Pagina 1 van 1
suzuki ltr onderhoud
Geplaatst: wo 06 mar, 2013 21:45
door timmermans
ik heb nu ongeveer 3 maanden een suzuki ltr.
ik rij nu ook op de crossbaan.
maar ben nog niet echt duidelijk geinformeert in het onderhoud.
mijn onerhoud is nu kleine dingen die lukken wel.
dan om de 10 uur nieuwe ollie plus filter.
en dan wanneer moet ik dan een nieuwe zuiger?
en wanneer andere dingen waar ik nog weinig van weet.
ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
mvg Teun Timmermans
Re: suzuki ltr onderhoud
Geplaatst: wo 06 mar, 2013 22:01
door Jason McCoy
Olie elke 4 uur en zuiger om de 45 uur. (Bij intensief gebruik) dat zijn de voorschriften. Alleen zou ik rond de 40 uur de compressie laten meten. Dat geeft een redelijk beeld van de staat van de zuiger
Re: suzuki ltr onderhoud
Geplaatst: wo 06 mar, 2013 22:19
door WJB#222
als je niet als een pro rijd
kan je makelijk 100 uur halen met de zuiger
en gebruik je hem enkel voor de cross?
dan om de 5 uur olie+filter (sommige doen om de 2x pas filter) maar voor die 5 euro

Re: suzuki ltr onderhoud
Geplaatst: do 07 mar, 2013 05:54
door CVB
mischien raar, maar 100uur, kan je dit vertalen naar (ongeveer) km,
of is dit niet mogelijk
thx cvb
Re: suzuki ltr onderhoud
Geplaatst: do 07 mar, 2013 07:39
door blaster85
Uren teller erop zetten

Re: suzuki ltr onderhoud
Geplaatst: do 07 mar, 2013 07:54
door CVB
haha ja natuurlijk, heb ik op al mijn machines zitten
waarom daar dan niet op
thx cvb

Re: suzuki ltr onderhoud
Geplaatst: do 07 mar, 2013 08:26
door Ardjuh
CVB schreef:haha ja natuurlijk, heb ik op al mijn machines zitten
waarom daar dan niet op
thx cvb

Dingen kosten iets van 17 euro, en zijn vrij makkelijk aan te sluiten...
Maar op de weg hangt het heel erg vanaf hoe je met de quad om gaat, 3 uur kan
al dodelijk zijn op de weg.. terwijl 10 uur intensief crossen geen probleem is.
Als jij van Limburg naar Friesland rijd en um van begint tot eind in ze toeren
begrenzer hangt dan denk ik dat je je blok al tussentijds kan vervangen.
Maar als je op de weg rijd is beste om bijvoorbeeld om de 500 km je olie te
vervangen en dan gelijk ff je compressie te meten. Als je compressie gaat
zakken weet je dat die minder gaat worden. Tevens voor elke rit olie
controleren zodat je weet wanneer die olie gaat gebruiken, en dus zonder gaat
komen te staan.
Re: suzuki ltr onderhoud
Geplaatst: do 07 mar, 2013 08:57
door CVB
is die compresie makelijk te meten, kun je dit zelf doen of moet je bij een daeler gaan,
mvg cvb
Re: suzuki ltr onderhoud
Geplaatst: do 07 mar, 2013 09:57
door Ardjuh
CVB schreef:is die compresie makelijk te meten, kun je dit zelf doen of moet je bij een daeler gaan,
mvg cvb
Hangt van de quad af, bij sommige moet je tank eraf halen... andere niet.
Compressie meten = bougie eruit draaien, compressie meter erin en dan ff keer starten.
Compressie meter kost een 20-50 euro.. wel altijd met zelfde compressie meter en op
dezelfde manier meten.
Afgezien van drijfstang lager, krijg je nagenoeg altijd een waarschuwing wanneer je zuiger
slechter word. Dit is een combi van o.a. olie gebruik + compressie verlies. Meeste 1 cilinders
lopen kapot op dat je met te weinig olie rijd...
Re: suzuki ltr onderhoud
Geplaatst: do 07 mar, 2013 16:14
door bizon450
Ardjuh schreef:CVB schreef:is die compresie makelijk te meten, kun je dit zelf doen of moet je bij een daeler gaan,
mvg cvb
Compressie meten = bougie eruit draaien, compressie meter erin en dan ff keer starten.
en volgas geven

Re: suzuki ltr onderhoud
Geplaatst: do 07 mar, 2013 16:56
door Ardjuh
bizon450 schreef:Ardjuh schreef:CVB schreef:is die compresie makelijk te meten, kun je dit zelf doen of moet je bij een daeler gaan,
mvg cvb
Compressie meten = bougie eruit draaien, compressie meter erin en dan ff keer starten.
en volgas geven

Idd klopt!

Re: suzuki ltr onderhoud
Geplaatst: vr 08 mar, 2013 22:53
door timmermans
in iedergeval bedankt dan weet ik weer wat meer.