Pagina 1 van 1
race uitlaat ===> veel pk winst
Geplaatst: di 19 okt, 2004 18:24
door Brechty
hallo iedereen,
kan mij iemand eigenlijk zeggen oe dat da precies komt da ge eigenlijk met nen andere uitlaat ( race uitlaat ) toch zoveel pk winst soms hebt. Kan mij dit iemand beetje uitleggen hoe dit eigenlijk in zijn werking gaat?
M.V.G.
Brecht
Geplaatst: di 19 okt, 2004 18:49
door Ralph
2takt of 4 takt?
Geplaatst: di 19 okt, 2004 19:14
door L.D.
Mss wat te simpel uitgelegd, maar zo gaat het denkek:
Door een andere uitlaat gaat de lucht-afvoer veel vlotter, zodat je motor meer benzine kan verwerken. (als je een andere sproeier steekt natuurlijk)
Geplaatst: di 19 okt, 2004 19:51
door Brechty
4-takt, ma kweet et al ongeveer via L.D.!
Greetzzzz
Geplaatst: di 19 okt, 2004 19:52
door Mika
Dempt niet zo fel als standaard
Principe van een uitlaat is moeilijk voor uit te leggen en ben ik niet genoeg technisch ondersteund voor
Misschien is het zo nog het beste te snappen, een standaard uitlaat begrenst je motor omdat de uitlaatgassen te fel worden tegen gehouden voor de schotten in de demper, met een aftermarket uitlaat is de verhouding tussen demping en doorlaten vd gassen perfect waardoor je veel betere verbranding krijgt... Klopt dit een beetje, experts ?

Geplaatst: di 19 okt, 2004 20:16
door john trekels
Geplaatst: wo 20 okt, 2004 00:32
door Rik350
Een race demper laat idd gewoon meer lucht door(en ook geluid dus) en dus in combi met racefilter gaat er meer lucht in en uit je motor als je dit aanvult met benzine door de goede sproeiers te steken heb je krachtigger explosie en dus meer power.
Geplaatst: wo 20 okt, 2004 06:30
door epix no-fear
Rik350 schreef:Een race demper laat idd gewoon meer lucht door(en ook geluid dus) en dus in combi met racefilter gaat er meer lucht in en uit je motor als je dit aanvult met benzine door de goede sproeiers te steken heb je krachtigger explosie en dus meer power.
oftewel hoe meer geluid hoe sneller

Geplaatst: wo 20 okt, 2004 07:15
door keesie
yamaha tri-z schreef:Rik350 schreef:Een race demper laat idd gewoon meer lucht door(en ook geluid dus) en dus in combi met racefilter gaat er meer lucht in en uit je motor als je dit aanvult met benzine door de goede sproeiers te steken heb je krachtigger explosie en dus meer power.
oftewel hoe meer geluid hoe sneller

nee, luider is geluid > snelheid is een andere faktor.
iaw: luider klinkt sneller