt voor de reacties!
natuurlijk heb ik nog veel meer vragen:

-is de ltz400 echt kleiner dan de ltr450? (want ik vond die al een beetje klein uitvallen)
als het blok standaard is, welke snelheid haal je dan ongeveer? (kwestie van mee te kunnen op de meeste banen en nog net iets over hebben om niet constant in volle toeren te rijden) en welke snelheden bij een gekieteld blok (met een andere carbu of nokkenas)?

-"op kenteken", ook voor België? want hier ligt het soms wat gevoeliger...

-ik vind Suzuki was mijn meest voor de hand liggende keuze maar zijn de 400-450 modellen van Honda, Kawasaki,... aan te raden? voor of nadelen? zit ik met de Suzuki goed? (beetje offtopic mag hoop ik ?)

alvast bedankt voor de reacties, hou u niet in ;)

Re: ltz400 vs ltr450

Geplaatst: do 24 jan, 2013 19:25
door Robin95
ltz is nog steeds groter als een raptor 350 wat ik heb, en hier kan je al met 2 op. Je kan goed op een ltz met 2personen vind ik,en dan is het nog vrij comfortabel,natuurlijk zal je je rijstijl moeten aanpassen als je er met 2 opzit,wat ook logisch is.

Met een standaard blok haalt een ltz volgens mij een kleine 120, eigenlijk zit bijna iedere sportquad rond deze top(110-130), maar valt aan te passen door gewoon en keiner tandwiel te steken vanachter,kost niet zoveel en dan heb je lager toeren tegen 80 per uur ofzo.

Suzuki is volgens mij wel een zeer goede quad,behoort tot de A-merken, enkel de versnellingsbakken zijn niet het allerbeste, maar dit probleem zal er wel bijna volledig uit zijn.

en wat je met kenteken bedoelt begrijp ik niet helemaal?

Re: ltz400 vs ltr450

Geplaatst: do 24 jan, 2013 19:28
door kevin_raptor_700r
kenteken is nummerplaat

Re: ltz400 vs ltr450

Geplaatst: do 24 jan, 2013 19:29
door Robin95
@kevin, ja ik weet dat kenteken een nummerplaat is, maar ik weet niet wat de topicstarter er mee bedoeld,natuurlijk zijn deze quads op kenteken verkrijgbaar, maar ik begrijp zijn vraag over kenteken niet echt

Re: ltz400 vs ltr450

Geplaatst: do 24 jan, 2013 19:31
door kevin_raptor_700r
denk dat die papieren bedoeld zodat die hem op kenteken kan zetten voor op de baan

Re: ltz400 vs ltr450

Geplaatst: do 24 jan, 2013 21:43
door 2ndsky
nogmaals bedankt voor de reacties

inderdaad, ik wil er zeker van zijn dat ik er mee op de openbare weg mag rijden (in België)
zonder iets te gaan herkeuren en van die zaken.

bv: ik koop hem in de winkel, hij staat thuis, ik verzeker hem, ik heb mijn plaat, mijn rijbewijs en dat ik zonder zorgen kan rijden.

(ik zever inderdaad veel over dat kenteken, maar dat is omdat het bij mijn vorige hobby veel moeilijker was om iets op de baan te krijgen zonder te moeten keuren, al dan niet in het buitenland te keuren :braak: )

hoe meer reacties hoe beter

Re: ltz400 vs ltr450

Geplaatst: do 24 jan, 2013 23:03
door Robin95
als je een 2ehands quad koopt die al ingschreven is, dan is er geen enkel probleem,gewoon op jouw naam inschrijven en je kan rijden. Als je op kapaza of 2ehands kykt zal 80% van de quads die er aangeboden zijn wel met kenteken zijn.
Als je een nieuwe quad koopt,moet je een kopen met homologatie,dan regelt de dealer al het papierwerk en je quad is in orde.

Re: ltz400 vs ltr450

Geplaatst: vr 25 jan, 2013 00:31
door 2ndsky
bedankt voor de feedback, nog meer info is welkom, hoe meer hoe beter!