Pagina 1 van 2
Nieuwe yfz of de yfz-r..
Geplaatst: do 24 jan, 2013 14:15
door voederbietelben
Hallo mensen..
Ik ben opzoek naar een andere quad.Rij nou de oude yfz 450 maar wil vernieuwen en zit nu nog te twijfelen tussen de yfz en de yfz-r. Wat denken jullie??
Gr Ben
Re: Nieuwe yfz of de yfz-r..
Geplaatst: do 24 jan, 2013 17:21
door erikalbring
wat die je ermee? wedstrijden rijden? zo ja, dan zou ik de YFZR pakken, die schijnt net even wat sneller te zijn, alleen heb je meer electronica. als je gewoon 'recreatief' crosst zou ik de gewone yfz (carb versie) pakken, scheelt je 3000 euro (yfz kost 69999 YZR SE kost 10499 als ik het goed heb) en voor die 3000 kun je heel wat ander mooi spul voor aan de quad kopen
Re: Nieuwe yfz of de yfz-r..
Geplaatst: do 24 jan, 2013 17:49
door blaster85
of als je echt puur cross doet:
yfz450 goedkoper dan yfzR maar de R heeft injectie
yfz450 is 46" breed en de R 48" en met de cross rij je normaal met 50"
je gaat dan toch voor breede as en longtravel veren en armen
en dan nog mods aan je blok (uitlaat, inlaat enz..)
je kan ook yfz (carb) pakken want verbreden moet je toch en dan voor die 3000 euro een yzf blok kopen
Re: Nieuwe yfz of de yfz-r..
Geplaatst: do 24 jan, 2013 17:56
door voederbietelben
Wil eigenlijk meer (club)wedstrijden gaan rijden.. Heb nu ook brede draagarmen en andere veren die zou ik op een yfz weer over kunnen zetten.. Dus een yfz-r is sneller dan een yfz ? Vind de -r wel een mooiere machine maar hij is ook weer zwaarder dan de yfz .. moeilijke keuze
Re: Nieuwe yfz of de yfz-r..
Geplaatst: do 24 jan, 2013 17:58
door erikalbring
r is een klein beetje sneller, en zoals arjan al zegt, voor de 3000 die je bespaard door de carb versie te nemen kun je een YZF blok kopen dat NOG sneller is
Re: Nieuwe yfz of de yfz-r..
Geplaatst: do 24 jan, 2013 18:01
door blaster85
de draagarmen en veren die je nu hebt kan je nie overzetten op de yfzR
Re: Nieuwe yfz of de yfz-r..
Geplaatst: do 24 jan, 2013 20:47
door Jason McCoy
Ja klinkt leuk maarrrrrr. Jou YFZ is nu veel sneller dan een stock YFZ-R hoor.
Dan ga je dus meteen aan het kloten. Andere uitlaat, pcv etc.
Ik denk dat je er slimmer aan doet om een YFZ te pakken en dan jou eigen onderdelen over te zetten Ben. Scheelt in aanschafkosten een hele berg en in tuningkosten ook. En dan kijken hoe jij er mee omgaat, dan kun je wel een deftige uitlaat erop zetten maar die ken je na 2 weken toch niet meer terug
Re: Nieuwe yfz of de yfz-r..
Geplaatst: do 24 jan, 2013 20:58
door erikalbring
YZF blok en je bent nog sneller, ook standaard, de YZ450F schijnt stock de snelste 450 crossmotor te zijn, alleen dan moet je wel de nieuwe blokken hebben met injectie
Re: Nieuwe yfz of de yfz-r..
Geplaatst: do 24 jan, 2013 22:01
door voederbietelben
erikalbring schreef:YZF blok en je bent nog sneller, ook standaard, de YZ450F schijnt stock de snelste 450 crossmotor te zijn, alleen dan moet je wel de nieuwe blokken hebben met injectie
Dus als ik het goed begrijp is een blok van een crossmotor sneller dan die van een quad? Hebben die dan geen andere giering ik bedoel klopt dat wel een beetje als je zoiets er onderzet?
Ja Jason McCoy de deftige uitlaat komt er zeker weer onder.. kijken hoe snel ik zo iets leeg brand braaabb..
Re: Nieuwe yfz of de yfz-r..
Geplaatst: do 24 jan, 2013 22:08
door erikalbring
idd, blok uit de crossmotor is sneller als die van de YFZR, die van de YFZR is eigenlijk de tamme versie van die van de YZF, volgensmij is alleen de kettinglijk iets anders, alleen t past er verder zonder veel moeite in volgensmij, staan ook wel een paar topic's in tuning projecten
Re: Nieuwe yfz of de yfz-r..
Geplaatst: do 24 jan, 2013 22:10
door blaster85
Yzf yz450f hebben standaard 50/60pk en een standaard yfz 38 dacht ik dus tel uit je winst
Kijk anders naar glen91 hier die heeft ook yfz met crossblok
Re: Nieuwe yfz of de yfz-r..
Geplaatst: do 24 jan, 2013 23:46
door Jason McCoy
Je hebt niks aan een crossmotor blok Ben. Klinkt wel leuk maar een normaal quad blok met jou opties die er nu op zitten is jou blok alsnog sneller. De bak die er onder ligt is overigens echt wel heel anders. Het grootste verschil zit m in de nokkensassen trouwens.
Ik denk dat je beter je huidige quad terug orrigineel kunt zetten en dan een nieuwe kopen en dat je onderdelen weer in zetten.
Re: Nieuwe yfz of de yfz-r..
Geplaatst: vr 25 jan, 2013 07:27
door 079Raptor700r
crossblok is wel degelijk sneller, maar voldoet t aan jou wensen.. Onderhoud is ook een stuk duurder en je wilt hobby gaan rijden. Rij je competitie zou ik zeker ja zeggen..
Reed vorig jaar een yfz450r van bj 2008 mee met MON en die trok ook hollshotjes met een gewoon blok erin..
Zou je eigen quadje standaard maken en verkopen en de veertjes enz weer op een nieuwe zetten en blokje erin houden..
Rijden er genoeg op de cross met een PC en uitlaatstysteem en dat is het.
Met een snelle quad ben je er nog niet
Re: Nieuwe yfz of de yfz-r..
Geplaatst: vr 25 jan, 2013 12:32
door Ardjuh
Versnellingen van een crossblok zijn korter dus moet je wat meer schakelen.
Crossblok is lichter en heeft standaard beter nokkenas/hogere druk/meer toeren/etc.
daarom heeft een crossblok meer pk's als een standaard quadblok.
Ook zit er op crossblok vaak een kickstart waardoor hele elektrische start gedeelte
weg gelaten kan worden. Dit scheeld weer gewicht...
Veren / a-armen over zetten heeft alleen zin als je long travel setje hebt... houd er wel
rekening mee dat alles verslijt. YFZ450r is met vering en alles standaard al goed, dus
hoeft niet vervangen te worden... tegen de tijd dat je weer een nieuwe wilt wissel
je gelijk alles mee dus.
Vind zelf nieuwe R een stuk beter zitten en sturen t.o.v. de oude yfz... maar dat is
persoonlijk.
Re: Nieuwe yfz of de yfz-r..
Geplaatst: vr 25 jan, 2013 15:37
door Boncari
Ik vind de YFZR veel fijner rijden dan de YFZ. Alles is gewoon wat moderner en zit comfortabeler. Verder is de gasrespons van een injectie beter dan die van eentje met carburateur.
Ik zou een R kopen en dan eerst eens beginnen met een Powercommander en een andere uitlaat, daar zou ik eerst eens een tijdje mee rijden om te kijken hoe dat bevalt, ik denk dat dat al heel goed gaat. De stap naar injectie moet je toch een keer maken en nu lijkt me een mooi moment daarvoor. En jij bent van plan om veel te gaan rijden, dan is de meerprijs van de R het echt wel waard!
Hoe breed is je quad nu? En hoeveel beter is de vering die je nu hebt dan de standaard vering van de R?